Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΑΔΙΚΙΑ στα ΚΟΤΕΡΑ -------------------- Ο τρόπος φορολόγησης θαλαμηγών που θεσπίστηκε με τον νόμο 3790 της 7-8-2009, είναι άδικος και τιμωρεί χωρίς λόγο μερικά σκάφη έναντι άλλων. Το να φορολογούνται οι θαλαμηγοί με μόνο κριτήριο το μήκος τους είναι σαν να φορολογούνται οι πολυκατοικίες με μόνο κριτήριο το ύψος τους, χωρίς να λαμβάνεται υπ’ όψη το εμβαδόν τους, η παλαιότητα τους, και άλλα. Όπως ξέρεται, τα πλοία μετρούνται σε Κ.Ο.Χ. (κόροι ολικής χωρητικότητας) βάση των οποίων γίνεται η κοστολόγηση σχεδόν όλων των χρεώσεων, από όλους τους οργανισμούς, όπως ΟΛΠ, ΝΑΤ, Διώρυγες, κλπ, σε όλο τον κόσμο. Το ίδιο πρέπει να χρησιμοποιηθεί και από την εφορία, και όχι το μήκος, το οποίο είναι μία μόνο από τις παραμέτρους και εξαρτάται από το σχήμα του πλοίου. Επιπλέον, επειδή (αντιθέτως με τους ως άνω οργανισμούς) η φορολόγηση πρέπει να γίνεται με βάση την αξία του σκάφους, υπάρχουν και άλλα κριτήρια που πρέπει να ληφθούν υπ’ όψη, κύριο των οποίων είναι η παλαιότητα. Η τιμής μιας θαλαμηγού κατασκευασμένης το 2009 είναι τελείως διαφορετική από αυτή που κατασκευάστηκε 20 η 50 χρόνια πριν. Υπάρχουν και άλλα κριτήρια που θα μπορούσαν να εφαρμοστούν, όπως π. χ. το μέγεθος των μηχανών και αλλά, όμως τα δύο ως άνω, δηλαδή η χωρητικότητα και η παλαιότητα είναι τα κυριότερα και μπορούν να εφαρμοστούν πολύ εύκολα δεδομένου ότι τα μεγέθη αυτά είναι ευκρινώς καταγραμμένα στο Δελτίο Κίνησης του κάθε σκάφους, εκεί όπου αναγράφεται και το μήκος τους. Επειδή δεν υπάρχει λόγος να υφίσταται η αδικία αυτή δεδομένου ότι μπορεί εύκολα να διορθωθεί, ελπίζω να εισακουστώ και να ληφθούν τα ως άνω υπ’ όψη.