Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα19) Επισημαίνεται ότι το προαναφερθέν μέτρο για την επέκταση των εκπτώσεων από το φορολογητέο εισόδημα φυσικών προσώπων ποσών βάσει αποδείξεων αγορών, έχει επίσης ως στόχο τον περιορισμό της φοροδιαφυγής.Σχόλιο του χρήστη Παναγιώτης Μυλωνάς | 4 Ιανουαρίου 2010, 21:17
Όσον αφορά την έκδοση ταμειακών αποδείξεων στα περίπτερα μπορώ να δηλώσω υπεύθυνα ότι θα πρέπει να εγκατασταθούν ολοκληρωμένα μηχανογραφικά συστήματα συνδεδεμένα με φορολογικούς μηχανισμούς οι οποίοι εκδίδουν νόμιμες αποδείξεις λιανικής. Δεν θα επιφέρει κανένα αποτέλεσμα η εγκατάσταση και χρήση ταμειακών μηχανών – όπως ακούγεται από τα Μ.Μ.Ε. αυτές τις ημέρες. Οι λιανικοί πελάτες των περιπτέρων δεν θα ζητούν αποδείξεις – θα βρεθεί πάλι κάποιο «κόλπο» από τους περιπτεριούχους – έτσι ώστε να μη εκδώσουν ταμειακές αποδείξεις – ακριβώς από τον τρόπο με τον οποίο δεν χρησιμοποιήθηκαν όλες αυτές οι χιλιάδες ειδικές εκτυπωτικές μηχανές που είναι εγκατεστημένες, είναι συνδεδεμένες με τα ταξίμετρα σε όλα τα ταξί της χώρας και ΔΕΝ χρησιμοποιούνται !! Δηλώνω υπεύθυνα ότι οι περιπτεριούχοι δέχονται και έναν μεγάλο όγκο ατιμολόγητων αγορών γνωστά ως μαύρα από πλανόδιους μικρο-πωλητές οι οποίοι και δεν τους χρεώνουν ΦΠΑ και εκείνοι με την σειρά τους πωλούν αυτά τα αγαθά, σε κανονικές τιμές λιανικής, φοροδιαφεύγοντας. Τα παραπάνω αγαθά τα πωλούν μαζί με τα επίσημα τιμολογημένα από επίσημους προμηθευτές τους και έτσι καλύπτεται όλη η φοροδιαφυγή. Το μηχανογραφημένο σύστημα παρακολουθεί όλο αυτό το κύκλωμα Πρόκειται για μηχανογραφικά συστήματα ανάγνωσης γραμμωτού κώδικα barcode θα είναι πιστοποιημένα από το Υπουργείο Οικονομικών και συνδεδεμένα με ΑΔΗΜΕ φορολογικούς μηχανισμούς – όμοια με αυτά τα συστήματα Οθόνης Αφής που βλέπουμε σε γνωστά επώνυμα σημεία πώλησης Ξένου Τύπου – Ψιλικών – Ζαχαρωδών – Τσιγάρων που βλέπουμε σε σιδηροδρομικούς σταθμούς, αεροδρόμια, σε αλυσίδες mini markets. Απτή απόδειξη της αναποτελεσματικότητας του μέτρου είναι η συντριπτική πλειοψηφία των ταμειακών μηχανών που ήδη βλέπουμε σε μίνι μάρκετ, ψιλικατζίδικα, καταστήματα πώλησης ρούχων κ.α. οι οποίες δεν χρησιμοποιούνται, οι ιδιοκτήτες αυτών των καταστημάτων, καθοδηγούμενοι απόλυτα από τους λογιστές τους, «κόβουν» ή δεν «κόβουν» αποδείξεις, ανάλογα με την λογιστική κίνηση και συμφέροντα του ισοζυγίου των αγορών / πωλήσεών τους. Οπότε όπως βλέπετε και αυτό το μέτρο θα αποβεί άκρως αναποτελεσματικό για όλα αυτά που θέλει να πετύχει το Υπουργείο Οικονομικών. Μόνο με ένα ολοκληρωμένο μηχανογραφικό σύστημα το οποίο θα παρακολουθεί όλη την σειρά των προμηθειών – τιμολόγησης – πωλήσεων των περιπτέρων και η κατά το δυνατόν υποχρεωτική και απρόσκοπτη – κατά την στιγμή της λιανικής πώλησης – έκδοσης της εκάστοτε ταμειακής απόδειξης - θα μπορέσει το μέτρο να αποβεί στην πρακτική αποτελεσματικό. Με την εγκατάσταση ενός τέτοιου μηχανογραφικού συστήματος – δηλ. Ηλεκτρονικός Υπολογιστής – λογισμικό – αναγνώστης γραμμωτού κώδικα – Φορολογικός Μηχανισμός, θα μπορεί ακόμα και η Εφορία να ελέγχει online τα πωληθέντα – με μία μικρή έξτρα υποδομή – από πλευράς περιπτέρου, στο έμμεσο μέλλον. Παναγιώτης Μυλωνάς