Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα8) Προτείνεται η επαναφορά του φόρου κληρονομιάς και των γονικών παροχών με υψηλότερο αφορολόγητο.Σχόλιο του χρήστη Iάσονας Χατζηθεοδώρου | 15 Ιανουαρίου 2010, 21:10
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Πλέον έχει καταστεί σαφές πως είναι τουλάχιστον ανόητο να συμμετέχει κανείς στη δημόσια διαβούλευση, τουλάχιστον για το συγκεκριμένο ζήτημα, όπου σε ένα διάστημα 7 ημερών έχουν συμβεί πρωτοφανή νομοθετικά ατοπήματα και κυβερνητικές γκάφες. Παρόλα αυτά, μονάχα σαν σκέψη, καταθέτω τα ακόλουθα: Α: Κατηγορία: 0 - 200.000 Ευρώ: Αφορολόγητο με βάση τις αντικειμενικές αξίες. 200.001 Ευρώ - 4.000.000 Ευρώ με συντελεστή 1% έως 15% σε ευθεία αναλογία, χωρίς να εκπίπτει από την υπολογιζόμενη αξία το αφορολόγητο. Δηλαδή, π.χ. για αντικειμενική αξία 500000, ο φόρος θα είναι 3789 Ευρώ με συντελεστή φορολογίας 1.26%, ενώ για αντικειμενική αξία 3.000.000 ο φόρος θα είναι 251.012 Ευρώ με συντελεστή 8.36%. Το προτεινόμενο σύστημα είναι πιο δίκαιο από το κλασσικό και ξεπερασμένο σύστημα των κλιμακίων, ενώ ταυτόχρονα μπορεί να καταστεί και πιο αποδοτικό αφού δημιουργεί κατάλληλες συνθήκες για διατήρηση της ομαλής ροής γονικών παροχών ενός μεγάλου ποσοστού ακινήτων κρατώντας τον φόρο σε λογικά επίπεδα. Β: Κατηγορία: Όπως και η Α κατηγορία συγγενικών προσώπων, αλλά με προσαύξηση 30% στον τελικό υπολογισμό. Και κάποιες τελικές σημειώσεις: 1. Πλέον των φορολογικώνρυθμίσεων, είναι καιρός να επαναξεταστεί επιτέλους το καθεστώς των επιπλέων υποχρεώσεων του υπόχρεου όπως το ποσοστό για τα έξοδα για το Ταμείο Νομικών (0,775%), τα έξοδα μεττεγραφής (0,775%) και φυσικά την αμοιβή συμβολαιογράφου (1%), έξοδα τα οποία επιβαρύνουν σημαντικά την τελική δαπάνη. 2. Το ΥπΟικ αναφέρει συνεχώς (με το ατυχές μίγμα διαρροών και δημόσιων τοποθετήσεων), πως τόσο με την αποσυρμένη τροπολογία, όσο με το κατεθετημένο νομοσχέδιο, όσο και με την εμμονή στην αντισυνταγματική αναδρομικότητα (και γιατί όχι από τις 1/1/09 άραγε; και γιατί κατεπείγον αφού έχει αναδρομική ισχύ;) προσπαθεί να αναστείλει το κύμα γονικών παροχών που παρατήρηθηκε στις πλούσιες ΔΟΥ, χωρίς φυσικά να αποκαλύπτει πρώτον πως η ραγδαία αύξηση στις γονικές παροχές παρατηρήθηκε ακριβώς επειδή το ΥπΟικ είχε προχωρήσει σε μια σειρά διαρροών από την πρώτη ημέρα της νέας κυβέρνησης και δεύτερον, πως με την ισχύ του νέου νόμου περί γονικών παροχών, οι γονικές παροχές των υψηλών αξιών θα παγώσουν το ίδιο απότομα. Άρα, με άλλα λόγια, είναι πολύ πιθανό οι καταβαλλόμενοι φόροι των δύο τελευταίων μηνών να συνεισφέρουν έστω και κατά ελάχιστο στα έσοδα του δημοσίου, ενώ αντίστροφα με τον νέο νόμο το ΥπΟικ δεν θα εξοικονομήσει απολύτως τίποτα, αφού η κλιμακωτή φορολογία που προβλέπεται είναι απαγορευτική δοσμένης της έλλειψης ρευστότητας. 3. Ένα λάθος μπορεί να είναι ντροπιαστικό, αλλά και εποικοδομητικό. Ένα επαναλαμβανόμενο λάθος όμως είναι πάντα ντροπιαστικό. Όπως ορθώς αποσύρθηκε η τροπολογία, αντίστοιχα άμεση απόσυρση της αναδρομικής ισχύς του προτεινόμενου νομοσχεδίου.