Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημαΓενικότερα ποιες προτάσεις ή σχόλια πέραν των ανωτέρω θα θέλατε να υποβάλλετε ώστε να ληφθούν υπόψη κατά τη μεταρρύθμιση του φορολογικού συστήματος;Σχόλιο του χρήστη Θέμης Τζαβάρας | 14 Ιανουαρίου 2010, 19:00
Α΄ Γενικοί Κανόνες -Το νέο φορολογικό για να είναι δίκαιο και αποτελεσματικό πρέπει να γίνει αντικειμενικό, να μην δημιουργεί ανισότητες και να βοηθήσει στην επανάκτηση της εμπιστοσύνης των πολιτών προς το κράτος. Ένα κράτος που γιγαντώθηκε παρασιτικά και λειτουργεί σαν αντίπαλος των πολιτών, οφείλει να προχωρήσει άμεσα σε αντιστροφή πορείας. Το νέο φορολογικό πρέπει να χτιστεί από μηδενική βάση και να περιέχει κανόνες δικαίου που τηρούμενοι θα επιτρέψουν την ανάκτηση της¨εμπιστοσύνης των πολιτών Ταυτόχρονα πρέπει να αντιμετωπίσει άμεσα την μείωση των κρατικών εσόδων που είναι αποτέλεσμα της κακοδιοίκησης των προηγούμενης κυβέρνησης και της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης που ακολούθησε και μας βρήκε σε μαύρο χάλι. Β΄Δεσμευτικοί Κανόνες . 1.Πρώτο μέλημα η παροχή εργασίας σε όλους τους Έλληνες και η αντιμετώπιση της Ανεργίας. 2.Να υποβοηθείται η ανάπτυξη. 3.Η στήριξη του οικογενειακού εισοδήματος και η καταπολέμηση της υπογεννητικότητας. 4.Απλοποιημένο, Σαφές και αποτελεσματικό. Οι ακόλουθοι γενικοί κανόνες αντικειμενικοποίησης του φορολογικού πρέπει να συμπεριληφθούν στο νομοσχέδιο. 1.Μόνο πραγματικά εισοδήματα φορολογούνται. 2.Ισότητα στην φορολογική αντιμετώπιση των εισοδημάτων ανεξάρτητα από την πηγή προέλευσης των. 3. Όλα τα εισοδήματα φορολογούνται στο φυσικό πρόσωπο. 4. Όλα τα εισοδήματα δηλώνονται ανεξάρτητα από τον τρόπο που φορολογούνται. 5. Αμφίδρομη ισότητα στις σχέσεις κράτους – πολιτών. 6.Απλοποίηση των φορολογικών, διατάξεων, εξαφάνιση των αντικρουόμενων διατάξεων και των αμφιλεγόμενων εννοιών. Κάθε ειδικοί διάταξη που αφίσταται των γενικών διατάξεων πρέπει να είναι αιτιολογημένη ως προς το σκοπό ύπαρξης και μαχητή. Γ΄ ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗ Της ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΣΤΗΡΗΞΗ Της ΕΡΓΑΣΊΑΣ Υποστηρίζεται η εγκατάσταση παραγωγικών μονάδων με στόχο την επίτευξη τελικών προϊόντων ( όχι μόνο εξόρυξη πρώτων υλών ή ενδιάμεσα προϊόντα) Στα πλαίσια αυτά κάθε παραγωγική επένδυση, κρίνεται και εγκρίνεται με βάση : Την ρύπανση, την όχληση και την επιβάρυνση του περιβάλλοντος όπου πρόκειται να εγκατασταθεί. Την αξιοποίηση εγχώριων πλουτοπαραγωγικών πηγών. Τις μόνιμες θέσεις εργασίας που εξασφαλίζει. Την παροχή τεχνογνωσίας στο απασχολούμενο προσωπικό, εν σχέση με νέες τεχνολογίες Τον βαθμό επιβάρυνσης των υποδομών της χώρας. Παραγωγικές επενδύσεις εσωτερικού και εξωτερικού που κρίνονται θετικά ως προς όλα τα πάρα πάνω κριτήρια με έμφαση την Εργασία, υποβοηθούνται για εγκατάσταση. Στα πλαίσια στήριξης της εργασίας, κρίνεται και το “αφορολόγητο της παραγωγικής διαδικασίας σε κάθε τομέα παραγωγικής δραστηριότητας. Οχλούσες Παραγωγικές Δραστηριότητες που κρίνονται απαραίτητες, καταβάλλουν ανταποδοτικά τέλη χρήσης υποδομών και αποκατάστασης του περιβάλλοντος ανεξάρτητα από την τήρηση