• Σχόλιο του χρήστη 'ΦΑΤΟΥΡΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ' | 9 Ιανουαρίου 2010, 17:25

    ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΝΕΩΝ ΜΕΤΡΩΝ 1. Τείνουν να μετατρέψουν τους πολίτες σε αντικαταστάτες του (ελλιπούς επί ΠΑ.ΣΟ.Κ. και ανύπαρκτου επί Ν.Δ.) κρατικού ελεγκτικού – εισπρακτικού μηχανισμού (βασικός λόγος τις ασυδοσίας που επικρατεί). 2. Στρέφονται και πάλι, άδικα και λανθασμένα, κατά τον εύκολων θυμάτων (Μισθωτοί & Συνταξιούχοι. Άδικα γιατί είναι οι μόνοι που δεν φοροδιαφεύγουν (δεν μπορούν)και αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση δεν θα αργήσουν να αντιδράσουν δυναμικά. Λανθασμένα γιατί μείωση της αγοραστικής τους δύναμης ισοδυναμεί με μείωση της κατανάλωσης με ότι αυτό συνεπάγεται για την οικονομία. 3. Δεν συμβαδίζουν στο ελάχιστο με τις προεκλογικές θέσεις - υποσχέσεις του Προέδρου και του Οικονομικού επιτελείου του ΠΑ.ΣΟ.Κ. (άλλα λέμε και μετά άλλα κάνουμε;), ούτε με τα ιδεώδη που πρέπει να εκπροσωπεί μια Σοσιαλιστική Κυβέρνηση. 4. Αν θυμάμαι καλά μιλούσατε για αυξήσεις όλων (και όχι όσων δεν υπερβαίνουν μικτά και με επιδόματα τα 2.000 ευρώ) των μισθών και συντάξεων στα όρια του πληθωρισμού, για αύξηση (και όχι μείωση στο μισό για τους μισθωτούς – συνταξιούχους και κατάργησή του στους υπόλοιπους) του αφορολογήτου, για μη αύξηση (και όχι αύξηση στο 30% του εργαζόμενου πληθυσμού) των ορίων ηλικίας κλπ. 5. Επίσης σε ερωτήσεις δημοσιογράφων σχετικά με την κρίση, το έλλειμμα, την κατάσταση της ελληνικής και παγκόσμιας οικονομίας, απαντούσατε ότι έχετε γνώση, σχέδιο και πως τα χρήματα υπάρχουν (μάλλον εννοούσατε ότι τα έχουν και θα πάρετε πάλι από τους γνωστούς - Μισθωτούς – Συνταξιούχους΄, απλά εμείς δεν το καταλάβαμε). 6. Τείνουν να μετατρέψουν τους πολίτες σε συλλέκτες - καταγραφείς αποδείξεων και δημιουργούν κλίμα αντιπαλότητας μεταξύ επαγγελματιών και ιδιωτών 7. Το 2005 αυξήθηκαν οι συντελεστές Φ.Π.Α. κατά 1 μονάδα. Ποιος ήταν ο στόχος του μέτρου αυτού; (Προφανώς η αύξηση των εσόδων από Φ.Π.Α.). Έγινε αξιολόγηση αν ο στόχος επιτεύχθηκε; (Από τη πείρα μου ως Λογιστής – Φοροτεχνικός μπορώ να απαντήσω ότι ο προς απόδοση Φ.Π.Α. την περίοδο από το 2005 έως σήμερα αναλογικά μειώθηκε). Άρα τι σκοπό εξυπηρετεί μια εκ νέου πιθανή αύξηση του Φ.Π.Α., αφού αδυνατεί το κράτος να το εισπράξει και το καρπώνονται οι επιχειρηματίες. Εκτώς αν σκοπός είναι να ενισχυθούν οι επιχειρήσεις (παρακρατώντας το Φ.Π.Α.) λόγω οικονομικής κρίσης. 8. Μειώσατε (τόσο το ΠΑ.ΣΟ.Κ. το 1996 – 2004, όσο και η Ν.