Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα1) Προτείνεται μια ενιαία, προοδευτική, τιμαριθμοποιημένη φορολογική κλίμακα για όλα τα εισοδήματα.Σχόλιο του χρήστη Ανδρέας ΓKNS | 11 Ιανουαρίου 2010, 13:34
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Καλημέρα σας, χρόνια πολλά – καλή χρονιά. Στο υπόψη θέμα, έχοντας στο μυαλό μας ότι επιτέλους, πρέπει να αποδείξουμε ότι μπορούμε να πάμε μπροστά, με δίκαιο όμως και αναγνωρίσιμο από όλους τρόπο και ότι αλλοίμονό μας αν δεν το πετύχουμε, παραθέτω συνολικά, τις δικές μου σκέψεις και θέσεις. ΝΑΙ, ενιαία, προοδευτική, τιμαριθμοποιημένη φορολογική κλίμακα για όλα τα εισοδήματα. Πλην όμως, γιατί να υπάρχει πληθώρα επιδομάτων (και αυτό συμβαίνει μόνο στο Δημόσιο τομέα), για έργο που έτσι και αλλιώς καλείται να εκτελέσει ο εργαζόμενος. Η απάντηση είναι ότι θέλουν να γλυκάνουν τις αποδοχές του, γιατί δεν τολμούν να δώσουν έναν αξιοπρεπή βασικό μισθό, αφού αυτός διαμορφώνει τις συντάξεις. Θεωρώ ότι είναι άδικο έως απαράδεχτο να υπάρχουν βασικοί μισθοί των 900 ευρώ, στα είκοσι χρόνια εργασίας και να ξεπερνά, με τα επιδόματα, τις 2000. Αυξήστε τους βασικούς μισθούς. Ενσωματώστε λοιπόν τα επιδόματα αυτού του είδους στο βασικό μισθό. Να δίνονται επιδόματα μόνο για εργασίες που προκαλούν πρόσθετο κόστος στον εργαζόμενο και αυτές έχουν σχέση με την υγεία στο χώρο εργασίας ή την οικονομική του επιβάρυνση αλλά και την οικογενειακή του ασυνέχεια. Σε ό, τι αφορά τη φορολογική κλίμακα, το αφορολόγητο να γίνει αντίστοιχο προς τις ετήσιες αποδοχές του οριζόμενου ως κατώτερου μισθού (πρέπει να υπάρχει κάποιο αφορολόγητο, αφού ηλικιωμένοι κυρίως με χαμηλές συντάξεις και μάλιστα στην επαρχία, είναι αδύνατο να συγκεντρώσουν αποδείξεις) και από εκεί και πέρα: Μέχρι τις 12.000 ευρώ ο φόρος να είναι 10%. Από 12.000 έως 20.000 ευρώ 20%. Από 20.000 έως 30.000 ευρώ 25%. Από 30.000 έως 40.000 ευρώ 30%. Από 40.000 έως 60.000 ευρώ 35% Από 60.000 έως 100.000 ευρώ 40%. Από 100.000 έως 200.000 ευρώ 45%. Από 200.000 και πλέον 35%. Η κλίμακα αυτή είναι δίκαιη, αφού δεν αποκλίνει σημαντικά από την υπάρχουσα κλίμακα φορολογίας, είναι ικανοποιητική για τα χαμηλά εισοδήματα, δίνεται ένα κίνητρο στα πολύ μεγάλα εισοδήματα και το βασικότερο το πρώτο κλιμάκιο ξεκινά κανονικά από το 20%, που αποτελεί κάτι παραπάνω από το 19% του ΦΠΑ, των παρεχόμενων υπηρεσιών στα περισσότερα ελεύθερα επαγγέλματα. Το αφορολόγητο αυτό είναι επόμενο ότι θα πρέπει να αυξηθεί σύμφωνα με την οικογενειακή του φορολογούμενου κατάσταση, περίπου