των κανόνων της σχετικής Νομοθεσίας . Φορολογείται μόνο η εμπορική δραστηριότητα εκμετάλλευσης της Ελληνικής Αγοράς. Ειδικά στον τομέα της πρωτογενούς Αγροτικής Παραγωγής και αλιείας, δεν θεωρείται ως εμπορική δραστηριότητα, η διάθεση της παραγωγής από τον Αγρότη ή τον Αλιέα μέχρι ενός ποσού που καλύπτει το κόστος παραγωγής και το αφορολόγητο του εισοδήματος. Η εμπορία αρχίζει από την παραλαβή της παραγωγής από τον Έμπορο μεσολαβητή που εκδίδει και παραδίδει στον αγρότη τιμολόγιο αγοράς ή σε περίπτωση εμπορίας από τον παραγωγό τιμολόγιο αυτοπαράδοσης. Ο εμπλεκόμενος ΦΠΑ χρησιμοποιείται για την ασφαλιστική κάλυψη των παραγωγών. Ειδική μέριμνα για την παραχώρηση πλουτοπαραγωγικών πηγών της χώρας. Καμία παραχώρηση χωρίς την συμμετοχή του κράτους. Δημιουργούνται εκμεταλλεύσεις ΣΔΙΤ στο κεφάλαιο και τα κέρδη των οποίων το Δημόσιο συμμετέχει κατά τουλάχιστον 50%. Η συμμετοχή αυτή είναι οιονεί και μεταφράζεται στο προς εκμετάλλευση κοίτασμα ( πετρέλαιο , μετάλλευμα κλπ.) και ισχύει μέχρι την εξάντληση της εκμετάλλευσης. Παραμένει ίδια κατά ποσοστό ανεξάρτητα εάν η πλευρά του ιδιωτικού τομέα προβεί σε αύξηση της επένδυσης του. Δ΄ Μέτρα κατά της Φοροδιαφυγής και της Διαφθοράς . -Απλοποίηση των φορολογικών διατάξεων και εξαφάνιση των αντικρουόμενων διατάξεων και των αμφιλεγόμενων εννοιών και διαρκής κωδικοποίηση. -Οργάνωση των ελεγκτικών διαδικασιών και αναγνώριση ελεγκτικού ρόλου και ευθύνης στις Ελεγκτικές Εταιρίες και τα Φοροτεχνικά Γραφεία. -Μόνο πραγματικά εισοδήματα φορολογούνται. Τα τεκμαρτά και τα τεκμήρια διαβίωσης χρησιμοποιούνται μόνο για την αποκάλυψη εισοδημάτων που φοροδιαφεύγουν. Εξάλειψη των Λογιστικών διαφορών. Σαφής προσδιορισμός των εξόδων και των προβλέψεων εξόδων (όπως ορίζονται από την Λογιστική επιστήμη και τις Διεθνείς Πρακτικές) που αναγνωρίζονται για έκπτωση. Οι φορολογικοί ελεγκτές περιορίζονται σε διαπιστωτικές πράξεις. -Η δυσμενής αντιμετώπιση των επιχειρήσεων από τις Φορολογικές Αρχές δημιουργούν δυσμενείς ανταγωνιστικές και αντιαναπτυξιακές συνθήκες σε σχέση με τις επιχειρήσεις του εξωτερικού. -Ο χρόνος από την λήξη της οικονομικής χρήσης των επιχειρήσεων, μέχρι τον οριστικό έλεγχο της από την φορολογική αρχή, θεωρείται νεκρός χρόνος. Ενεργοποιείται μόνο με δικαστική απόφαση την οποία οφείλουν να προκαλούν οι φορολογικές αρχές μόνο σε περιπτώσεις εκτεταμένης φοροδιαφυγής. Να πάψουν οι αδικαιολόγητες καθυστερήσεις ελέγχων που οδηγούν σε υπέρμετρες επιβαρύνσεις των επιχειρήσεων από πρόστιμα και τόκους υπερημερίας. Οι Επιτροπές επίλυσης Φορολογικών διαφορών να διευρυνθούν με συμμετοχή και δικαίωμα ψήφου, του εμπλεκόμενου υπεύθυνου Λογιστού / Φοροτέχνη , των ελεγκτών όπου συντρέχει περίπτωση, του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου, του Οικονομικού Επιμελητηρίου και εκπροσώπων της Εκπαιδευτικής Κοινότητας αντίστοιχου γνωστικού κλάδου. Η επιτροπή , όπου η κάθε πλευρά διαδίκων (ΔΟΥ/επιχείρηση) αποτελεί μειοψηφία, αποφασίζει χωριστά για κάθε μία διαφορά που έχει προκύψει. Η κάθε επί μέρους απόφαση είναι υποχρεωτικά δεκτή από την φορολογική αρχή και δυνητικά δεκτή από τον φορολογούμενο. Ενστάσεις για τις αποφάσεις της επιτροπής επιλύονται από την Δικαστική αρχή στην οποία συνυποβάλλεται και η γνωμοδότηση της Επιτροπής. -Να πάψει η πολυνομία. Οι Αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας οφείλουν να συμπεριλαμβάνουν σκεπτικό εάν συντρέχει τροποποίηση διατάξεων του ισχύοντος νόμου και είναι υποχρεωτικές για την Εκτελεστική Εξουσία η οποία οφείλει εντός ευλόγου ολιγόμηνης προθεσμίας να προβεί σε τροποποίηση του νόμου. Καμία διάταξη με αναδρομική ισχύ εκτός εάν αφορά ελαφρύνσεις. Καμία διάταξη με στραγγαλιστικές προθεσμίες από τις οποίες επωφελούνται μόνο οι γνωρίζοντες διαπλεκόμενοι υποβολείς των διατάξεων αυτών. -Ονομαστικοποίηση όλων των μετοχών (εντός και εκτός χρηματιστηρίου. Να πάψει η έμμεση και στρουθοκαμηλική Ονομαστικοποίηση με βάση την κεφαλαιουχική δομή των επιχειρήσεων ή μέσω των άυλων τίτλων. Οι μικρομέτοχοι δεν έχουν τίποτα να φοβηθούν από την τακτοποίηση αυτή η οποία όσο καθυστερεί υποθάλπει διαπλοκές. Επίσης θεωρούμε απαραίτητη την σύσταση Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής ανεξάρτητης από την κυβέρνηση, που θα αναλύει και θα καθορίζει το όριο εισοδήματος που χρειάζεται ένα άτομο για την κάλυψη των βασικών ατομικών του αναγκών, εκτός των ορίων της φτώχειας. (αναπτύσσεται εκτενέστερα στο κεφάλαιο φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων). -Υποχρεωτική τήρηση αποθήκης,(εισαγωγή εξαγωγή- κατ΄ είδος ποσότητα και αξία) με βάση την αξία των διακινούμενων εμπορευμάτων και όχι το ύψος του κύκλου εργασιών της επιχείρησης. Άμεση ενημέρωση αποθήκης (πρώτα ενημερώνεται η αποθήκη και μετά διακινείται το εμπόρευμα. Έτσι διευκολύνεται ο έλεγχος ανά πάσα στιγμή και η σύλληψη κάθε φοροδιαφυγής. -Επιβάλλεται τριαδικό σύστημα ποινών σε διαπιστούμενες διαφυγές. 1.Πρόστιμο σημαντικού ποσού. 2.Κλείσιμο της επιχείρησης ( τρεις -έξη μήνες). 3.Οριστική παύση των εργασιών.( Ο επιχειρηματίας δεν μπορεί να κάνει την ίδια δουλειά στον Ελλαδικό χώρο). - Σύσταση ειδικής υπηρεσίας εξέτασης καταγγελιών φοροδιαφυγής στους τομείς παροχής υπηρεσιών και ελεύθερων επαγγελματιών. Οι καταγγελλόμενοι τίθενται υπό επιτήρηση και σε περίπτωση διαπίστωσης επανάληψης της παράβασης επιβάλλεται άμεσα η ποινή β΄ βαθμού (κλείσιμο..). Ομοίως για όσους δηλώνουν ανεξήγητα χαμηλά εισοδήματα, ενημερώνονται ότι τίθενται υπό φορολογική επιτήρηση. -Σε όσους συλλαμβάνονται για παράβαση απόκρυψης φορολογητέας ύλης προστίθεται το γράμμα ¨Ε¨ τον ΑΦΜ ( σημαίνει Επιτήρηση) και έτσι ενημερώνονται όλοι οι συναλλασσόμενοι. -Οι ΔΟΥ να αναδιοργανωθούν, να εξειδικευτούν και να αποβάλλουν το σύνδρομο ¨Όλοι είναι κλέφτες” που υποχρεώνει όλους τους συναλλασσόμενους να αποδείχνουν ότι είναι τίμιοι ενώ οι πράγματι φοροδιαφεύγοντες διαπλέκονται και κυριαρχούν. -Η φοροδιαφυγή έχει και το σκέλος του συμμέτοχου Δημόσιου λειτουργού τα δε μέτρα κατά αυτών, πρέπει να περιλαμβάνει την Δήμευση της περιουσίας και την Απόλυση. Τελικώς οι πολίτες για να γίνουν συμμέτοχοιτης προσπάθειας πρέπει να πεισθούν για την αξιοπιστία, την αντικειμενικότητα, και την ισότητα και δικαιοσύνη που θα εμπεριέχεται στις διατάξεις του νέου φορολογικού