Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημαΓενικότερα ποιες προτάσεις ή σχόλια πέραν των ανωτέρω θα θέλατε να υποβάλλετε ώστε να ληφθούν υπόψη κατά τη μεταρρύθμιση του φορολογικού συστήματος;Σχόλιο του χρήστη ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ | 14 Ιανουαρίου 2010, 23:17
Το ποσοστό ΦΠΑ στα είδη πρώτης ανάγκης πρέπει να παραμείνει ως έχει ή και να μειωθεί. Το ποσοστό ΦΠΑ στα ποτά με αλκοόλ πάνω από 40% να αυξηθεί στο 50%. Σε ορισμένα είδη, που χαρακτηρίζονται σαν πολυτελή και προκλητικά, το ποσοστό ΦΠΑ πρέπει να αυξάνεται κλιμακωτά. Π.χ. στα ρούχα, τσάντες, παπούτσια το ποσοστό ΦΠΑ να κλιμακώνεται ανάλογα με την αξία του κομματιού. Τα πρώτα 50€ θα έχουν ΦΠΑ 5%, τα επόμενα 50€ θα έχουν ΦΠΑ 10%, τα επόμενα 50€ θα έχουν ΦΠΑ 15% κοκ. Τελικά το κομμάτι της αξίας μεταξύ 450 και 500€ θα έχει ΦΠΑ 50%, όπως και το υπερβάλλον κομμάτι της αξίας πάνω από 500€. 'Ετσι μια τσάντα αξίας 50€ με το ΦΠΑ θα κοστίζει 52,5€, ενώ μια τσάντα 500€ με τον ΦΠΑ θα κοστίζει 637,5€ και μια τσάντα 1.000€ θα κοστίζει 1.387,5€. Το ίδιο και για κοσμήματα, με άλλα κλιμάκια και άλλα ποσοστά ΦΠΑ. Τέλος στα αυτοκίνητα, είτε είναι για ιδιωτική χρήση είτε για επαγγελματική (πλην φορτηγών και ημιφορτηγών), είτε πρόκειται για μίσθωση Leasing να ισχύει κλιμακωτός ΦΠΑ ανάλογα με την εργοστασιακή αξία του αυτοκινήτου. Π.χ. για αξία έως 10.000€ 10%, για τα επόμενα 10.000€ 20%, για το κομμάτι μεταξύ 20.000€ και 30.000€ 30% κοκ χωρίς όριο, δηλ. για το κομμάτι της αξίας μεταξύ 140.000ε και 150.000€ ΦΠΑ 150% κ.λ.π. Αντίστοιχος με την αξία θα είναι και ο ΦΠΑ που θα χρεώνεται στις μισθώσεις leasing, διαιρεμένος στον αριθμό των δόσεων πληρωμής. Συνήθως ακριβά αυτοκίνητα, είτε σαν επαγγελματικά είτε με leasing είτε ακόμη και σαν ιδιωτικά, αγοράζουν όσοι φοροδιαφεύγουν, επομένως ας επιστρέψουν και κάτι στα υπόλοιπα κορόϊδα. Αυτοί που δεν φοροδιαφεύγουν και αγοράζουν τέτοια αυτοκίνητα δεν έχουν ανάγκη, όσο ΦΠΑ και αν πληρώσουν. Το επιτελείο του Υπουργείου θα μπορούσε να βρεί και άλλες σχετικές περιπτώσεις (σκάφη, σπίτια, ελικόπτερα, αεροπλάνα κ.λ.π)