κατά τα ισχύοντα. Αποκλείω την περίπτωση να φορολογούνται τα εισοδήματα των συζύγων ως ενιαίο εισόδημα, σκεφτείτε μόνο τη φράση ¨παιδί στο σπίτι μόνο του¨ για να καταλάβετε το πλεονέκτημα να υπάρχει γονιός στο σπίτι. Ίσως εδώ μια αύξηση στο 20% του αφορολόγητου, για το/τη σύζυγο που μόνο αυτός/ή έχει οποιοδήποτε εισόδημα, να επαρκεί. Τι γίνεται τώρα με τις αποδείξεις. Καλόν είναι να χωριστούν σε τρείς κατηγορίες: Αυτές που αφορούν την υγεία του πολίτη και θα πρέπει να εκπίπτουν ολοκληρωτικά από την οροφή του ετήσιου εισοδήματος (ασφάλειες ζωής και νοσοκομειακά – ιατρικά έξοδα). Δεν συζητώ εδώ για τις υποχρεωτικές από το νόμο ασφαλιστικές καλύψεις, που έτσι και αλλιώς πρέπει και εκπίπτουν από το όλο εισόδημα. Δεύτερον, αυτές που κατά τεκμήριο προέρχονται από επαγγέλματα που φοροδιαφεύγουν και θα πρέπει να εκπίπτουν ολοκληρωτικά, αλλά από τα αρχικά κλιμάκια (και αυτές είναι οι αποδείξεις που κατά το μέγιστο λαμβάνονται υπόψη και σήμερα, συμπεριλαμβανομένων των φροντιστηρίων, παιδικών σταθμών, σχολείων, ενοίκια κτλ) και, Τρίτον, όλες οι άλλες αποδείξεις διαβίωσης του πολίτη (διατροφή, ταξίδια, κοινόχρηστα κτλ), οι οποίες θα εκπίπτουν κατά 50% από τα αρχικά (πρώτα) και αυτές κλιμάκια και μάλιστα να προηγούνται των αποδείξεων της δεύτερης κατηγορίας. Έτσι το υπόλοιπο εισόδημα θα φορολογείται με τα υψηλότερα φορολογικά κλιμάκια και θα αποτελεί σε ποσοστό 50 - 60% εισόδημα για το πόθεν έσχες. (αγορά περιουσιακών στοιχείων, κινητών και ακινήτων σημαντικής αξίας). Εδώ θέλω να σταθώ σε κάτι άλλο. Προκειμένου να μην παίρνει ο ένας τις αποδείξεις του άλλου, θα πρέπει η ΓΓΠΣ να μελετήσει και να διαθέσει για συμπλήρωση στο διαδίκτυο φόρμα, για την υποβολή των αποδείξεων ανά τετράμηνο και συγκεντρωτικά, σε πρώτη φάση για όσους ήδη υποβάλλουν ηλεκτρονικά τη δήλωσή τους. Έτσι κατοχυρώνεται ανά περίοδο το είδος και το πλήθος των αποδείξεων. Δεν νομίζω ότι αυτός που έχει μεγάλα εισοδήματα έχει μάθει να ζητά αποδείξεις, τώρα όμως θα το σκεφτεί. Μην αφήσετε τους πολίτες χωρίς κίνητρο για την προσπάθεια που κάνουν να συγκεντρώνουν αποδείξεις, τουλάχιστον για τα πρώτα χρόνια. Η προσπάθεια αυτή πρέπει να ανταμιφθεί και μάλιστα το αποτέλεσμα να το δει άμεσα με τη σχετικά μειωμένη πληρωμή ή τη σχετικά πρόσθετη επιστροφή της εφορίας. Σε ότι αφορά τις επιχειρήσεις με ειδικό προσδιορισμό του φορολογικού εισοδήματος, καλόν είναι αυτό να σταματήσει και να φορολογείται με πραγματικά κριτήρια (έσοδα – έξοδα). Ευχαριστώ και παραμένω στη διάθεσή σας.