Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα19) Επισημαίνεται ότι το προαναφερθέν μέτρο για την επέκταση των εκπτώσεων από το φορολογητέο εισόδημα φυσικών προσώπων ποσών βάσει αποδείξεων αγορών, έχει επίσης ως στόχο τον περιορισμό της φοροδιαφυγής.Σχόλιο του χρήστη Γιώργος | 11 Ιανουαρίου 2010, 13:56
Με αφορμή την αξιέπαινη προσπάθεια της κυβέρνησης για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής θα ήθελα να σχολιάσω τα εξής: Υποθέτω ότι βασική προσπάθεια της κυβέρνησης είναι η πάταξη της φοροδιαφυγής στις επαγγελματικές αυτές ομάδες και χώρους όπου το φαινόμενο είναι περισσότερο έντονο, όπως για παράδειγμα γιατρούς, δικηγόρους, υδραυλικούς, χώροι ψυχαγωγίας (π.χ. νυχτερινά κέντρα, πάμπ, καφετέριες) κ.λ.π. Προσωπική μου άποψη είναι ωστόσο, ότι η προσπάθεια αντιμετώπισης του προβλήματος ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ με το μέτρο παροχής του κινήτρου συμπερίληψης των αποδείξεων που θα ζητούν οι πολίτες στο αφορολόγητό τους ΔΕΝ πρόκειται από μόνο του να αποδώσει για τον εξής πολύ απλό λόγο: ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΣΧΕΣΗΣ ΦΙΛΙΑΣ-ΕΞΑΡΤΗΣΗΣ ΠΟΥ ΤΗΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΟΡΈΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΤΑΙ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥ ΠΕΛΑΤΗ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑ !!! Και να γίνω πιο συγκεκριμένος, αναφέροντας μερικά παραδείγματα. 1) Αν για παράδειγμα ένας πολίτης (πολύ περισσότερο αν αυτός είναι ηλικιωμένος) επισκέπτεται έναν γιατρό, είναι 99% απίθανο ότι θα του ζητήσει απόδειξη μετά το τέλος της επίσκεψης, για τον απλούστατο λόγο ότι ο συγκεκριμένος γιατρός θα δυσανασχετίσει, οπότε και στην περίπτωση ακόμη που του δώσει απόδειξη, στη συνέχεια είτε θα αποφύγει να ξανακλείσει ραντεβού με τον συγκεκριμένο ασθενή, είτε δεν πρόκειται να ξαναασκήσει τα ιατρικά του καθήκοντα με τον ίδιο ζήλο. Η απροθυμία του ασθενή να ζητήσει απόδειξη, ισχύει πολύ περισσότερο ασφαλώς, στην περίπτωση που ο συγκεκριμένος γιατρός παρακολουθεί χρόνια ασθένεια του συγκεκριμένου ασθενή-πολίτη. 2) Αν για παράδειγμα κάποιος αναθέσει μία υπόθεσή του σε κάποιον δικηγόρο, και σε αυτή την περίπτωση δεν πρόκειται να του ζητήσει απόδειξη, διότι τότε ο δικηγόρος είτε θα αναζητήσει αφορμές-δικαιολογίες για να σταματήσει να παρακολουθεί την υπόθεση του πολίτη, είτε δεν πρόκειται να παρακολουθήσει την υπόθεση με την ίδια ζέση. 3) Αν κάποιος πολίτης (τις περισσότερες φορές νεαρής ηλικίας) επισκέπτεται συχνά κάποια καφετέρια ή νυχτερινό κέντρο, δεν πρόκειται, κατά πάσα πιθανότητα, να ζητάει απόδειξη, διότι αν το κάνει, τότε ο ιδιοκτήτης (ή πορτιέρης) του μαγαζιού την επόμενη φορά θα αναζητήσουν αφορμές-δικαιολογίες για να του απαγορεύσουν την είσοδο (π.χ. "δεν υπάρχει τραπέζι σήμερα", "έχετε κράτηση;", "δυστυχώς παιδιά το μαγαζί σήμερα είναι φουλ!" κ.λ.π.). 4) Αν κάποιος πολίτης ζητήσει απόδειξη σε κάποιον υδραυλικό, ο συγκεκριμένος υδραυλικός της επόμενη φορά θα προφασιστεί λόγους για να μην πάει πάλι στο συγκεκριμένο σπίτι. Για τους λόγους αυτούς προτείνω τη λήψη-θέσπιση μέτρων, τα οποία θα καταστήσουν ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ "επώδυνη" -οικονομικά κυρίως!