• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΙΜΩΝΕΤΑΤΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ (Grand Solutions AE)' | 5 Ιανουαρίου 2010, 15:05

    α) Κατά την άποψη μας η δήλωση ελάχιστου εισοδήματος ως τρόπος περιορισμού της φοροδιαφυγής δεν αποδίδει πλέον. Δύο φορές έχει εφαρμοστεί στο πρόσφατο παρελθόν και έχει καταργηθεί. Μια σύγχρονη μεταρρύθμιση πρέπει να στηρίζεται στον ελεγκτικό μηχανισμό και στον κοινωνικό έλεγχο ευρύτερα και όχι στη γραφειοκρατία. Αντί αυτών, θα πρέπει οι επαγγελματίες που δηλώνουν χαμηλά αφορολόγητα εισοδήματα να καλούνται σε απολογία και να ελέγχονται κατ’ επανάληψη ώστε η φορολογική αρχή να σχηματίσει αντικειμενική γνώμη και άποψη, ζητώντας και τη θεσμοθετημένη συνδρομή των Εμπορικών Συλλόγων και των Επιμελητηρίων. Οι αρμόδιες επιτροπές δεοντολογίας των επαγγελματικών συλλόγων και επιμελητηρίων αποκτούν εξελεγκτική εξουσία για τα εισοδήματα που δηλώνουν τα μέλη τους από την επαγγελματική τους δραστηριότητα. β) Η πολιτεία αναλαμβάνει διαφημιστική καμπάνια με το απλό μήνυμα: «Αγαπητοί καταναλωτές, προτιμάτε τους επαγγελματίες που εκδίδουν χωρίς δική σας παράκληση τη νόμιμη απόδειξη και χωρίς να σας θέτουν εκβιαστικά διλήμματα για τον ΦΠΑ, που τάχα θα αυξήσει το ποσό της δαπάνης σας.» Αυτό από μόνο του θα δημιουργήσει έναν υγιή ανταγωνισμό προς όφελος του δημόσιου ταμείου, των καταναλωτών αλλά και των ίδιων των επαγγελματιών. γ) Καθιερώστε επίσης ένα «φορολογικό λαχείο» αξιοποιώντας τον μηχανισμό λαχείων του Υπουργείου Οικονομικών. Ανά τακτά διαστήματα π.χ. μήνας, κληρώνονται ΔΟΥ ανά την επικράτεια, επαγγελματίες που εκδίδουν αποδείξεις από φορολογικό μηχανισμό και ανήκουν στην αρμοδιότητα της κληρούμενης ΔΟΥ, ημέρα δραστηριότητας τους μέσα στον προηγούμενο μήνα (ή και ώρα ακόμη) και καλούνται οι καταναλωτές να προσκομίσουν τις αποδείξεις που έλαβαν για αυτή τη μέρα απ’ αυτόν τον επαγγελματία σε οποιαδήποτε ΔΟΥ στην Ελλάδα. Μετά και από σύντομο προσωρινό έλεγχο στον επαγγελματία από την αρμόδια ΔΟΥ, ο καταναλωτής θα λαμβάνει το έπαθλο, αυξημένο μάλιστα για εκείνους με χαμηλά εισοδήματα. Με αυτό το τρόπο συνδυάζονται τα εξής σημαντικά: η συλλογή των αποδείξεων, ο έλεγχος των επιτηδευματιών δειγματοληπτικά (κλήρωση) και η επιστροφή έμμεσων φόρων σε καταναλωτές μέσω του λαχνού.