• Σχόλιο του χρήστη 'Κωνσταντίνος' | 12 Ιανουαρίου 2010, 03:17

    Επανέρχομαι για το θέμα της υποβολής των αποδείξεων στην εφορία για έκπτωση από το φορολογητέο εισόδημα ή/και την διαμόρφωση του αφορολόγητου. Η καταγραφή των αποδείξεων από τον φορολογούμενο σε κατάσταση, η οποία και θα υποβάλλεται στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. φορολογίας, δημιουργεί σίγουρα μεγάλο άγχος στους φορολογούμενους πολίτες και απαιτεί πολλές ώρες μεθοδικής καταγραφής (χωρίς πάντα να αποκλείονται και τα λάθη). Μπορεί όμως η παραπάνω λύση, να περιοριστεί στο απολύτως απαραίτητο μεταβατικό χρονικό διάστημα 3-6 μηνών, διάστημα προσαρμογής όλων των Φ.Τ.Μ. σε μια νέα μορφή εκτυπωμένης απόδειξης. Και να εξηγήσω τι εννοώ : 1. Οι περισσότερες εν λειτουργία ανά την επικράτεια Φ.Τ.Μ. (υποθέτω ποσοστό κοντά στο 85% - ίσως και παραπάνω), είναι θερμικής εκτύπωσης, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι έχουν τη δυνατότητα εκτύπωσης γραφικών (άρα και barcode). 2. Όσες Φ.Τ.Μ. είναι παλαιότερου τύπου (μή θερμικές) μπορούν με σοβαρότατο οικονομικό κίνητρο να αντικατασταθούν υποχρεωτικά (το οικονομικό αυτό κίνητρο, δημιουργεί δαπάνη σε βάρος του προϋπολογισμού, αλλά αυτή είναι μηδαμινή μπροστά στο όφελος που προκύπτει). 3. Με ανάλογο λογισμικό (που πανεύκολα μπορεί να αναπτυχθεί απ όλες τις κατασκευάστριες ταμειακών μηχανών εταιρείες), στο τέλος κάθε απόδειξης (η οποία κατά τα άλλα θα είναι μία κανονικής εκτύπωσης απόδειξη) θα εκτυπώνεται γραμμωτός κώδικας (barcode) στον αλγόριθμο δημιουργίας του οποίου θα συμμετέχουν οι παρακάτω παράμετροι : α) ΑΦΜ Πωλητή β) ΑΦΜ Αγοραστή (ή ειδική γράμμωση αν δεν έχει ή αν δεν δώσει) γ) ημεροχρονολογία συναλλαγής δ) καθαρή αξία συναλλαγής ε) ΦΠΑ συναλλαγής στ) Τελικό πληρωτέο ποσό ζ) οποιαδήποτε άλλη παράμετρο κρίνει το Υπουργείο απαραίτητη 4. Εφοδιασμός των Δ.Ο.Υ., των Κ.Ε.Π. και όποιων άλλων σημείων δημόσιας πρόσβασης κριθεί απαραίτητο (και ενδεχόμενα διαμόρφωση των τραπεζικών ΑΤΜ) με ειδικά μηχανήματα στα οποία ο κάθε φορολογούμενος, αφού πληκτρολογήσει τον Α.Φ.Μ. του, θα τα τροφοδοτεί με τις αποδείξεις (τη μία μετά την άλλη), τις οποίες θα κατακρατά το μηχάνημα και με την ολοκλήρωση της διαδικασίας, θα εκδίδει εις διπλούν συγκεντρωτική κατάσταση (που θα επέχει θέση Νόμιμου Φορολογικού Παραστατικού) για όλες τις κατατεθείσες αποδείξεις και η οποία κατάσταση θα υποβάλλεται με την φορολογική δήλωση στην εφορία (το δέ 2ο αντίγραφο θα παραμένει στον φορολογούμενο για αρχείο). 5. Πλεονεκτήματα : α) ταχύτητα δημιουργίας της κατάστασης β) Μηδενικά λάθη γ) Μη ύπαρξη δυνατότητας "εμπορίας" ή "δανεισμού" αποδείξεων. δ) Αμεση ενημέρωση της βάσης δεδομένων συναλλαγών του Υπουργείου (σε περίπτωση που τα μηχανήματα αυτά είναι online με τη βάση). Αν η ιδέα μου είναι ατελής, μπορείτε να την αξιοποιήσετε σαν βάση, βελτιώνοντάς την. Και επειδή μετά από τόσες δημοσιεύσεις στη διαβούλευση (η οποία δυστυχώς δεν μας δίνει δυνατότητα αναζήτησης με λέξεις κλειδιά) είναι αδύνατον για κάποιον να διαβάσει όλες τις προτάσεις, αν τυχόν η ιδέα αυτή έχει υποδειχθεί και από άλλο πολίτη, του ζητώ προκαταβολικά συγνώμη και προφανώς δεν διεκδικώ την πατρότητά της. Εκείνο που προέχει είναι να βοηθήσουμε όλοι στη διαμόρφωση ενός σωστού δίκαιου και ισόνομου φορολογικού πλαισίου. Εσείς από την πλευρά σας, φροντίστε να μη μας καταργείτε και να μην ακυρώνετε την όποια προσφορά μας (μέσα απο τη διαβούλευση) προβαίνοντας σε αντικρουόμενες και μετα λίγο αναιρούμενες δημόσιες δηλώσεις όσο ακόμα διαρκεί η διαβούλευση. Ευχαριστώ