Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα7) Προτείνεται η κατάργηση του ΕΤΑΚ και η αντικατάστασή του με προοδευτική φορολόγηση της μεγάλης ακίνητης περιουσίας.Σχόλιο του χρήστη Κ.Βαρναλης | 14 Ιανουαρίου 2010, 01:53
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Προτεινω την διατηρηση του ΕΤΑΚ για τους παρακατω λογους. Ας μου επιτραπει να αρχισω με ενα συμπερασμα απο το προσφατο παρελθον και να κανω μια προταση που, αν αξιοποιηθει, μπορει να φερει πολλα χρηματα ΑΜΕΣΑ αποκαθιστωντας και ενα αισθημα δικαιοσυνης. Ο ΦΜΑΠ ισχυσε, για τελευταια φορα τα ετη 1997-2007. Υποχρεοι ησαν οσοι ειχαν ακινητη περιουσια πανω απο 243.600 ευρω. Ομως, η πολιτεια, μη εχοντας την υποδομη να εντοπισει τους υποχρεους, ΑΦΗΣΕ ΣΤΗΝ ΕΥΓΕΝΗ ΚΑΛΟΣΥΝΗ του καθε φορολογουμενου να υποβαλη η να μην υποβαλη δηλωση. Οπως ηταν φυσικο η συντριπτικη πλειοψηφια δεν υπεβαλε δηλωση και ο ΦΜΑΠ ελεγχθη οτι “απετυχε” . Απεκληθη μαλιστα και φορος βλακειας διοτι τον πληρωσαν μονο τα κοροιδα, δηλαδη οι ειλικρινεις. Ειπαμε οτι η πολιτεια δεν ειχε την δυνατοτητανα εντοπισει τους υποχρεους. Πραγματι, διοτι εξαιρουμενων των περιοχων που ισχυαν αντικειμενικες τιμες το ΚΕΠΥΟ αδυνατουσε να συμπληρωσει τιμες μοναδος για τις υπολοιπες. Και βεβαιως να μην αναφερθουμε στην εσκεμμενη αποκριψη ακινητων που ηταν κι αυτη αδυνατον να συλληφθη. Το μονο οπλο της πολιτειας ηταν η υποχρεωση του πωλητου κατα την συνταξη συμβολαιου, να προσκομισει βεβαιωση απο την εφορια οτι υπεβληθη δηλωση ΦΜΑΠ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΔΙΕΤΙΑ , η , οτι ο φορολογουμενος δεν ηταν υποχρεος. Και βεβαια, εξαιρουμενης της περιπτωσης που το μεταβιβαζομενο ακινητο δημιουργουσε απο μονο του την υποχρεωση ΦΜΑΠ, το πραγμα δεν σκαλωνε. Αυτο που ειναι εξοργιστικο ειναι οτι γυρω στο 2005 Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΑΠΕΜΠΟΛΗΣΕ ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΑΥΤΟ ΟΠΛΟ ΠΟΥ ΕΙΧΕ, ΑΝΤΙΚΑΘΙΣΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΤΗΣ ΕΦΟΡΙΑΣ ΜΕ ΑΠΛΗ ΥΠΕΥΘΗΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΠΩΛΗΤΟΥ. Ας αναρωτηθει το υπουργειο Οικονομικων, γιατι καταργηθηκε το πιστοποητικο ; Και ακομη οταν αυτο ηταν απαραιτητο, γιατι περιοριζοταν σε βαθος διετιας. Ο μονος ελεγχος που καταφερε να κανει η πολιτεια ειναι να καλεσει αυτους τους ταλαιπωρους που υπεβαλαν δηλωση να ΚΛΕΙΣΟΥΝ την δεκαετια με συμβιβασμο καταβαλλοντας ακομη ενα 10%, λες και ηταν επαγγελματιες. Προτεινω λοιπον η πολιτεια πρωτα απ ολα να ελεγξει αυτους που φοροδιεφυγαν κανοντας τετοιες υπευθυνες δηλωσεις, και με την αυξημενη υποδομη που υπαρχει ειναι σιγουρο οτο θα πιασει λαβρακια. Με ολα αυτα θελω να πω οτι η επιβολη ΦΜΑΠ προσκρουει σε σοβαρες τεχνικες δυσκολιες ακομη και με την παρουσα υποδομη των υπηρεσιων. Ας αναφερω και παλιν την ελλειψι αντικειμενικων αξιων σε παμπολες περιοχες της χωρας. Αν βεβαια για να ξεπερασουμε την δυσκολια αυτη, αρχισουμε τις εξαιρεσεις, και καταληξουμε να πιασουμε μονο εκεινα που υπαγονται στις αντικειμενικες, ε τοτε ας πιασουμε μονο Κολωνακι, Βουλιαγμενη, Κηφισσια, Φιλοθεη, Ψυχικο για να μην μπερδευομαστε. Τοτε ομως κατι θα εχουν να πουν οι συνταγματολογοι για ανιση μεταχειριση. Για ολα αυτα, νομιζω οτι πρεπει να διατηρηθει ο ΕΤΑΚ με καποιο σοβαρο αφορολογητο. Ακομα καλυτερα, το ποσο του ΕΤΑΚ του καθε φορολογουμενου να συχετισθει με το συνολικο εισοδημα του φορολογουμενου και να μη ζηταμε απο κανεναν ΕΤΑΚ μεγαλυερο απο το 10% του συνολικου του εισοδηματος. Επισης να μπει ελαχιστη τιμη μοναδος για να καλυφθουν οι περιπτωσεις μη υπαρξης αντικειμενικων και το ταχυτερο δυνατον να προσδιοριστουν αντικειμενικες παντου και κυριως στις τουριστικες περιοχες που ολοι γνωριζουμε τι ζητουν ακομα και για τους γκρεμους. Ευχαριστω για την φιλοξενια σ αυτο το θαυμασιο βημα, και καλη επιτυχια.