Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημαΝομοθετικά Μέτρα για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής / ΕισαγωγήΣχόλιο του χρήστη ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΙΔΡΥΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΩΝ | 14 Ιανουαρίου 2010, 14:00
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ο Σύνδεσμός μας εκπροσωπεί όλα τα ιδιωτικά σχολεία στην Ελλάδα. Από τις εφημερίδες πληροφορηθήκαμε προχθές ότι, στην επιτροπή για το εισόδημα του Υπουργείου Οικονομικών , συζητήθηκε και θέμα επιβολής τεκμηρίων για τα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων. Ο Σύνδεσμός μας διαφωνεί ριζικά με το μέτρο της εφαρμογής τεκμηρίου για τα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων. Η πολιτεία, στην επιτροπή για το εισόδημα, συζητά την επιβολή τεκμηρίων στα δίδακτρα, με το συλλογισμό ότι γονείς μαθητών μας μπορεί να έχουν μεγαλύτερα πραγματικά εισοδήματα από αυτά που δηλώνουν. Αν αυτό συμβαίνει, είναι αναγκαίο οι ελεγκτικοί μηχανισμοί της πολιτείας να βρουν άλλους τρόπους να τους εντοπίσουν, διότι ο συγκεκριμένος τρόπος είναι άδικος για τους πλείστους γονείς που δηλώνουν στην εφορία το πραγματικό τους εισόδημα, το οποίο όμως είναι πιθανόν να είναι κατώτερο από τα τεκμήρια. Καταφέρνουν όμως οι γονείς αυτοί να ανταποκριθούν στη δαπάνη των διδάκτρων του παιδιού τους, αξιοποιώντας οικονομίες χρόνων, ρευστοποιώντας περιουσιακά τους στοιχεία και υποστηριζόμενοι από γονείς, συγγενείς, φίλους, ακόμη και από τις επιχειρήσεις στις οποίες εργάζονται Στη συντριπτική πλειοψηφία των χωρών μελών του ΟΟΣΑ, το κράτος υποστηρίζει οικονομικά (άλλοτε άμεσα και άλλοτε έμμεσα) τους γονείς που επιλέγουν τα μη κρατικά σχολεία για τα παιδιά τους. Η τάση αυτή διευρύνεται συνέχεια με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα αυτό της Σουηδίας, όπου το κράτος καλύπτει το σύνολο των διδάκτρων στους γονείς που επιλέγουν ιδιωτικά σχολεία. Τα οφέλη είναι σημαντικά, πρώτα απ’ όλα για τα παιδιά που έχουν τη δυνατότητα να φοιτήσουν σε καλύτερα σχολεία και για το κράτος που περιορίζει τις δαπάνες του. κ. Υπουργέ, ο κάθε γονιός που επιλέγει ιδιωτικό σχολείο για το παιδί του, απαλλάσσει το κράτος από δαπάνη τουλάχιστον 3.000 έως 4.000 € ετησίως. Δικαίως ο γονιός αυτός θα περίμενε μια ευνοϊκότερη φορολογική μεταχείριση ή κάποια άλλη οικονομική υποστήριξη από την Πολιτεία. Αντί αυτού μέχρι σήμερα υποχρεούται στην αγορά των διδακτικών βιβλίων που παραχωρούνται δωρεάν στο μαθητή του δημοσίου σχολείου, δεν του αναγνωρίζεται το δικαίωμα μετακίνησης του παιδιού του με το μειωμένο μαθητικό εισιτήριο που ισχύει για το μαθητή του δημοσίου σχολείου και ακόμη υποχρεούται στην καταβολή πρόσθετου φόρου με τη μορφή παραβόλου εγγραφής (ΕΛΙΓΕ). Σήμερα σκέπτεται η Πολιτεία να προσθέσει στα βάρη του και το τεκμήριο διδάκτρων;; Πέρα όμως από τον άδικο χαρακτήρα του, το μέτρο του τεκμηρίου των διδάκτρων θα αποδειχτεί αναποτελεσματικό και θα επιφέρει επιβάρυνση αντί ελάφρυνση του δημόσιου προϋπολογισμού. Θεωρούμε βέβαιο ότι το μέτρο θα οδηγήσει πολλούς γονείς να απαιτούν χαμηλότερη ή ετεροχρονισμένη απόδειξη παροχής υπηρεσιών από τα σχολεία. Κάποια σχολεία θα υποκύψουν στις πιέσεις αυτές, οδηγώντας τελικά σε αύξηση της φοροδιαφυγής και παράλληλα σε μείωση του καταβαλλομένου από τα σχολεία φόρου εισοδήματος. Ακόμη το μέτρο θα οδηγήσει σίγουρα κάποιους γονείς να μεταγράψουν τα παιδιά τους σε δημόσια σχολεία με αποτέλεσμα την επιβάρυνση του δημόσιου προϋπολογισμού με τα έξοδα εκπαίδευσης των παιδιών τους και παράλληλη μείωση των εσόδων των ιδιωτικών σχολείων που συνεπάγεται βέβαια και ανάλογη μείωση των καταβαλλομένων φόρων. Καθίσταται λοιπόν φανερό ότι το μέτρο θα προκαλέσει αναστάτωση και δυσαρέσκεια στους γονείς, ζημία στην ιδιωτική εκπαίδευση και ιδιαίτερα στα μικρά ιδιωτικά σχολεία, απώλεια φόρων στην πολιτεία. Αντί για τεκμήριο στα δίδακτρα, η πρόταση του συνδέσμου μας είναι: 1. Να ενταχθεί η Ιδιωτική Εκπαίδευση στις διατάξεις του Αναπτυξιακού Νόμου και του ΕΣΠΑ, προκειμένου να βοηθηθεί η χώρα μας στην απορρόφηση ευρωπαϊκών κονδυλίων, ενισχύοντας έτσι το ρυθμό ανάπτυξης της εθνικής μας οικονομίας, και ελαφρύνοντας το δημόσιο προϋπολογισμό. 2. Να εφαρμοστεί και στη χώρα μας το κουπόνι ή η επιταγή παιδείας, που εφαρμόζεται ολοένα σε περισσότερες χώρες του κόσμου με μεγάλη επιτυχία και που θα έχει ιδιαίτερα θετικές επιπτώσεις τόσο στον κρατικό προϋπολογισμό όσο και στην ποιότητα εκπαίδευσης που απολαμβάνουν τα Ελληνόπουλα.. Προκειμένου μάλιστα ο θεσμός να ξεκινήσει σταδιακά και με τρόπο που θα διασφαλίσει την θετική του επίπτωση στα δημόσια οικονομικά, θα μπορούσαν να ισχύσουν τα εξής: I. Το κουπόνι παιδείας να δοθεί σταδιακά με γνώμονα την τάξη φοίτησης. II. Να δοθεί σε γονείς με οικογενειακό εισόδημα κάτω από ένα συγκεκριμένο επίπεδο (π.χ. 20.000 € ετησίως) III. Το ύψος του κουπονιού να είναι στην αρχή μικρό, σημαντικά μικρότερο από το αντίστοιχο κόστος ανά μαθητή στην δημόσια εκπαίδευση (π.χ. 2.000 € το χρόνο) IV. Το κουπόνι να είναι εξαργυρώσιμο από το εκπαιδευτήριο στη λήξη της σχολικής χρονιάς. Με τιμή, Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΖΑΧΟΠΟΥΛΟΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΚΑΚΑΔΙΑΡΗΣ