Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα26) Οι διεθνείς τάσεις δείχνουν μια αυξανόμενη έμφαση σε φόρους που συνδέονται με περιβαλλοντικούς στόχουςΣχόλιο του χρήστη Λιόλιος Χρίστος | 5 Ιανουαρίου 2010, 16:32
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Τα επιβατηγά αυτοκίνητα και μόνο ευθύνονται για το 12% των συνολικών εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα (CO2) που είναι το πιο διαδεδομένο αέριο του θερμοκηπίου. Επίσης είναι υπεύθυνα και για ρύπους όπως CO, PM, SO2, NOx, VOx,τα όρια των οποίων είναι προσδιορίσιμα ανάλογα με τα EURO standards (EURO4, EURO3, κλπ) στα οποία εμπίπτει κάθε αυτοκίνητο. Δυσκολεύομαι να καταλάβω γιατί η Κυβέρνηση δεν συνδέει τη φορολογία επιβατηγών αυτοκινήτων με αντικειμενικά κριτήρια και αντί αυτού βάζει αυθαίρετες ημερομηνίες. πχ αγνοώ τί συγκεκριμένο συνέβη το 2005 και χρησιμοποιείται σαν ημερομηνία σταθμός. Αν αφορά τα αυτοκίνητα EURO4 γιατί να μην αναφέρεται συγκεκριμένα σε αυτά και αντί αυτού χρησιμοποιεί τό έτος που αυτά έγινα υποχρεωτικά εφαρμόσιμα? Αντί αυτών προτείνω τα εξής: Η φορολογία των επιβατηγών αυτοκινήτων να στηρίζεται ολικά ή μερικά στις εκπομπές (CO2). Για αυτοκίνητα κατασκευής μετά το 2001 οι εκπομπές αυτές αναγράφονται στο πιστοποιητικό κυκλοφορίας (certificat de conformité). Οι αρμόδιες αρχές τεχνικού ελέγχου πρέπει να έχουν τα στοιχεία αυτά για αυτ/τα παραγωγής 1997 και νεώγτερα. Σήμερα στο δικτυακό τόπο κάθε αυτοκινητοβιομηχανίας αναφέρονται οι εκπομπές αυτές ανά μοντέλο και είδος καυσίμου. Για παλιότερα αυτοκίνητα να λαμβάνεται υπόψη η κατανάλωση καυσίμων ή να γίνονται επιτόπια τέστ. Η Πορτογαλία για παράδειγμα έχει ήδη σε εφαρμογή τέτοια μέθοδο για απροσδιόριστων εκπομπών αυτοκίνητα. Οι εκπομπές να λαμβάνονται υπόψη για όλα τα αυτοκίνητα ανεξάρτητα από τεχνολογία, και είδος καυσίμου (πχ. υβριδικά, diesel, LPG, LNC, biofuel). 16 από τα 27 Κράτη Μέλη ήδη εφαρμόζουν τέτοιο σύστημα φορολογίας και υπάρχει αρκετή εμπειρία, άρα είναι εύκολα εφαρμόσιμη. Μεταβατικές διατάξεις θα μπορούσαν να αποφασιστούν για να επιτρέψουν για κοινωνικούς λόγους τη σταδιακή απόσυρση αυτοκινήτων που υπερβαίνουν τη μέση ηλικία του στόλου σε εθνικό επίπεδο. Στην Ευρώπη έχει αποφασιστεί η υποχρεωτική παραγωγή αυτοκινήτων που θα έχουν μέση εκπομπή 120 gr CO2 2012 (2015 το αργότερο), Η φορολόγιση με βάση το gr CO2 ανά χιλιόμετρο θα εκλογικεύσει τις επιθυμίες των αγοραστών για πιο περιβαλλοντολογικά αυτοκίνητα. Η αναπόφευκτη αύξηση στους ειδικούς φόρους των καυσίμων θα αποτελέσει ένα επιπλέον κίνητρο για αυτοκίνητα με μικρότερη κατανάλωση, που στην πραγματικότητα είναι αυτά που εκπέμπουν λιγώτερο CO2. Ατεκμηρίωτες θέσεις, συμπεριλαμβανομένης και εκείνης του νυν Προέδρου της Βουλής, συντελούν στο να έχουμε σήμερα στην Ελλάδα 11% αυτοκινήτων 4Χ4 ποσοστό μεταξύ των υψηλότερων στην Ευρώπη που οφείλεται κυρίως στην αλλοπρόσαλλη φορολόγηση. Τολμήστε να βάλετε τάξη στηριζόμενοι σε αντικειμενικά κριτήρια. Οι συνειδητοί πολίτες, όσοι πράγματι νοιάζονται για το περιβάλλον, αλλά και όσοι προσβλέπουν σε φορολογική δικαιοσύνη θα σας στηρίξουν.