Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα1) Προτείνεται μια ενιαία, προοδευτική, τιμαριθμοποιημένη φορολογική κλίμακα για όλα τα εισοδήματα.Σχόλιο του χρήστη ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΡΡΑΣ | 15 Ιανουαρίου 2010, 10:22
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Μια εντελως νεα προσεγγιση στη φορολογια εισοδηματος, που αν και φαινεται εκ πρωτης οψεως εντελως ακραια, δειχνει να εχει σημαντικα πλεονεκτηματα στην παρουσα φαση για την Ελληνικη Οικονομια. 1) Ολα τα εισοδηματα δηλωνονται στην δηλωση εισοδηματος φυσικων προσωπων ανεξαρτητα απο το απο που προερχονται (καταργηση αυτοτελους φορλογησης κλπ). 2) Ο φορολογουμενος εκπιπτει απο το παραπανω δηλωθεν εισοδημα ΟΛΕΣ τις αποδειξεις που συγκεντρωσε κατα τη διαρκεια του χρονου (ανεξαρτητως του ειδους της δαπανης η του ποσου).Εννοειται οτι θα μπορει να εκπεσει ΚΑΘΕ τυπο δαπανης του (οπως δανεια, λογαριασμους και οτιδηποτε αλλη δαπανη εχει πραγματοποιησει). 3) Το εναπομειναν ποσο φορολογειται με σταθερο συντελεστη 50% (ναι δεν ειναι τυπογραφικο λαθος). Διευκρινησεις Πρακτικα, εφοσον με ενα τετοιο συστημα θα φορολογουμαστε επι της διαφορας εισοδηματος μειο δαπανων, αυτο σημαινει οτι θα φορολογουμαστε για την αποταμιευση μας κατα τη διαρκεια της χρονιας (και μαλιστα με 50% επι του ποσου της διαφορας).Αυτο πρακτικα σημαινει οτι ολοι οσοι δαπανουν μεσα στη χρηση το συνολο του εισοδηματος τους , θα ειναι αφορολογητοι (οσο υψηλο και αν ειναι το εισοδημα αυτο). Με δεδομενο οτι πολλοι πολιτες δεν εχουν τη δυνατοτητα αποταμιευσης (τα βγαζουν περα οριακα) ΔΕΝ θα πληρωσουν ουτε ευρω φορο. Πρκατικα φορο θα πληρωσουν ΜΟΝΟΝ οσοι εχουν δαπανες λιγοτερες απο τα εισοδηματα τους και στο τελος του χρονου τους μενουν στην ακρη χρηματα. Ομως ακομη και αυτοι θα προτιμησουν να τα καταναλωσουν στο τελος του χρονου παρα να τα φορολογηθουν με 50%. Πλεονεκτηματα - Με ενα τετοιο ΑΠΛΟ συστημα φορολογιας, ολοι οι φορολογουμενοι θα ειναι αναγκασμενοι να ζητουν αποδειξεις για τα παντα.Ετσι αν εφαρμοστει απο τον Μαρτιο , ηδη απο τον επομενο μηνα οι εισπραξεις απο ΦΠΑ θα εκτιναχθουν στα υψη. Το ποσοστο φορολογιας 50% που προτεινεται κανει απαγορευτικη οποιαδηποτε σκεψη για συνδιαλλαγη του τυπου " τοσα με αποδειξη- τοσα χωρις". - Πρακτικα με το νεο συστημα πυροδοτειται η καταναλωση (μια και στο τελος του χρονου οσοι εχουν εισοδημα μεγαλυτερο απο τις δαπανες τους θα κυτταξουν να το καταναλωσουν για να μην το φορολογηθουν με 50%). Αυτο στη συγκεκριμενη χρονικη συγκυρια το εχει αναγκη η Ελληνικη Οικονομια για να μην βουλιαξει στην υφεση. - Επιπλεον με το νεο συστημα θα πρεπει να αναεμενεται μια σημαντικη αυξηση των εσοδων ΦΠΑ αμεσα απο τον επομενο μηνα εφαρμογης του. Αυτο ειναι