Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα1) Προτείνεται μια ενιαία, προοδευτική, τιμαριθμοποιημένη φορολογική κλίμακα για όλα τα εισοδήματα.Σχόλιο του χρήστη Διογένης Σακελλαρίου | 9 Ιανουαρίου 2010, 09:10
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Καλή χρονιά και καλό κουράγιο Είναι καλό βέβαια να γίνεται δημόσια διαβούλευση για όλα τα θέματα, αλλά έχω την ειλικρινή απορία: τα βλέπει κανείς, λαμβάνονται κάπως υπ όψιν; Η λέξη διαβούλευση λόγω της πρόθεσης «δια» προϋποθέτει μια διεπικοινωνιακή πράξη, Επομένως για κάθε παρέμβαση η ομάδα των υπαλλήλων που τα παρακολουθεί να γράψει μια μικρή απάντηση ή μια απάντηση σε πολλές ομοειδείς παρεμβάσεις. Αλλιώς έχουμε την εντύπωση ότι μιλάμε στο κενό. Α) Περισσότερα φορολογικά κλιμάκια και υπαγωγή όλων σε αυτά. Β) Το σημαντικότερο πρόβλημα είναι η φοροδιαφυγή, και το όλο εγχείρημα και ακόμη η επιτυχία και επιβίωση της κυβέρνησης θα εξαρτηθεί από αυτό. Γ) Όσοι συμμετέχοντας προτείνουν μείωση των συντελεστών για να καταπολεμηθεί η φοροδιαφυγή είτε έχουν άγνοια είτε ίδιον συμφέρον. Δ) Η ύπαρξη υπολογιστών είναι καίριας σημασίας. Όλες οι επιχειρήσεις διαθέτουν σήμερα υπολογιστές. Έτσι, όλες οι επιχειρήσεις κάθε είδους θα πρέπει να καταχωρούν σε ένα προσωπικό ηλεκτρονικό σύστημα τα στοιχεία τα σχετικά με τις δραστηριότητες τους (έσοδα, έξοδα). Το σύστημα θα πρέπει να είναι απλό και κατανοητό στην εφαρμογή του, να τους παρέχει βοήθεια (αναδιπλούμενες λίστες contextual help = στοχευμένη βοήθεια;) ώστε να μη χρειάζονται καν λογιστή (οι μικρές επιχειρήσεις). Ε) Το άμεσο αποτέλεσμα της υπηρεσίας αυτής θα είναι ότι το Υπουργείο θα έχει πρόσβαση στα στοιχεία του ηλεκτρονικού λογιστικού βιβλίου αν το αποκαλέσουμε έτσι. ΣΤ) Τα πάσης φύσεως παραστατικά θα είναι κατ αρχήν ηλεκτρονικά και δευτερευόντως σε έντυπα. Θα υποβάλλονται σε πραγματικό χρόνο στο διακομιστή (Server) του υπουργείου. Ζ) Με αυτή τη λογική δεν χρειάζεται καν η συλλογή αποδείξεων που θα δημιουργήσει μεγάλο πρόβλημα στο τέλος του χρόνου και φυσικά οι εφορίες αδυνατούν να τις ελέγξουν. Η) Επειδή πολλά πράγματα εξαρτώνται από τις εκτιμήσεις των υπαλλήλων της Εφορίας, και αυτό δεν μπορεί να εξαλειφθεί εντελώς, θα πρέπει κάθε θιγόμενος να εξασφαλίζει ευνοϊκή μεταχείριση αν καταγγέλλει συναλλαγή. Θα πρέπει και αυτός να θεωρείται συμμέτοχος στην απάτη και να τιμωρείται ανάλογα(αν δεν την καταγγείλει εννοείται). Να δημιουργηθεί ένα κεντρικό γραφείο ελέγχου γι αυτές τις περιπτώσεις. Το γραφείο αυτό θα εδρεύει στο Υπουργείο και θα επανδρωθεί με ικανά και έντιμα στελέχη, που υπάρχουν κι αυτά ωστόσο και θα δώσει και ένα νόημα σε χιλιάδες έντιμων υπαλλήλων. Επίσης, για να προφυλαχθεί από την εκδικητικότητα των συναδέλφων εφοριακών ο καταγγέλων για 3 χρόνια θα εξετάζεται φορολογικά από ειδική ΔΟΥ. Θ) Σε συνάρτηση με τα παραπάνω, αντικειμενικοποίηση όλων των διαδικασιών, και επίσης αναγραφή στο ηλεκτρονικό σύστημα του ονοματεπωνύμου και του μητρώου του υπαλλήλου που κάνει τη ρύθμιση. Επανέλεγχος δειγματοληπτικά σε ποσοστό 1% των διευθετήσεων. Ι) Σχετικά με τον έλεγχο που δεν μπορεί να γίνει για τόσο μεγάλο αριθμό πράξεων, θα πρέπει στο server του υπουργείου να ενσωματωθούν διάφορα εργαλεία ηλεκτρονικού ελέγχου ώστε να αντιμετωπίζονται διάφορες ύποπτες ή αντιφατικές εγγραφές. Αυτά είναι απολύτως εφικτά μέσω της τεχνολογίας σήμερα. ΙΑ) Επειδή για μια αποτελεσματική ρύθμιση υπάρχουν δυο σκέλη: η θέση σε εφαρμογή μιας νομοθεσίας και το σκέλος, το επαχθέστερο και δυσχερέστερο, ο έλεγχος της εφαρμογής. Όλοι οι συναλλασσόμενοι (και ο αδικούμενος)θα πρέπει να θεωρούνται υπεύθυνοι και υπόλογοι σε περίπτωση παρανομίας. Έτσι, και οι απλοί καταναλωτές θα πρέπει να τιμωρούνται αν δεν λαμβάνουν απόδειξη. ΙΒ) Επίσης, θα πρέπει να καθιερωθεί δειγματοληπτικός έλεγχος σε ποσοστό ας πούμε 1% διαφόρων πράξεων, εφόσον θα υπάρχει ηλεκτρονική δήλωση του τιμολογίου της πράξης. Λχ, ξεκινά ένα φορτηγό με οικοδομικά υλικά, τη στιγμή αυτή υποβάλλεται ηλεκτρονικά το τιμολόγιο στο Υπουργείο. ΙΓ) Η ύπαρξη μιας επαρκούς σε αριθμό και προσόντα υπηρεσίας ελέγχου. Είναι φανερό ότι αυτή είναι η σημαντικότερη πρόταση. Η υπηρεσία αυτή θα είναι on line με τις πληροφορίες που εισάγονται στο σύστημα. Με κάποια διαδικασία τυχαίας επιλογής θα επιλέγονται οι περιπτώσεις που θα ελεγχθούν. Θα είναι μια υπηρεσία σαν την Άμεσο Δράση, στους δρόμους , και θα αναλαμβάνει να ελέγξει τις δοσοληψίες που της υποδεικνύονται. ΙΔ) Για γιατρούς κλπ θα πρέπει να δηλώνεται ηλεκτρονικά ο ασθενής πελάτης κατά την είσοδο του στο ιατρείο, ώστε ανά πάσα στιγμή ο server των γιατρών(του Υπουργείου) να είναι ενημερωμένος με τους πελάτες στην αίθουσα αναμονής. ΙΕ) Επίσης για περιπτώσεις δύσκολες όπως οι γιατροί κλπ θα πρέπει να υπάρχει ένα κατώτερο όριο εισοδήματος ανάλογα με την περιοχή, την πόλη και την ειδικότητα. Ένα τεκμαρτό εισόδημα ανεξάρτητα από αποδείξεις κλπ. Διογένης Σακελλαρίου