Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα19) Επισημαίνεται ότι το προαναφερθέν μέτρο για την επέκταση των εκπτώσεων από το φορολογητέο εισόδημα φυσικών προσώπων ποσών βάσει αποδείξεων αγορών, έχει επίσης ως στόχο τον περιορισμό της φοροδιαφυγής.Σχόλιο του χρήστη ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Ν. ΤΣΑΛΙΚΗΣ | 8 Ιανουαρίου 2010, 21:53
Αξιότιμοι κύριοι, η ερώτηση τίθεται προς απάντηση: "υπάρχει πραγματική πολιτκή βούληση για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής ή μήπως η αλληλογραφία μέσω διαδικτύου είναι στάχτη στα μάτια μας;" ΠΡΟΤΑΣΗ: Μέσω του προγράμματος ΕΣΠΑ ή "Δικτυωθείτε" επιδοτήστε την υποχρεωτική σύνδεση όλων των επαγγελματιών αλλά και οποιασδήποτε συναλλαγής εντός και εκτός χώρας με on line (ενσύρματα ή ασύρματα) σύνδεση των ταμειακών μηχανών, υπολογιστών και οποιουδήποτε μέσου έκδοσης απόδειξης ή τιμολογίου συναλλαγής με Κεντρικό Υπολογιστή του υπουργείου Οικονομικών. Σε κάθε απόδειξη τυπώνεται ο ΑΦΜ του αγοραστή και γνωρίζουμε πού ακριβώς πηγαίνει κάθε αγαθό, ούτως ώστε να μη συλλέγει ούτε να καταχωρεί ο φορολογούμενος αποδείξεις, οι οποίες δεν πρόκειται ποτέ να ελεγχθούν. Το όλο εγχείρημα με τις πιο δυσοίωνες προβλέψεις με όλη την τεχνογνωσία και το υπάρχον δίκτυο γρμμών του ΟΤΕ, αλλά και των άλλων τηλεφωνικών εταιριών (τόνωση της ανάπτυξης με μακροπρόθεσμα οφέλη-θέσεις εργασίας), χρονικά δεν ξεπερνάει τους έξι μήνες. Έτσι εντός του 2010 (2ο εξάμηνο)θα είναι εφικτή η διασταύρωση στοιχείων εισεχομένων και εξερχομένων αγαθών στα καταστήματα αλλά και η διακίνηση αγαθών εντός και εκτός χώρας (πάταξη παρεμπορίου και λαθρεμπορίου). Υποχρεωτική προμήθεια ειδικού εξοπλισμού ανάγνωσης καρτών υγείας με μονάδες χρέωσης Ιατρικών επισκέψεων και πράξεων σε ασφαλισμένους με υποχρεωτική διατήρηση Ιατρικού Ιστορικού για κάθε ασθενή (στην αρχή μόνο διαγνώσεις παθήσεων και κατόπιν και εργαστηριακών και απεικονιστικών εξετάσεων-φύλλο πορείας παρακολούθησης ασθενούς στη μαγνητική μνήμη chip της κάρτας-μοναδική για κάθε ασθενή.). Σήμερα δεν είναι υποχρεωτική η τήρηση, πόσο δε περισσότερο ενιαίου, ιστορικού από οποιοδήποτε Ιατρό για τους ασθενείς του (έγκειται στη δική του προσωπική καλή θέληση). Έμφαση στη διαφήμιση του κρατικού μηχανισμού για την έκδοση αποδείξεων-επιβραβεύσεων των φορολογουμένων που ζητούν απόδειξη γιατί έτσι τονώνεται η αξία του αφορολόγητου ορίου. Οι φορολογούμενοι χωρίς κόπο, μόνο με τη γνώση του ΑΦΜ τους (ή του ΑΜΚΑ τους) θα συλλέγουν πόντους όπως αυτοί από τις πιστωτικές κάρτες (π.χ. Bonus Visa). Διατήρηση των προσωπικών δεδομένων με την ίδια λογική που διατηρείται από τις τράπεζες και άλλους οργανισμούς (π.χ. ΟΤΕ, ΔΕΗ κλπ.) και άρση τους μόνο σε επικίνδυνες για τη δημόσια ασφάλεια καταστάσεις (π.χ. Τρομοκρατικές Ενέργειες για ανίχνευση της διαδρομής των όπλων και των εξαρτημάτων κακόβουλων μηχανισμών). ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ: Στην παρούσα συγκυρία είναι ευκολότερο να πείσει και να πειστεί κανείς ότι ένα δίκτυο ενημέρωσης του κρατικού μηχανισμού και παρακολούθησης των οικονομικών συναλλαγών με απώτερο σκοπό την πάταξη της φοροδιαφυγής είναι αναγκαίο. Αυτοί που πάντα υπήρξαν νομότυποι και τυπικοί στις συναλλαγές τους νιώθουν δικαιωμένοι, οι συνταξιούχοι και χαμηλού βιοτικού και μορφωτικού επιπέδου νιώθουν ασφάλεια και ότι δεν χρειάζεται να καταβάλουν ιδιαίτερο κόπο για τα οικονομικά τους αλλά και επιβραβεύονται όταν οι συναλλαγές τους είναι νόμιμες και νομότυπες. Έτσι οι πολίτες θα γίνουν ο ελεγκτικός μηχανισμός του μεγαλύτερου όγκου των καθημερινών οικονομικών συναλλαγών. Εμπεδώνεται η δικαιοσύνη, εμπιστοσύνη και φορολογκή συνείδηση του φορολογουμένου προς το κράτος (μακροπρόθεσμο όφελος και από πολλών ετών ζητούμενο). Ελέγχεται ευκολότερα ο μικρός όγκος των μεγαλόποσων συναλλαγών από τα επίσημα όργανα του κράτους και αν αλλάξει και το καθετσώς με την επιβολή προστίμων άμεσα καί όχι από τα δικαστήρια, τότε και η φοροδιαφυγή θα είναι μικρότερη αλλά και η είσπραξη προστίμων ανάλογη του Τζίρου, θα είναι εγγυημένη και άμεση. Ελαττώνεται ο αριθμός αυτών που θα τολμούν να φοροδιαφεύγουν και άρα περισσότεροι θα δηλώνουν τα πραγματικά τους εισοδήματα. Όσον αφορά τις συναλλαγές των ιατρών στα ιατρεία τους με την ηλεκτρονική κάρτα, θα κατατίθεται αυτόματα ένα ποσό στον τραπεζικό λαγαριασμό τους (ελεγχόμενο), αλλά και ο ασθενής δεν θα δανείζει την ασφαλιστική του κάρτα σε άλλον γιατί έτσι θα ξεμένει ο ίδιος από ιατρική φροντίδα (προϋπόθεση η μετά από κόπο-χωρίς δουλειά τίποτα δε γίνεται-αναθεώρηση του πεπαλαιωμένου πλαισίου χρέωσης των πράξεων ιατρικής φροντίδας). Ο ΦΠΑ θα παρακρατείται αυτόματα και έτσι κανείς δεν θα τον αποδίδει εκ των υστέρων (ουκ αν λάβεις παρά του μή έχοντος). Αυξανομένων των εσόδων μπορεί να ελαττωθούν και οι φορολογικοί συντελεστές, ώστε η κυβέρνηση να μπορεί δώσει ώθηση στο κεφάλαιο για επενδύσεις και ουσιαστικά αύξηση του ΑΕΠ. Εάν ελαττωθεί και ο ΦΠΑ κατά 2% μονάδες στο 17% και 7% αντίστοιχα, με την πτώση των τιμών θα αυξηθεί η καταναλωτική κίνηση και τα ποσά συναλλαγών. Αναμένεται έτσι να αυξηθούν περαιτέρω τα έσοδα, ώστε και κοινωνική πολιτική να είναι εφικτή. Εναλλακτικά θα μπορούσε το ποσοστό του ΦΠΑ να διατηρηθεί στα ίδια επίπεδα και 2% αυτού αυτόματα να αποδίδεται στα τραπεζικά ταμεία των δήμων βάσει του πληθυσμού του καθένα, με προβολή της διακοπής καταβολής δημοτικών τελών και τελών ΕΡΤ στους λογαριασμούς των καταναλωτών οι οποίοι κατά αυτόν τον τρόπο συνεχίζουν να επιβραβεύονται και την έκδοση αποδείξεων στην περιοχή τους γιατί έτσι οι επαγγελματίες αλλά και οι τοπικές συναλλαγές ευνοούν τους ίδιους και τους δήμους τους. Εμπεδώνεται έτσι ένα σύστημα αλληλεγγύης των τοπικών φορέων οι ποίοι θα βλέπουν τα χρήματά τους να επενδύονται στον τόπο τους. Χάρηκα πραγματικά για αυτό το βήμα που μου δόθηκε. Θα χαρώ περισσότερο αν καταλάβω ότι έβαλα ένα λιθαράκι στη βελτίωση της ποιότητας ζωής στην Ελλάδα. Με τιμή Δ.Ν. Τσαλίκης