Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα19) Επισημαίνεται ότι το προαναφερθέν μέτρο για την επέκταση των εκπτώσεων από το φορολογητέο εισόδημα φυσικών προσώπων ποσών βάσει αποδείξεων αγορών, έχει επίσης ως στόχο τον περιορισμό της φοροδιαφυγής.Σχόλιο του χρήστη "ΙΑΒΕΡΗΣ"-3 | 9 Ιανουαρίου 2010, 14:23
ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΑΞΗ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ ΚΑΙ ΦΟΡΟΑΠΟΦΥΓΗΣ. ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΣΤΑ «ΠΑΡΑΘΥΡΑ» ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΠΟΥ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΝ ΤΗΝ ΜΗ ΕΙΣΠΡΑΞΗ ΦΟΡΩΝ ΑΠΟ ΜΕΓΑΛΟΑΠΑΤΕΩΝΕΣ ΦΟΡΟΦΥΓΑΔΕΣ. Η επιτυχία στο έργο του Υπουργείου Οικονομικών κάτω από πολύ δυσμενείς συνθήκες, όπως οι σημερινές, σηματοδοτεί επιτυχία για όλο το κυβερνητικό έργο και κατά συνέπεια μεγάλη προσφορά στην χώρα. Θέλοντας να συνεισφέρω στην προσπάθεια αυτή του Υπουργείου Οικονομικών για το νοικοκύρεμα των οικονομικών, την πάταξη της φοροδιαφυγής και την εξασφάλιση εσόδων, παίρνω αυτή την πρωτοβουλία, για να σας ενημερώσω για ορισμένα πολύ σοβαρά θέματα, ως κατωτέρω: Η κακοδαιμονία για την μη είσπραξη φόρων δεν είναι οι εφοριακοί (που είναι το μόνο εργαλείο που έχετε για την πάταξη της φοροδιαφυγής) και μη τους "χτυπάτε" «επί δικαίου και αδίκου». Χρησιμοποιήστε τους. Υπάρχουν επίορκοι εφοριακοί, όπως σε όλους τους κλάδους, αλλά υπάρχουν και εφοριακοί που δίνουν μεγάλο αγώνα για την πάταξη της φοροδιαφυγής, έχουν μεγάλη εμπειρία και γνώσεις και αντιμετωπίζουν άνετα μεγαλοδικηγόρους (καθηγητές πανεπιστημίων) «μεγαλολογιστές» και οικονομολόγους με μεταπτυχιακές σπουδές και άλλες περγαμηνές. Βρείτε τους και μην ψάχνετε για εφοριακούς με μεταπτυχιακά γιατί υπάρχουν εφοριακοί με πτυχίο Ελληνικού Πανεπιστημίου που κάνουν τον καθηγητές Οικονομολόγους να ιδρώνουν (ίσως φταίνε οι γραβάτες). Οι Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών είναι κατά κύριο λόγο, οι καθ’ ύλη αρμόδιες Υπηρεσίες για την βεβαίωση και την είσπραξη των Δημοσίων Εσόδων στα πλαίσια εκτέλεσης του Προϋπολογισμού. Τα τελευταία χρόνια έχουν θεσπισθεί διάφορες Φορολογικές Διατάξεις και διατάξεις του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας με τις οποίες παρέχεται η ευχέρεια στους φορολογούμενους να καταβάλουν χρήματα για τις φορολογικές τους υποχρεώσεις όταν έχουν την ευχαρίστηση ή να μην καταβάλουν καθόλου χρήματα «εάν πρόκειται να θιγούν τα συμφέροντα τους». Μπορεί να φαίνονται αδιανόητα τα ανωτέρω αλλά δυστυχώς αυτό ακριβώς συμβαίνει με τους μεγαλοαπατεώνες φοροφυγάδες, που όχι απλώς δεν πληρώνουν φόρους, αλλά έχουν βρει (με την βοήθεια μεγαλολογιστών και μεγαλοδικηγόρων) τις αδυναμίες του υπάρχοντος νομικού πλαισίου και έχουν «ρημάξει» το Δημόσιο Χρήμα. Κλείστε λοιπόν επιτέλους τα «παράθυρα» αυτά στους μεγαλοαπατεώνες φοροφυγάδες, για να δείτε να εισρέουν χρήματα στο Δημόσιο Tαμείο. Θα σας αναφέρω ένα παράδειγμα που στηρίζεται σε πραγματικά γεγονότα και πραγματικά μεγέθη και δεν θέλω καμία αμφισβήτηση γιατί το αποδεικτικό υλικό υπάρχει. Ένας «μεγαλοεπιχειρηματίας» αποφάσισε το 1992 να ανεγείρει μεγάλο ξενοδοχειακό συγκρότημα στη Ζάκυνθο έχοντας όμως ελάχιστα χρήματα για την επένδυση αυτή. Έχοντας όμως σύμμαχο την Πολιτεία, που αγωνιά πάντα για νέες επενδύσεις στη χώρα (και συμφωνώ απόλυτα σε αυτό), χρησιμοποίησε όλες τις ευνοϊκές ρυθμίσεις και διατάξεις προκειμένου να υλοποιήσει τα σχέδια του. Σύστησε λοιπόν τέσσερις (4) Ανώνυμες Ξενοδοχειακές Επιχειρήσεις και για τις τρεις πρώτες εντάχθηκε στις ευεργετικές ρυθμίσεις του αναπτυξιακού νόμου 1892/1990 και έλαβε χρηματοδότηση ύψους 450.000.000 δρχ. Στην συνέχεια και για την περίοδο 1994-1998 έλαβε από την Δ.Ο.Υ Ζακύνθου επιστροφή ΦΠΑ συνολικού ποσού (κρατηθείτε ή καθίστε αν είστε όρθιοι) 6.000.000.000 δρχ. (18.000.000€) εμφανίζοντας στην Δ.Ο.Υ εικονικά τιμολόγια, που έλαβε, συνολικής αξίας 33.000.000.000 δρχ. Τον Ιούλιο του 2002 έγινε τακτικός φορολογικός έλεγχος που τελείωσε (με όλες τις διαδικασίες) τον Μάρτιο του 2003. Καταλογίσθηκε συνολικό ποσό 78.000.000.000 δρχ.(225.000.000€). Και αρχίζει ο «φαύλος κύκλος» των Διοικητικών Δικαστηρίων αλλά και των Ποινικών Δικαστηρίων. Η φορολογική ασυλία που παρέχεται στους μεγαλοφοροφυγάδες (και όχι μόνο) με την Σφραγίδα και την Βούλα του Ελληνικού Δημοσίου, που με δαιδαλώδεις διφορούμενες και ελλιπείς διατάξεις παρέχει σε όλους αυτούς που διαθέτουν πολλά χρήματα («μήπως ίδρωσαν για να τα βγάλουν», όπως θα έλεγε ο θυμόσοφος λαός) τη δυνατότητα για πολλά χρόνια να μην πληρώνουν τίποτα μα τίποτα στο Ελληνικό Δημόσιο. Το Ποινικό Δικαστήριο μετά από έξη (6) αναβολές με αστείες αιτιάσεις αποφάνθηκε ότι το αδίκημα της φοροδιαφυγής (λήψη εικονικών τιμολογίων και παράνομη είσπραξη ΦΠΑ) έχει παραγραφεί λόγω παρόδου χρόνου. Το Διοικητικό Πρωτοδικείο με Αποφάσεις του που εκδόθηκαν αστραπιαία ΑΝΕΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΌΛΩΝ ΤΩΝ ΠΟΣΏΝ ΠΟΥ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΒΕΒΑΙΩΘΟΥΝ (ΛΟΓΩ ΑΣΚΗΣΗΣ ΠΡΟΣΦΥΓΗΣ) ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΕΚΔΙΚΑΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ. Στη συνέχεια τον Οκτώβριο του 2007 άρχισε η εκδίκαση των προσφυγών που διήρκεσε μέχρι τον Ιούνιο του 2009. Τον Οκτώβριο του 2008 εκδόθηκαν δέκα (10) αποφάσεις που αφορούσαν πράξεις καταλογισμού παρακρατηθέντος φόρου εργολάβων και ελεύθερων επαγγελματιών συνολικού ποσού 1.500.000€, με τις οποίες απορρίφθηκαν οι προσφυγές . Βεβαιώθηκε το ανωτέρω ποσό των 1.500.000€ και παράλληλα η επιχείρηση άσκησε έφεση. Το ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΕΦΕΤΕΙΟ με Προσωρινές Διαταγές αρχικά και με Αποφάσεις του μετά, ανέστειλε την είσπραξη του ανωτέρω ποσού (μέχρι εκδίκασης των εφέσεων), κατόπιν ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΑΝΑΣΤΟΛΩΝ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ που υπέβαλε ο φορολογούμενος. Πως θα εισπράξει το Δημόσιο χρήματα με τέτοιες διαδικασίες? «Κουβαλάνε νερό με το κόσκινο?». Για θεραπεία των ανωτέρω τραγελαφικών καταστάσεων σας παραθέτω συγκεκριμένες προτάσεις για μέτρα που πρέπει να ληφθούν άμεσα (ακόμη και με τροπολογία). ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ: ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟΝ Ν. 2717/1999 (ΚΩΔΙΚΑΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ) 1. Να συμπληρωθούν οι διατάξεις του άρθρου 202 του ν. 2717/99 όπως ισχύουν (με την τροποποίηση του ν. 3659/2008), ως εξής: « Η χορήγηση αναστολής εκτέλεσης αποκλείεται αν πρόκειται για πράξη φορολογικού εν γένει περιεχομένου γιατί προδήλως η άμεση εκτέλεση της προσβαλλόμενης πράξης (είσπραξη προβεβαίωσης) επιβάλλεται για λόγους Δημοσίου Συμφέροντος». 2. Να συμπληρωθούν οι διατάξεις του άρθρου 208 του ν. 2717/99 όπως ισχύουν (με την τροποποίηση του ν. 3659/2008), ως εξής: « Η χορήγηση αναστολής εκτέλεσης αποκλείεται αν πρόκειται για απόφαση που αφορά πράξη φορολογικού εν γένει περιεχομένου γιατί προδήλως η άμεση εκτέλεση της προσβαλλόμενης απόφασης (είσπραξη βεβαιωμένων ποσών βάσει δικαστικής απόφασης) επιβάλλεται για λόγους Δημοσίου Συμφέροντος». ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΣΤΟΝ Ν. 2238/94 (ΕΙΣΟΔΗΜΑ) 1. Να τροποποιηθεί η διάταξη του πρώτου εδαφίου της παραγράφου 6 του άρθρου 74 του ν. 2238/1994 και το ποσοστό προβεβαίωσης να επανέλθει στο ποσοστό 25% (που ήταν πριν τροποποιηθεί με την παρ. 9 του άρθρου 5 του ν. 3296/2004 σε 10%) του αμφισβητούμενου κύριου φόρου, πρόσθετου φόρου και λοιπών συμβεβαιουμένων με αυτόν φόρων και τελών. 2. Να καταργηθεί η διάταξη του τρίτου εδαφίου της παραγράφου 6 του άρθρου 74 του ν. 2238/1994 ως απαράδεκτη (είναι αδιανόητο να υπάρχει ο ισχυρισμός ότι το ιδιωτικό συμφέρον υπερέχει του Δημοσίου συμφέροντος). ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΣΤΟΝ Ν. 2859/2000 (ΦΠΑ) 1. Να τροποποιηθεί η διάταξη της παραγράφου 2 του άρθρου 53 του ν. 2859/2000 και το ποσοστό προβεβαίωσης να επανέλθει στο ποσοστό 30% (που ήταν πριν τροποποιηθεί με την παρ. 9 του άρθρου 5 του ν. 3296/2004 σε 10%) του αμφισβητούμενου κύριου φόρου και του πρόσθετου φόρου. 2. Να καταργηθεί η διάταξη της παραγράφου 3 του άρθρου 53 του ν. 2859/2000 ως απαράδεκτη (είναι αδιανόητο να υπάρχει ο ισχυρισμός ότι το ιδιωτικό συμφέρον υπερέχει του Δημοσίου συμφέροντος). Υ.Γ. Ευχαριστώ για την δυνατότητα να εκφράσω τα ανωτέρω. Θα επανέλθω με προτάσεις για την παράνομη είσπραξη ΦΠΑ.