Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα26) Οι διεθνείς τάσεις δείχνουν μια αυξανόμενη έμφαση σε φόρους που συνδέονται με περιβαλλοντικούς στόχουςΣχόλιο του χρήστη Στέφανος Χ. Σαμακάς | 14 Ιανουαρίου 2010, 22:15
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η σημαντικώτερη μεταβολή που πρέπει να γίνει, είναι η ακύρωση των περιβαλλοντικών τελών κυκλοφορίας βασει παλαιότητας και η εξουδετέρωση των αρνητικών συνεπειών απο την λανθασμένη εφαρμογή τους. Λιγο πριν ληξει αυτή η διαβούλευση, δεν εχουν ακόμη αναφερθεί τα τελη κυκλοφορίας αλλων χωρών για τα παλιά, συμβατικής τεχνολογίας αυτοκίνητα, ( πλην Κύπρου και Βελγίου οπου δεν είδαμε καμμία δυσμενή διάκριση) . Στην Ολλανδία, τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται παραδοσιακά με τα κιλά του οχήματος και τον τύπο καυσίμου. Οταν το οχημα φτάσει σε ηλικία 25 ετών, απαλλάσεται απο τα τέλη κυκλοφορίας. Εαν και εφόσον ισχύσει μελλοντικά το σύστημα με το GPS, θα συνεχίσουν να απαλλάσονται απο τα τέλη - και απο το GPS - τα αυτοκίνητα κατασκευής μέχρι και 86. Σην Αγγλία τα αυτοκίνητα κατασκευής μέχρι και 73 απαλλάσονται απο τα τελη κυκλοφορίας. Στην Γαλλία εχουν καταργηθεί τα τέλη κυκλοφορίας. Το δε ΚΤΕΟ παραμένει προαιρετικό και έχει την υποχρέωση να επισκευάζει τις βλάβες που βρίσκει στον έλεγχο - ετσι δεν είναι ? Στην Δανία, οταν το βράδι σβύνουν τα φώτα και το αεράκι της Βαλτικής δυναμώνει, η χώρα τροφοδοτείται εξ ολοκλήρου με ρεύμα απο ανεμογεννήτριες. Οταν φυσάει πολύ, στέλνει το ρεύμα της στην Νορβηγία που ξεκουράζει τα υδροηλεκτρικά της και απο την οποία δανείζεται οταν πέσει ο αέρας. Πρόκειται μια χώρα με βαθύτατη οικολογική συνείδηση γι αυτό δεν μας εντυπωσιάζει καθόλου οτι στην Δανία τα καινούργια αυτοκίνητα έχουν διπλάσιες τιμές απο την υπόλοιπη Ευρωπαική Κοινότητα. Αν θελουμε να την συγκρίνουμε με την Ελλάδα, ας το κανει η επιστήμη ... http://www.ecomod.org/files/papers/647.pdf Στην αυτοκινητοπαραγωγό Ιταλία οταν το αυτοκίνητο φτάσει την εικοσαετία ή την τριακονταετία αναλόγως περιοχης, πληρώνει για τελη κυκλοφορίας 25,82 ευρώ. http://www.aci.it/index.php?id=1000 Στην Ιρλανδία, που εχει εισάγει τέλη βασει εκπομπών CO2/km για τα καινούργια αυτοκίνητα απο τον Ιούλιο του 2008, απο εκεί πριν τα τέλη υπολογίζονται παραδοσιακά με τα κυβικά και οταν το αυτοκίνητο φτάσει την τριακονταετία πληρώνει 44 ευρώ και η μοτοσυκλέτα 22 ευρώ. http://en.wikipedia.org/wiki/Motor_Tax_in_the_Republic_of_Ireland Πολλές χώρες δεν έχουν καθόλου τελη κυκλοφορίας ή έχουν τα ίδια τελη κυκλοφορίας για ΟΛΑ τα αυτοκίνητα. Δεν βρήκαμε ομως πουθενά απόδοση περιβαλλοντικής ευθύνης στην κατηγορία των παλαιών, συμβατικών αυτοκινήτων, ενω αντιθέτως πολλά είναι τα αρνητικά της κατηγορίας της αντιρρυπαντικής τεχνολογίας στον περιβαλλοντικό τομέα, ακόμη και για τα ελπιδοφόρα υβριδικά και ηλεκτρικά. Με τα φετινά "περιβαλλοντικά" τελη κυκλοφορίας, πραγματοποιήθηκε εστω και αποτυχημένα, μια χρόνια επιδίωξη του κλάδου των εισαγωγέων, η κυβερνητική παροχή αντικινήτρων για τα παλιά αυτοκίνητα. Χρειάστηκε ομως εικοσαετής πλύση εγκεφάλου, απόκρυψη ζωτικών στοιχείων και αλλαγή κυβέρνησης υπο δριμύτατες συνθήκες, για να ενοχοποιηθούν τελικα τα "παλιά ρυπογόνα οχήματα" της Ελλάδας - για μια ρύπανση που οπως συμφωνεί σημερα διεθνώς η επιστήμη, οφείλεται στην νεα ρυπογόνα βενζίνη και την νοθεία της, την νεα "αντιρρυπαντική" τεχνολογία οχημάτων με τους ρύπους νεας γενιάς ( εκ κατασκευής και εξ αμελείας ) και στην μεταφορά ρύπων απο το εξωτερικό, σημαντική μερίδα των οποίων οφείλεται στην διαδικασία κατασκευής και ανακύκλωσης αυτοκινήτων μικρής διάρκειας ζωής. Η αδυναμία απόκτησης καινούργιου αυτοκινήτου είναι φυσιολογική. (25.000 αυτοκίνητα είχαν κατασχεθεί στο πρώτο εννιάμηνο του χρόνου). Η αρνηση αντικατάστασης ενος πιστού, λειτουργικού, μακρόβιου, αεί ( απο το αειφόρος ) επισκευάσιμου και αναβαθμίσιμου προιόντος ζωτικής σημασίας, με ενα αλλο που δεν διαθέτει αυτες τις ιδιότητες - είναι βασική καταναλωτική και οικολογική συνείδηση. Ετσι φτάσαμε στην μαζική άρνηση καταβολής των τελών κυκλοφορίας της τέταρτης κατηγορίας ( τι δημοκρατική ιδεα αλήθεια να χωρίσεις τους Ελληνες πολίτες σε 4 κατηγορίες ανάλογα με την ... ρυπαρότητα του αυτοκινήτου τους ) με απαράδεκτη ζημιά στα άμεσα, αλλα και ετήσια έσοδα του Κράτους. Οταν οι απλές εντολές του Πρωθυπουργού ( δημόσια διαβούλευση - νομοσχέδιο ) παραβιάστηκαν με τα τέλη κυκλοφορίας, τι ελπίδα έχουμε να εφαρμοστούν οι πιο προχωρημένες ?