• Σχόλιο του χρήστη 'Ηλίας Κίτσος' | 8 Ιανουαρίου 2010, 10:21

    Μήπως τελικά ο λογιστικός τρόπος προσδιορισμού των εισοδημάτων, αν και δικαιότερος θεωρητικά, εντούτοις αποδειχθεί στην πράξη «’Ωδινεν όρος και έτεκεν μυν». Είστε σίγουροι ότι θα εισπράξετε περισσότερα από τον μέσο οδηγό ταξί από αυτά που εισπράττετε σήμερα? Τι σας κάνει να πιστεύετε κάτι τέτοιο? Το ίδιο το Υπουργείο παραδέχεται ότι ο μέσος ελεύθερος επαγγελματίας δηλώνει σαφώς κάτω του αφορολόγητου, τι θα εμποδίσει και τον οδηγό ταξί να κάνει το ίδιο αφού με το λογιστικό τρόπο θα φορολογείται βάση εσόδων – εξόδων (κόβει ελάχιστες αποδείξεις και βάζει στα έξοδά του τα πάντα που αφορούν αυτοκίνητο, εννοείται και του ταξί και του δικού του ΙΧ και της γυναίκας του, τόσο απλά!). Μήπως θα ήταν σοφότερο από πλευράς Υπουργείου, να εκμεταλλευτεί την αύξηση κατά 100% που έχουν δώσει οι «άλλοι»;) (δίδεται σταδιακά στα κόμιστρα των ταξί από πέρυσι τον Μάιο μέχρι τον Μάιο του 2010) ? Έτσι το μόνο που έχει να κάνει το Υπουργείο είναι να αυξήσει το φορολογητέο από 16.000 ευρώ που είναι τώρα, σε ένα ποσό της τάξεως των 25.000 Ευρώ. Με τον τρόπο αυτό, θα επιτευχθεί και σημαντικότατη αύξηση στα κρατικά έσοδα (μακάρι να δήλωναν όλοι οι ελεύθεροι επαγγελματίες τόσα) αλλά και «εύπεπτο» είναι το μέτρο τόσο από την κοινωνία όσο και από τους οδηγούς ταξί. Με παρόμοιο τρόπο κατά τη γνώμη μου θα πρέπει να αντιμετωπισθούν και οι άλλες περιπτώσεις κλάδων που φορολογούνται με ειδικό τρόπο. Για παράδειγμα οι επαγγελματίες πωλητές των λαϊκών αγορών θα μπορούσαν να παίρνουν την άδεια που απαιτείται να έχουν, μέσω πλειστηριασμού από τον εκάστοτε Δήμο, με μια τιμή εκκίνησης που θα ικανοποιούσε το Υπουργείο αλλά δεν θα ήταν και εξωπραγματική για τους μικροπωλητές (πχ 700 Ευρώ ανά χρόνο ανά λαϊκή αγορά που δραστηριοποιούνται) χωρίς άλλη υποχρέωση από μέρους τους. ΥΓ Δεν είμαι ούτε μικροπωλητής ούτε ταξιτζής, απλά ένας πρακτικά σκεπτόμενος πολίτης.