Δ. το 2004 – 2009) τόσο τους συντελεστές φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων, όσο και τους συντελεστές φορολογίας κερδών των εταιριών. Η μείωση αυτή ήταν δυσανάλογα μεγαλύτερη – ευνοϊκότερη για τις εταιρίες με τα (μάλλον σωστά) επιχειρήματα της οικονομικής ανάπτυξης, της προσέλκυσης κεφαλαίων για επενδύσεις, τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας κλπ. Τέθηκαν τότε στόχοι; Υπήρξε έλεγχος – αξιολόγηση αν οι στόχοι επιτεύχθηκαν; Μήπως τα οφέλη (ανάπτυξη, νέες θέσεις εργασίας κλπ.) ήταν μικρότερα από το κόστος (απώλεια εσόδων από φόρους); Έδωσε ποτέ κανείς σαφείς απαντήσεις στα ανωτέρω ερωτήματα; ΓΕΝΙΚΑ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΜΕΤΡΑ 1. Το μεγαλύτερο πρόβλημα στη χώρα μας είναι η Μη Εφαρμογή των Υφιστάμενων Νόμων και όχι η έλλειψη Νόμων. · ΘΕΣΤΕ ΠΡΩΤΑ ΤΟΥ ΣΤΟΧΟΥΣ ΣΑΣ · ΕΦΑΡΜΟΣΤΕ ΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ · ΜΕΤΑ ΕΛΕΓΞΤΕ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ · ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ ΑΝ ΔΕΝ ΕΠΑΡΚΟΥΝ ΑΛΛΑΞΤΕ ΤΟΥΣ (Καμία κυβέρνηση δεν το έχει κάνει, όλες ξεκινούν ανάποδα) 2. Επανδρώστε αξιοκρατικά κυρίως τις υπό διάλυση υπηρεσίες ελέγχου, και στη συνέχεια τις Δ.Ο.Υ. και τα Υπουργεία Οικονομίας – Οικονομικών με επιπλέον (τριπλάσιο από το υπάρχον σήμερα) ικανό προσωπικό, η επιλογή του οποίου θα γίνει με συγκεκριμένα κριτήρια · Γνώσεις Οικονομικές, Χρηματοοικονομικές, Λογιστικές, Φορολογικές, Νομικές και Πληροφορικής · Γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ · Ψυχοτεχνικά κλπ αξιοκρατικά (Πολλαπλών Επιλογών για να μην αμφισβητούνται) Τεστ (πολλοί θα κοπούν ως ακατάλληλοι) 3. Θέστε στους υπαλλήλους στόχους και θεσπίστε οικονομικά κίνητρα για την επίτευξή τους και αντικειμενικά κριτήρια αξιολόγησης αυτών. 4. Πραγματοποιείστε (σωστούς – αξιοκρατικούς – στοχευόμενους και όχι του τύπου “αφού ήρθα σε γράφω για μια απόδειξη και σηκώνομαι και φεύγω αφού έκανα τη δουλειά μου”) σε καθημερινή βάση ελέγχους παντού (ο Έλληνας δυστυχώς, λόγω έλλειψης παιδείας, μόνο με το φόβο της τιμωρίας συμμορφώνεται) 5. Τα πάντα κινούνται γύρω από τις πληροφορίες και οι νέες τεχνολογίες μας τις παρέχουν πλουσιοπάροχα, αξιοποιήστε τις οργανώνοντας – στελεχώνοντας μια σοβαρή υπηρεσία με γνώστες του αντικειμένου, η οποία θα σας παρέχει τις απαιτούμενες πληροφορίες για τη λήψη σωστών αποφάσεων. 6. Οι ποινές που θα επιβάλλονται να είναι τέτοιες που θα έχουν στόχο τη συμμόρφωση του παραβάτη και όχι φοροεισπρακτικές – εξοντωτικές (θα πρέπει να σχετίζονται με το μέγεθος της παράβασης - φοροδιαφυγής). 7. Περιορίστε (στις απολύτως αναγκαίες) τις προσλήψεις στο Δημόσιο, αξιοποιώντας το υπάρχον προσωπικό, με αξιοκρατικές (και όχι ρουσφετολογικές) μετατάξεις – αποσπάσεις – μεταθέσεις κλπ. 8. Τα προσόντα (λόγω του ανταγωνισμού) που έχουν όσοι διορίστηκαν στο Δημόσιο τα τελευταία 10 χρόνια με Α.Σ.Ε.