Αρχική Ρύθμιση της Αγοράς ΠαιγνίωνΆρθρο 11 – Διαδικτυακό ΣτοίχημαΣχόλιο του χρήστη Καζίνο Λουτρακίου, Πάρνηθας, Θεσσαλονίκης, Ρίο, