• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΔΡΑΜΑΣ' | 5 Ιανουαρίου 2010, 11:46

    Δράμα 4 Ιανουαρίου 2010 Αρ. Πρωτ. 123 ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ Α) Απαλλαγή τήρησης βιβλίων εμπόρων και επαγγελματιών (υπηρεσίας) για αγορές ή πωλήσεις αντίστοιχα μέχρι 25.000 και 15.000 ευρώ αντίστοιχα. 1. Απαλλαγή καθεστώτος ΦΠΑ (Αγγλία – Ιταλία). Πληρώνει – εισπράττει – δεν αποδίδει. 2. Μη ένταξη τους σε προγράμματα της Ε/Ε 3. Φορολόγηση με βάση τις αγορές και τις πωλήσεις αντίστοιχα που θα δηλώνονται μόνο στο τέλος του έτους, με συντελεστές 7% και 10% αντίστοιχα. 4. Υποβολή των δηλώσεων τους και πληρωμή μόνο ηλεκτρονικά ταυτόχρονα άσχετα αν έχει οφειλές στον ΟΑΕΕ, στο ΙΚΑ ή το Δημόσιο. 5. Η μη υποβολή δήλωσης συνοδεύεται με ανάκληση άδειας και ποινή αποκλεισμού μέχρι την εξολοκλήρου εξόφληση χωρίς προσαυξήσεις. 6. Όλα τα φορολογικά έσοδα των συγκεκριμένων επιχειρήσεων απευθείας στους ΟΤΑ. 7. Δικαίωμα ασφάλισης και του ή της συζύγου στον ΟΑΕΕ, με μόνο το ασφάλιστρο συντάξεως ούτως ή άλλως ο /η σύζυγος και τα παιδιά όσο είναι προστατευόμενα, καλύπτονται ιατροφαρμακευτικά από τον έναν και μόνο ασφαλισμένο γονέα. Βασικοί Στόχοι: 1. Μείωση του κόστους λειτουργίας τους (ελάχιστο κόστος λογιστή 100 €/μήνα ή 1200€/έτος) 2. Κίνητρο, η χαμηλή φορολόγηση, για δημιουργία νέων επιχειρήσεων. 3. Ενίσχυση της αυταπασχόλησης, με ταυτόχρονη μείωση της ανεργίας. 4. Ανταγωνιστικό περιβάλλον έναντι των πολυκαταστημάτων (λόγω απαλλαγής ΦΠΑ, επιτρέπει καλύτερη πολιτική τιμών) 5. Διαφάνεια στην λειτουργία τους και στις συναλλαγές με τη ΔΟΥ. 6. Αποσυμφόρηση των ΔΟΥ και εξοικονόμηση προσωπικού (Μη θεώρηση στοιχείων και μη υποβολή περιοδικών δηλώσεων) 7. Λύνεται ένα τεράστιο διαχρονικό πρόβλημα ανασφάλιστων γυναικών που εργάζονται ίσως και περισσότερο από τον άνδρα που είναι στο όνομά του επιχείρηση. 8. Άμεση αύξηση των εσόδων του ΟΑΕΕ με διεύρυνση των ασφαλισμένων και όχι με αύξηση των ασφαλίστρων. 9. Άμεση συμβολή στον διαχωρισμό των ΟΤΑ από την κεντρική Διοίκηση -Μερική αυτονόμηση εσόδων. 10. Διεύρυνση της φορολογικής βάσης με επιχειρήσεις που μέχρι σήμερα ήταν αφορολόγητες. Β) Αφορολόγητα αποθεματικά με δικαίωμα «ανάλυσής» τους την 3ετία και μέχρι του 80% των ετήσιων κερδών των επιχειρήσεων με υποχρέωση διακράτησης των επενδυτικών αγαθών για 5 χρόνια (ίδιος χρόνος με Αναπτυξιακό Νόμο) 1. Σε περίπτωση που γίνεται ετήσια ανάλωση, να επιτρέπεται η δημιουργία αφορολόγητου αποθεματικού κατά 100% των κερδών. 2. Για τις νέες επιχειρήσεις να ισχύει ειδική περίοδος 5 ετών προθεσμίας ανάλωσης του Αφορολόγητου αποθεματικού. 3. Να ισχύει για όλες τις επιχειρήσεις εκτός αυτών με τζίρο κάτω των 15000€ για Υπηρεσίες και Εμπορικές με αγορές κάτω των 25.000€. Γ) Αποδοχή δαπανών χωρίς παραστατικά, αλλά με αποδεικτικά στοιχεία, για περιβαλλοντικούς σκοπούς ή ενέργειες κοινωνικής ευθύνης για μέχρι 1% του τζίρου των επιχειρήσεων που τηρούν βιβλία Γ’ κατηγορίας και έχουν τζίρο από 300000€ και πάνω. Δ) «ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ» 1. Άμεση κατάργηση των «άμισθων» υποθηκοφυλάκων, (γιατί γελάνε και οι κατσίκες), ένταξη των κτηματολογικών κέντρων στις ΔΟΥ και οπωσδήποτε άμεση ψηφιοποίηση και διασύνδεση όλων των κέντρων μεταξύ τους, πρώτον για άμεση πρόσβαση – ενημέρωση όλων των ενδιαφερομένων και δεύτερον για άμεσο έλεγχο του «πόθεν έσχες» των αγορών τη στιγμή που γίνονται, οπουδήποτε στην Ελλάδα. Σήμερα υπάρχουν περιουσιακά στοιχεία ατόμων που θα έπρεπε να έχουν κατασχεθεί για οφειλές στο Δημόσιο ή σε πιστωτές, αλλά λόγω διαφοράς στοιχείων κατοικίας και ιδιοκτησίας δεν γίνονται εύκολα αντιληπτά. 2. Στο ίδιο κέντρο θα πρέπει να γίνονται και οι εγγραφές προσημειώσεων, κατασχέσεων, υποθηκεύσεων χωρίς κανένα κόστος και με μόνη την υποχρεωτική φυσική παρουσία του ατόμου ή νομίμου εκπροσώπου της επιχείρησης που δέχεται την προσημείωση ή υποθήκη. 