πολυ σημαντικο, μια και το κρατος θα προεισπραξει εσοδα (θα εισπραττει περισσοτερο ΦΠΑ απο την Ανοιξη του 2010 και αντιστοιχα θα εισπραξει μειωμενους φορους εισοδηματος τον Ιουνιο του 2011). Πρακτικα το νεο αυτο συστημα μειωνει σημαντικα τα εσοδα του κρατους απο τη φορολογια εισοδηματος φυσικων προσωπων και τα αντικαθιστα απο αυξημενες εισπραξεις ΦΠΑ . Αυτο ειναι και κοινωνικα δικαιο μια και τα εσοδα απο φορολογια φυσικων προσωπων τα πληρωναν οσοι δηλωναν εισοδηματα (οι ΜΗ φοροφυγαδες), ενω τωρα το αυξημενο ΦΠΑ θα προελθει απο την συλληψη μερους της φοροδιαφυγης (λογω πιεσης για εκδοση αποδειξεων). Ετσι θα πληρωνουν περισσοτερα οι φοροφυγαδες (οχι ομως με τη μορφη φορου εισοδηματος - αλλα με τη μορφη αυξημενου ΦΠΑ). Επιπλεον θα υπαρχει λιγοτερη αντιδραση και απο τους φοροφυγαδες στην υλοποιηση αυτου του μετρου, μια και αυτοι θα μπορουν να δηλωνουν μεν αυξημενα εισοδηματα (λογω των αυξημενων αποδειξεων που θα κοβουν), αλλα απο την αλλη και αυξημενες δπαπανες και αρα να μηδενιζουν τον φορο εισοδηματος τους. Πρακτικα μιλαμε για αντικατασταση ενος σημαντικου μερους εσοδων του κρατους απο τον φορο εισοδηματος φυσικων προσωπων (που θα μειωθει σημαντικα) ,στο ΦΠΑ (που θα αυηξηθει σημαντικοτατα και μαλιστα 1 χρονο νωριτερα απ οτι θα μειωθουν τα εσοδα απο τη φορολογια εισοδηματος φυσικων προσωπων). Τελος το κρατος (ΚΕΠΥΟ) θα αποκτησει επιτελους μια βαση δεδομενων με τα πραγματικα εισοδηματα (η εισοδηματα πολυ κοντα στα πραγματικα) ολων των φορολογουμενων (μια και ολοι οι φοροφυγαδες θα δηλωσουν πολυ μεγαλυτερα εσοδα), γεγονος που θα επιφερει μειωση της φοροδιαφυγης οχι μονο για μια χρονια αλλα και για το απωτερο μελλον. Πρακτικα λοιπον οσο μεγαλυτερο εισοδημα εχει καποιος τοσο περισσοτερο φορο θα πληρωνει . Οχι ομως απο τη φορολογηση του εισοδηματος του, αλλα απο το 19% του ΦΠΑ για ολες τις δαπανες που θα κανει. Με δεδομενο οτι τα εσοδα του κρατους απο τη φορολογια εισοδηματος φυσικων προσωπων ειναι αρκετα χαμηλα στην χωρα μας, εστω και αν χαθουν εντελως αυτα, η αναπληρωση τους απο τα αυξημενα εσοδα απο το ΦΠΑ ειναι σχετικα σιγουρη με αυτη την προταση. Εννοειται σε μια τετοια περιπτωση οτι θα πρεπει να ενταχθουν στο ΦΠΑ πολλες κατηγοριες επαγγελματων που τωρα εξαιρουνται. Τελικα ειναι μια προταση που προσομοιαζει φορολογια με ενιαιο συντελεστη 19% ( αφου ολο το εισοδημα θα καταναλωνεται και αρα θα πληρωνει ΦΠΑ), πυροδοτει την καταναλωση και αρα την αναπτυξη και μεταφερει τα φορολογικα βαρη απο τους ΜΗ φοροφυγαδες στους φοροφυγαδες (μεσω του αυξημενου ΦΠΑ που θα πληρωσουν). Τελος το κρατος προεισπραττει εσοδα ενα χρονο νωριτερα κι δημιουργει μια βαση δεδομενων εισοδηματων και τζιρων που να εμποδιζει μελλοντικη φοροδιαφυγη. Φιλικα Γιαννης Καρρας