Π. (είτε με γραπτό διαγωνισμό, είτε με μόρια) είναι υπεραρκετά (πτυχία, διδακτορικά, μεταπτυχιακά, ξένες γλώσσες, γνώση Η/Υ, συναφής προϋπηρεσία κλπ.). Όπως ισχυρίζονται οι περισσότεροι (κυρίως ιδιωτικοί υπάλληλοι και επαγγελματίες), πολλές φορές όχι άδικα, το προσωπικό αυτό δεν είναι παραγωγικό, έχει λάθος νοοτροπία και υψηλές αμοιβές (το τελευταίο είναι μύθος, καθώς υπάλληλος πτυχιούχος Παν/μίου με Μεταπτυχιακό, άριστη γνώση ξένης γλώσσας, πενταετή προϋπηρεσία σε αντίστοιχη θέση, σύμφωνα με τη 2/36028/0022 του 2008 τελευταία απόφαση Εισοδηματικής Πολιτικής του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών, λαμβάνει 985 € Μικτό Βασικό Μισθό και 45 € Μικτό Επίδομα Μεταπτυχιακού Διπλώματος σύμφωνα με το Άρθρο 8 του Ν. 3208/2003. Πόσα άραγε θα έπαιρνε κάποιος με τα αντίστοιχα προσόντα σε μια σοβαρή επιχείρηση του Ιδιωτικού τομέα;). Για το 90% όσων κατηγορούνται συνήθως οι Δημόσιοι Υπάλληλοι υπεύθυνοι δεν είναι οι ίδιοι αλλά το σάπιο σύστημα (βουλευτών, πολιτευτών, κομματικών παραγόντων, συνδικαλιστών, προϊσταμένων, διευθυντών, γενικών γραμματέων και λοιπών λαμόγιων) που θέλουν το Δημόσιο ξέφραγο αμπέλι για να κάνουν τη δουλειά τους (ξέρουν αυτοί). ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΜΕΤΡΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ & ΤΗ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ Κατ αρχάς θα ήθελα να αναφέρω ότι τα κατωτέρω μπορούν να γίνουν αντιληπτά σε όσους έχουν γνώσεις Λογιστή – Φοροτεχνικού – Ελεγκτή Εφοριακού. Κύριοι επειδή ο στόχος σας είναι να εισπράξετε κυρίως το Φ.Π.Α. και το Φόρο Εισοδήματος από αυτούς που φοροδιαφεύγουν σας προτείνω να κάνετε σχετικό έλεγχο (για συντομία ρωτήστε κάποιο σοβαρό εφοριακό ή λογιστή - φοροτεχνικό, όχι θεωρητικούς Οικονομολόγους του Princeton ή του London School of Economics γιατί η γνώσεις τους είναι γενικές και έχουν σχεδόν άγνοια της Ελληνικής Νομοθεσίας για Φορολογία – Κ.Β.Σ. - Φ.Π.Α., Εργατικά – Ασφαλιστικά κλπ., ούτε συνδικαλιστή ή περιφερόμενο τηλεοπτικό μαϊντανό γιατί αυτοί θα πουν αυτά που θέλετε να ακούσετε) και θα δείτε ότι η συντριπτική πλειοψηφία των Ελληνικών επιχειρήσεων τηρούν βιβλία Β΄ Κατηγορίας, σημαντικά λιγότερες βιβλία Γ΄ Κατηγορίας και ελάχιστες Βιβλία Α΄ Κατηγορίας του Κ.Β.Σ. Αυτό που θα δείξει ο έλεγχος είναι ότι οι επιχειρήσεις που σταθερά καταβάλουν κάθε τρίμηνο Φ.Π.Α. και ενίοτε Φόρο Εισοδήματος (αν ξεπεράσουν το αφορολόγητο) είναι όσες τηρούν Βιβλία Α΄ Κατηγορίας του Κ.Β.Σ., λόγω της υποχρεωτικής εξωλογιστικής μετατροπής (με συντελεστές) των αγορών – δαπανών σε πωλήσεις. Επειδή η φοροδιαφυγή γίνεται κυρίως στο λιανικό εμπόριο με τη μη έκδοση αποδείξεων λιανικής πώλησης. (Στην χονδρική πώληση έχουμε, κατά 99%, έκδοση τιμολογίου οπότε καταγράφεται από τον πωλητή και τον αγοραστή η συναλλαγή) ΠΡΟΤΕΙΝΩ (δεν αφορούν τη Γ΄ Κατηγορία που μένει ως έχει) 1. ΤΗΝ ΤΗΡΗΣΗ ΑΠΟ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ Α΄ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΛΙΑΝΙΚΕΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙ Β΄ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΧΟΝΔΡΙΚΕΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ. 2. ΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΠΕΛΑΤΩΝ – ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΩΝ ΓΙΑ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ (ΧΟΝΔΡΙΚΗΣ) ΑΠΟ 0,01 ΛΕΠΤΟ. Το πρώτο μέτρο θα έχει τα εξής αποτελέσματα: · Οι αγορές θα μετατρέπονται σε πωλήσεις, οπότε κάθε τρίμηνο θα καταβάλλεται το αναλογούν Φ.Π.Α. · Επίσης στο τέλος του έτους θα προκύπτει εκ των πραγμάτων κέρδος το οποίο αν υπερβαίνει το αφορολόγητο θα καταβάλλεται ο αναλογούν Φόρος. Το δεύτερο μέτρο θα έχει τα εξής αποτελέσματα: · Όλες οι αγοροπωλησίες μεταξύ επιχειρήσεων γίνονται με τιμολόγιο, οπότε θα δηλώνονται όλες ηλεκτρονικά (με το νέο όριο υποβολής για συναλλαγές από 0,01 λεπτό, ενώ με το ισχύον για συναλλαγές άνω των 300,00 ευρώ) στο ΚΕ.Π.Υ.Ο. με υποβολή των συγκεντρωτικών καταστάσεων πελατών – προμηθευτών. · Άρα κανένας δεν θα μπορεί να κρύψει αγορές που έχει κάνει και συνεπώς θα φορολογηθεί (Φόρος Εισοδήματος & Φ.Π.Α.) ανάλογα. ΜΕΓΑΛΗ ΠΡΟΣΟΧΗ · Στην αξιοκρατική επιλογή (με κριτήρια ίσως την περιοχή και τα έτη άσκησης επαγγέλματος κλπ), ανά επάγγελμα, συντελεστών (ΜΣΚΚ) μετατροπής των αγορών σε πωλήσεις ΠΙΘΑΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ – ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ · Κάποιοι επαγγελματίες θα πουν (ελάχιστοι δικαίως) ότι δεν είναι δυνατό ότι αγόρασα να το πούλησα εντός μήνα - τριμήνου - έτους. Εδώ θα μπορούσε να εφαρμοστεί ένα μέτρο υπολογισμού ως αποθέματος του 10% π.χ. των αγορών ή να εφαρμοστεί υποχρεωτική τήρηση βιβλίου αποθήκης από όλους (δύσκολο το 2ο). · Κάποιοι λογιστές θα αντιπαραθέσουν ότι είναι δύσκολο, χρονοβόρο και επίπονο να υποβληθούν συγκεντρωτικές καταστάσεις πελατών – προμηθευτών με όλες τις συναλλαγές λόγω μεγάλου όγκου. Αυτό δεν στέκει λόγω της Μηχανογράφησης, (χρήση Η/Υ, λογισμικών κλπ.) που πραγματοποιεί τα παραπάνω σε ελάχιστο χρόνο (Ελάχιστες είναι οι περιπτώσεις Χειρόγραφης τήρησης των βιβλίων). ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ (εκεί τα πράγματα είναι όντως δύσκολα) ΛΥΣΕΙΣ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ: 1. Ο συνεχής μέρα νύκτα εξονυχιστικός έλεγχος (Αν εφαρμοστούν τα προηγούμενα μεγάλο μέρος του ελεγκτικού μηχανισμού απελευθερώνεται και μπορεί να χρησιμοποιηθεί εδώ). 2. Ίσως θα έπρεπε να επανέλθει (με περισσότερες εξειδικεύσεις – εξομαλύνσεις) ο τεκμαρτός υπολογισμός του εισοδήματος των ελευθέρων επαγγελματιών και όσων δραστηριοποιούνται στην παροχή υπηρεσιών. 3. Να εφαρμοστεί με αυστηρότητα, κυρίως στις ανωτέρω κατηγορίες, το πόθεν έσχες (καταθέσεις, αγορές, μετοχές, αμοιβαία, πιστωτικές κάρτες κλπ.). ΦΑΤΟΥΡΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Λογιστής - Οικονομολόγος