3. Άμεσος έλεγχος περιουσιακών στοιχείων που αποκτήθηκαν την τελευταία δεκαετία από εφοριακούς, τελωνειακούς, υπαλ. Πολεοδομίας, Συγκοινωνιών, Περιβάλλοντος, Περιφερειών και δημοσίων επενδύσεων, Αστυνομικών, Δικαστικών-Δικηγόρων, Ιατρών με ποινή την δήμευσή των «πλεοναζόντων» περιουσιακών στοιχείων. Στόχος:  Άμεσος έλεγχος περιουσίας οποιαδήποτε στιγμή  Άμεσος έλεγχος «πόθεν έσχες» και ενίσχυση του αισθήματος δικαιοσύνης.  Μείωση κόστους και βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας μας.  Μείωση της ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑΣ ΚΑΙ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΊΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ  Αποσυμφόρηση των Δικαστηρίων  Αναγκαστική αποκατάσταση του κύρους των δημόσιων υπηρεσιών και επιβράβευση των υπεύθυνων και ηθικών Υπαλλήλων.  Περιορισμός της συντεχνίας των Δικηγόρων – Συμβολαιογράφων-Υποθηκοφυλάκων και προστασίας των πολιτών από υπερβολικές χρεώσεις (προσημειώσεις κλπ) Ε) Ολική κατάργηση του Αφορολόγητου ορίου φυσικών προσώπων και αναγνώριση όλων των δαπανών ανεξαιρέτως. 1. Η δαπάνη, είτε γίνεται για ενοίκιο είτε για αγορά ρούχων, είτε για αγορά τσιγάρων από το περίπτερο, αφορά το ίδιο το πρόσωπο και είναι δαπάνη από τα έσοδά του. Άρα θα πρέπει να εκπίπτουν όλες οι δαπάνες. 2. Να μην ισχύει κανένα όριο για το ύψος των δαπανών είτε για μισθωτούς είτε για επαγγελματίες. Στόχοι:  Να καταστεί ο πολίτης συμμέτοχος στην εξάλειψη της φοροδιαφυγής η οποία γίνεται με την μη έκδοση παραστατικών (αποδείξεων). Π.χ όταν δεν εκπίπτει η δαπάνη για αγορά καυσίμων για το αυτοκίνητό μου και δεν λαμβάνω απόδειξη, γιατί να μην «εξυπηρετήσει» ο πρατηριούχος την επιχείρηση που «ψάχνει» δαπάνες από το πλεόνασμα που έχει;  Όφελος για την επιχείρηση - λήπτη η μείωση των κερδών και πιστωτικός ΦΠΑ Πχ γιατί να μην δεχτώ έκπτωση 20% από κατάστημα ενδυμάτων για αγορά χωρίς απόδειξη, όταν για το αντίθετο το όφελός μου είναι μικρότερο;  Εξάλειψη των «αεριτζήδων» και των «λαμόγιων» από την αγορά.  Κατάργηση του αθέμιτου ανταγωνισμού μεταξύ ομοειδών επιχειρήσεων ως προς το αντικείμενο αλλά ανόμοιων όσων αφορά τα «συναλλακτικά» ήθη.  Υποχρεωτικά μερική αποποινικοποίηση του κέρδους των επιχειρήσεων στην συνείδηση των καταναλωτών. Στ) Φορολογικοί συντελεστές 1. Όλα τα εισοδήματα από όλες τις πηγές να ακολουθούν την ίδια κλίμακα της φορολογίας φυσικών προσώπων. (Μισθοί, συντάξεις, μερίσματα, διανεμόμενα κέρδη (που δεν έχουν καμιά φορολόγηση πριν) 2. Καμιά ειδική ή αυτοτελής φορολόγηση, η οποία θα ανοίγει την «όρεξη» και άλλων συντεχνιών να απαιτούν το ίδιο. 3. Υψηλοί φορολογικοί συντελεστές σε bonus και επιδόματα. Ζ) Διάφορα 1. Να δίνεται η δυνατότητα στον πολίτη ή την επιχείρηση να συμψηφίζει απαιτήσεις του από τον ευρύτερο δημόσιο τομέα με υποχρεώσεις του προς αυτόν με ολική ή μερική εκχώρηση των απαιτήσεών του και να παύει η προσαύξηση από την στιγμή της εκχώρησης της. α. Πχ μια επιχείρηση έχει να λαμβάνει από τον ΟΑΕΔ την επιδότηση Ν.Θ.Ε και οφείλει ΦΠΑ στον ΔΟΥ να επιτρέπεται η εκχώρησή του. β. Πχ μια επιχείρηση έχει να λαμβάνει την επιδότηση από τον Αναπτυξιακό Νόμο και οφείλει ΦΠΑ στην ΔΟΥ και ασφαλιστικές εισφορές στο ΙΚΑ Να επιτρέπεται η εκχώρησή μέρους της απαίτησης για κάθε φορέα. Η αντίθετη εφαρμογή δημιουργεί αίσθημα αδικίας και ασυνέπειας του κράτους προς τον πολίτη. Στις δε επιχειρήσεις ίσως να σημαίνει την αρχή του τέλους μιας επιχείρησης. Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΔΡΑΜΑΣ και ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ της ΚΕΕΕ στην ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ «ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ & ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ» ΚΥΡΙΑΚΟΣ Μ. ΧΑΡΑΚΙΔΗΣ