Αρχική Ρύθμιση της Αγοράς ΠαιγνίωνΆρθρο 11 – Διαδικτυακό ΣτοίχημαΣχόλιο του χρήστη Σεραφείμ Π. Παναγιωτάκης | 30 Αυγούστου 2010, 12:38
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Πλαίσιο Νομοθετικής Πρωτοβουλίας για Δημόσια Διαβούλευση: «Ρύθμιση της αγοράς παιγνίων» Σχόλια και παρατηρήσεις σχετικά με το άρθρο 11 (Διαδικτυακό Στοίχημα) Διαπιστώνεται για δεύτερη φορά «ειδική μεταχείριση» σε ο, τι αφορά στις Ελληνικές Ιπποδρομίες και στον Οργανισμό Διεξαγωγής Ιπποδρομιών Ελλάδος (ΟΔΙΕ) αφού το άρθρο 11 στην παράγραφο (3) ουσιαστικά αποκλείει από τις τρέχουσες εξελίξεις τις Ελληνικές Ιπποδρομίες, γεγονός που κάνει τον μέσο κοινό νου να αδυνατεί να κατανοήσει την σκοπιμότητά του αφού θα μπορούσαν να τεθούν τώρα από κοινού οι όροι και οι προϋποθέσεις για την ρύθμιση του διαδικτυακού στοιχήματος συνολικά ώστε να μην έχουμε (όπως προείπα στις παρατηρήσεις του άρθρου 9) συνθήκες αθέμιτου εσωτερικού ανταγωνισμού μεταξύ ΟΠΑΠ και ΟΔΙΕ. Αποτελεί επιτακτική ανάγκη λοιπόν με βάση τα προαναφερθέντα η ένταξη των Ιπποδρομιών και του Διαδικτυακού στοιχήματος αυτών στο επικείμενο άρθρο. «Ποιά πιστεύετε ότι πρέπει να είναι η διαδικασία παραχώρησης αδειών λειτουργίας διαδικτυακού στοιχήματος μεταξύ των παραπάνω επιλογών Α, Β και Γ;» Αναλύοντας τις παραπάνω επιλογές καταλήγουμε στα εξής συμπεράσματα: Α. Δημιουργία ανταγωνιστικής αγοράς με εκχώρηση απεριόριστου αριθμού αδειών με καθορισμένο κόστος. Στην επιλογή αυτή δεν απαιτείται δημοπρασία. Η Ε.Ε.Π. καθορίζει τις προϋποθέσεις και τις απαιτήσεις για τον φάκελο υποβολής υποψηφιότητας. Η επιλογή αυτή φαντάζει ως η πιο ρεαλιστική. Απαραίτητη βεβαίως προσθήκη όπως προείπαμε αποτελεί η ένταξη του ιπποδρομιακού στοιχήματος στο διαδικτυακό στοίχημα. Β. Δημιουργία ανταγωνιστικής αγοράς με διεξαγωγή δημοπρασίας για εκχώρηση περιορισμένου αριθμού αδειών. Η Ε.Ε.Π. καθορίζει τις προϋποθέσεις και τις απαιτήσεις για τον φάκελο υποβολής υποψηφιότητας. Η επιλογή περιορισμένου αριθμού αδειών αντίκειται στους κανόνες της ελεύθερης αγοράς (γεγονός που ενδεχομένως να ωθήσει κάποιους παίκτες σε παράνομο στοίχημα). Αντιθέτως, η ύπαρξη όσο μεγαλύτερου αριθμού εταιριών που δραστηριοποιούνται νόμιμα στο διαδικτυακό στοίχημα θα επιφέρει συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού με αποτέλεσμα καλύτερες συνθήκες για τους παίκτες (μικρότερη γκανιότα, μεγαλύτερες αποδόσεις, bonus και άλλου τύπου προσφορές). Γ. Λειτουργία της αγοράς με παραχώρηση στο σημερινό μονοπώλιο και των νέων αδειών για ορισμένο χρόνο με προκαθορισμένη την τιμή ανά άδεια και τα δικαιώματα εκμετάλλευσης με απ’ ευθείας ανάθεση στον ΟΠΑΠ. Όπως ήδη εκτενώς αναφέρθηκε ο ΟΠΑΠ δεν αποτελεί μονοπώλιο διότι στην προκειμένη περίπτωση το Δημόσιο έχει αποκλειστικά μόνον το management (και όχι το μονοπώλιο) σε αντίθεση με τον ΟΔΙΕ ο οποίος αποτελεί ουσιαστικό μονοπώλιο στην Ελλάδα. Αν λοιπόν κάποιος ενστερνιζόταν αυτή την επιλογή θα παραχωρούσε οπωσδήποτε και στον ΟΔΙΕ νέες άδειες για ορισμένο χρόνο με προκαθορισμένη τιμή ανά άδεια και βεβαίως τα δικαιώματα εκμετάλλευσης από αυτές. Η ιδέα πάντως ο ίδιος ο χορηγός της άδειας σε μία επίδοξη εταιρία διαδικτυακών στοιχημάτων στην Ελλάδα να είναι ταυτόχρονα και ανταγωνιστής της προσκρούει στους κανόνες της δεοντολογίας, ίσως μάλιστα και της διαφάνειας. Σεραφείμ Π. Παναγιωτάκης