Αρχική Προσαρμογή της Ελληνικής Νομοθεσίας στην Οδηγία 2006/123ΑΡΘΡΟ 1 ΣκοπόςΣχόλιο του χρήστη Δημήτριος Αβραμίδης Φιλίππου 37, ΤΚ. 54631, θεσ/νίκη | 27 Φεβρουαρίου 2010, 17:17
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΘΕΜΑ : Τέλη κυκλοφορίας αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού Είμαι πατέρας Αξ/κού του Ελληνικού Στρατού (σήμερα Λοχαγός). Το έτος 2006 μετατέθηκε στον Λαγό - Ορεστιάδος – Έβρου. Οι συνάδελφοί του τον έπεισαν ότι, αν πιάσει ο χειμώνας της περιοχής, για να πάει με το Ι.Χ. από την Ορεστιάδα στον Λαγό θα πρέπει να κατεβαίνει στο Διδυμότειχο και από εκεί με υπηρεσιακό όχημα στο Λαγό. Έτσι αποφάσισε να αγοράσει ένα αυτοκίνητο τζίπ, μιας και είχε οικονομίες αφού μόλις είχε γυρίσει από την Κύπρο. Την εποχή εκείνη ένα τέτοιο αυτοκίνητο, μικρών ικανοτήτων είχε περί τα 28.000€. Στην πορεία αναζήτησης ενός τέτοιου αυτοκινήτου βρέθηκα στην πώληση ενός μεταχειρισμένου Jeep Cherokee 3,7L. Η πρόκληση μεγάλη αλλά ταυτόχρονα και το δίλημμα εξίσου μεγάλο. Πρόκληση, διότι η τιμή του ήταν ελκυστική, αγοράστηκε 18.000€, το καινούργιο είχε 45.000€, η κατάστασή του άριστη και ένα τέτοιο όχημα θα το χρειαζόταν στην υπόλοιπή του υπηρεσιακή του ζωή, διότι οι «Λαγοί» θα υπάρχουν, τις δε δυνατότητές του αυτοκινήτου αυτού δεν τις έχει άλλο αυτοκίνητο, μετά είναι τα ερπυστριοφόρα. Δίλλημα, ο μεγάλος του κυβισμός (50% περισσότερα καύσιμα από ένα άλλο μικρών ικανοτήτων των 28.000€). Καθίσαμε με τον γιό μου και υπολογίσαμε τα πάντα. Τέλη κυκλοφορίας (τότε ελάχιστη διαφορά), ασφάλιστρα λιγότερα (η μικτή ασφάλεια είναι ανάλογη της αγοραίας αξίας του αυτοκινήτου), το μόνο που βάρυνε την ζυγαριά ήταν τα καύσιμα, η συντήρηση δεν έπαιζε ρόλο. Έτσι αποφασίσαμε και το αγόρασε με το σκεπτικό ότι τα χιλιόμετρα με το αυτοκίνητο αυτό θα τα περιορίσει στο ελάχιστο δυνατόν, τα πολλά χιλιόμετρα θα τα κάνει με το άλλο του αυτοκίνητο (Peugeot 306). Έτσι υπολογίσαμε ότι η ετήσια επιβάρυνση θα ήταν το πολύ 1.000€ και αυτό μας οδήγησε στην απόφαση να αγορασθεί. Έλα όμως που εγώ δεν υπολόγισα ότι το Κράτος θα ξαναγίνει ανάλγητο, ανεγκέφαλο, ανίκανο όπως ήταν στα δικά μου χρόνια ως προς την αντιμετώπιση του αυτοκινήτου (έχω 39 χρόνια διαφορά με τον γιό μου). Το 1974 είχα 17 χρόνια στο Δημόσιο, ήμουν ακόμη άγαμος, μου δόθηκε η ευκαιρία να αγοράσω μια Mercedes μεταχειρισμένη, το πόθεν έσχες το κάλυπτα, αλλά το τεκμήριο διαβίωσης ήταν ανυπέρβλητο και έτσι αγόρασα ένα άλλο αυτοκίνητο και ας ήταν ακριβότερο, η πίκρα όμως έμεινε. Το Κράτος πρέπει να αλλάξει αντίληψη, δεν πρέπει την ανικανότητά του να την μεταβιβάζει στο αυτοκίνητο. Ένας πολίτης του δικαιούται να έχει ένα Jeep Cherokee 3,7L έξω από το σπίτι του, να το βλέπει και να το κινεί μια φορά το μήνα, π.χ. είχα δικαίωμα να έχω τότε την Mercedes έξω από το σπίτι μου, διότι δεν είχα τσιγάρα, καφενεία, χαρτιά κ.λ.π. Το Κράτος επειδή είναι ανίκανο να ελέγχει αυτούς που είναι θαμώνες κέντρων διασκέδασης, καμπαρέ, πολυτελών πορνείων που αγοράζουν πολυτελή πανάκριβα αυτοκίνητα αλλά όχι πολύ μεγάλου κυβισμού, και που κάνουν άλλη πολυτελή ζωή χωρίς να δηλώνουν αντίστοιχο εισόδημα, δεν μπορεί, δεν έχει δικαίωμα να ξεσπά στον νοικοκύρη που θέλει να έχει ένα Jeep Cherokee 3,7L , μεταχειρισμένο 18.000€ (την πολυτέλεια την έφαγε ο προηγούμενος ιδιοκτήτης) και να του επιβάλει τέλη κυκλοφορίας 1.130€. Είναι ΒΑΡΒΑΡΟ. Όπως είναι βάρβαρο όταν, ένας έχει ένα καλοσυντηρημένο αυτοκίνητο, αλλά προχωρημένης ηλικίας, διότι τα οικονομικά του δεν του επιτρέπουν να το αντικαταστήσει με άλλο καινούργιο και το Κράτος να του επιβάλλει πρόστιμο – φόρο μεγαλύτερο. Επίσης, μπορεί να επιβάλλει ή επιτρέψει την υγραεριοκίνηση η οποία είναι ακόμη περισσότερο φιλική προς το περιβάλλον και να μην επιβάλλει το Ειδικό Περιβαλλοντολογικό Τέλος. Είθε η παρούσα επιστολή να πέσει στα μάτια κάποιου υπεύθυνου, που να μην είναι ανεγκέφαλος, ανίκανος, ανάλγητος.