- τη μη έκδοση αποδείξεων από τους συγκεκριμένους επαγγελματίες, ακόμη και εάν υποπέσουν ή εντοπιστούν να υποπίπτουν στο παράπτωμα ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΜΙΑ ΦΟΡΑ!!! Πιο συγκεκριμένα προτείνω τη λήψη-θέσπιση των εξής μέτρων: 1) Τη συγκρότηση ειδικού μικτού σώματος από ΑΔΙΑΦΘΟΡΟΥΣ (!!!) εφροριακούς και αστυνομικούς, οι οποίοι θα πραγματοποιούν αιφνιδιαστικούς και τακτικούς ελέγχους στους συγκεκριμένους επαγγελματίες και σε περίπτωση που διαπιστώνουν παρανομίες θα επιβάλλουν ΑΜΕΣΑ ΕΞΟΝΤΩΤΙΚΆ (!)πρόστιμα. Το σώμα αυτό θα μπορούσε να είναι το εμπλουτισμένο με στελέχη ΣΔΟΕ, μαζί με ομάδα ΑΔΙΑΦΘΟΡΩΝ (!) αστυνομικών. Προσοχή! Αποδίδω ιδιαίτερη έμφαση στις λέξεις "ΑΜΕΣΑ" και "ΕΞΟΝΤΩΤΙΚΑ"! Για τους ελέγχους αυτούς είναι πιστεύω ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ να μη ειδοποιούνται προηγουμένως τα οικεία αστυνομικά τμήματα ή εφορίες, αφού είναι πάρα πολύ πιθανό, ότι ο συγκεκριμένος επαγγελματίας (αυτό αφορά κυρίως τους ιδιοκτήτες νυχτερινών κέντρων) θα έχουν "προσωπικές" σχέσεις (βλ. "λαδώνουν") υπαλλήλους των συγκεκριμένων αστυνομικών τμημάτων και εφοριών, αφού στην αντίθετη περίπτωση οι επίορκοι υπάλληλοι θα ειδοποιούν εγκαίρως τους συγκεκριμένους επαγγελματίες για την επερχόμενη έφοδο του μικτού σώματος. 2) Την ΑΜΕΣΗ (!) διερεύνηση από το συγκεκριμένο μικτό σώμα ή από τις κατά τόπους αρμόδιες εφορίες ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΜΙΑΣ, ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΗΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑΣ πολίτη που θα αφορά στη μη έκδοση απόδειξης. Η καταγγελία θα μπορούσε ιδανικά να γίνεται σε συγκεκριμένο τηλεφωνικό νούμερο που θα δημιουργηθεί για το σκοπό αυτό ή στο συγκεκριμένο μικτό σώμα που αναφέρθηκε παραπάνω. Προσοχή! Αποδίδω ιδιαίτερη έμφαση στη λέξη "ΑΜΕΣΑ"! Το βασικό σκεπτικό πίσω από τις παραπάνω δύο προτάσεις είναι να αντιμετωπίσει τις δύο βασικές βεβαιότητες-πεποιθήσεις που έχουν οι "επαγγελματίες" των συγκεκριμένων επαγγελματικών χώρων και ειδικότερα: 1) Τη βεβαιότητα ότι ο πολίτης θα διστάσει-φοβηθεί να τους καταγγείλει, και 2) Ότι ακόμη και σε περίπτωση που κάποιος πολίτης τους καταγγείλει, θα καταφέρουν να την..."σκαπουλάρουν" για τους εξής λόγους: -διότι, κατά πάσα πιθανότητα, μία μεμονωμένη καταγγελία δεν θα τύχει διερεύνησης από την εφορία. -διότι, έχουν..."δικούς τους ανθρώπους" (κοινώς "λαδώνουν") στις αρμόδιες εφορίες και αστυνομικά τμήματα, οπότε οι υπάλληλοι θα κάνουν "τα στραβά μάτια". -διότι ακόμη και στην περίπτωση που διερευνηθούν οι υποθέσεις, η διερεύνηση, ή ακόμη χειρότερα η δικαστική προσφυγή, θα καθυστερήσει πάρα πολύ να καταλήξει σε καταδίκη, οπότε μέχρι τότε "ποιός ζει-ποιός πεθαίνει" ή "ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι". -διότι ακόμη και σε περίπτωση που τελικά καταδικαστούν, τα πρόστιμα που θα πληρώσουν θα είναι εξαιρετικά μικρά σε σχέση με το κέρδος που αποκομίζουν από την παρανομία που διαπράτουν. Ανακεφαλαιώνοντας, βασικό σκεπτικό πίσω από τις παραπάνω προτάσεις είναι να καταστήσουν εξαιρετικά επισφαλές το όποιο κέρδος αποκομίζουν οι επαγγελματίες από τη μη έκδοση αποδείξεων, αφού θα εμφορούνται πλέον από το φόβο, ότι ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΜΙΑ ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΗ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΠΟΛΙΤΗ Ή ΕΦΟΔΟΣ ΤΟΥ ΜΙΚΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ θα είναι επαρκής για την ΑΜΕΣΗ (τονίζω τη λέξη "ΑΜΕΣΗ") επιβολή σε αυτούς ΕΞΟΝΤΩΤΙΚΩΝ (τονίζω τη λέξη "ΕΞΟΝΤΩΤΙΚΩΝ") προστίμων.