Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα19) Επισημαίνεται ότι το προαναφερθέν μέτρο για την επέκταση των εκπτώσεων από το φορολογητέο εισόδημα φυσικών προσώπων ποσών βάσει αποδείξεων αγορών, έχει επίσης ως στόχο τον περιορισμό της φοροδιαφυγής.Σχόλιο του χρήστη Λ.Χ | 16 Ιανουαρίου 2010, 00:21
Aρκετές φορές κατά την εκδίκαση υποθέσεων στα δικαστήρια αποκαλύπτεται (συνήθως οι ίδιοι οι διάδικοι το αποκαλύπτουν)ότι έχουν λάβει χώρα πρά- ξεις φοροδιαφυγής,που δεν έχουν απαραίτητα ποινικό χαρακτήρα.Πρέπει να ορισθεί ότι σε τέτοιες περιπτώσεις οι δικαστές έχουν υπηρεσιακή υποχρέ- ωση ,με απειλή πειθαρχικήςποινής,να διαβιβάζουν τα σχετικά στοιχεία σε συγκεκριμένη υπηρεσία της φορολογικής αρχής. Η αναδιοργάνωση του ελεγκτικού μηχανισμού (ΣΔΟΕ)πρέπει να γίνει,όπως είχε συμβεί με την Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων της ΕΛΑΣ,με την ευθύνη ενός μικρού αριθμού αυστηρά επιλεγμένων εφοριακών υπαλλήλων εγνωσμένης εντιμότητας και ικανοτήτων,που γνωρίζουν καλά πρόσωπα και πράγματα,οι οποιοι στη συνέχεια θα επιλέξουν απολύτως αξιοκρατικά τα στελέχη που θα ενταχθούν στην υπηρεσία αυτή,ενώ και η μελλοντική λειτουργία και στελέ- χωση του σώματος πρέπει να βασίζεται στις ίδιες αρχές. Σε περίπτωση καταδίκης για δωροδοκία εφοριακού ή τελωνειακού η ποινή φυλάκισης πρέπει υποχρεωτικά να είναι χωρίς μετατροπή,χωρίς αναστολή και χωρίς η έφεση να έχει ανασταλτικό αποτέλεσμα. Πρέπει,ιδίως σε ορισμένες περιπτώσεις φοροδιαφυγής,οι ποινές να είναι δρακόντειες,π.χ απαγορευση ασκήσεως επαγγέλματος-λειτουργίας επιχείρη- σης για 1 έτος σε περίπτωση δεύτερης παράβασης εντός ορισμένου χρονικού διαστήματος. Θα μπορούσε να προβλεφθεί ότι η τέλεση ορισμένων πράξεων φοροδιαφυγής (ιδίως καθ΄υποτροπήν ή πάνω από κάποιο ύψος)θα συνεπάγεται υποχρεωτικά το γενικό και ενδελεχή φορολογικό έλεγχο του παραβάτη(πόθεν έσχες,ακί- νητα,καταθέσεις,επιχείρηση κ.λ.π.)ακόμη και για προηγούμενα έτη. Θα μπορούσε να θεσμοθετηθεί ,σε περιπτώσεις πληροφοριών για εκτετα- μένη φοροδιαφυγή ενός ελεύθερου επαγγελματία,η εμφάνιση σ' αυτόν ως πελάτη ενός υπηρεσιακού οργάνου ώστε να καταλαμβάνεται ότι δεν εκδί- δει απόδειξη. Πρέπει να εφαρμοσθεί η αρχή της συνυπαιτιότητας του πελάτη σε περί- πτωση μη λήψης απόδειξης.Πρέπει όμως να προβλεφθεί η δυνατότητα απαλ- λαγής του από κάθε κύρωση σε περίπτωση ειλικρινούς συνεργασίας του με τις φορολογικές αρχές για την αποκάλυψη της φοροδιαφυγής. Πρέπει να γίνονται εκτεταμένοι και μεθοδικοί έλεγχοι των ίδιων των πελατών διαφόρων ελεύθερων επαγγελματιών με την αξιοποίηση διαφόρων πηγών(π.χ.για τους δικηγόρους από τις αποφάσεις των δικαστηρίων,για τους μηχανικούς από τα γραμμάτια αμοιβών τους,για τους γιατρούς από τα βιβλία ιατρικών πράξεων των κλινικών,τις σημειώσεις με τα ραντεβού τους κ.λ.π.),έτσι ώστε να εξακριβωθεί από αυτούς τι ποσά έχουν πραγ- ματικά καταβάλει για να διαπιστωθεί εάν έχουν γι'αυτά εκδοθεί κανονι- κά οι σχετικές αποδείξεις.Για αρχή θα μπορούσατε να βρείτε θησαυρό αν ελέγχατε από τις κλινικές τις περιπτώσεις σοβαρών εγχειρήσεων και από τα δικαστήρια σοβαρές υποθέσεις κακουργημάτων,υποθέσεις ομαδικών εργατικών αγωγών κατά του Δημοσίου και ΝΠΔΔ,μεγάλων απαλλοτριώσεων κ.λ.π. Πρέπει να καταργηθεί η δυνατότητα στους δικηγόρους να επικαλούνται συμφωνία εργολαβίας δίκης ,εφόσον αυτή δεν είναι γραπτή και δεν έχει υποβληθεί στην αρμόδια ΔΟΥ. ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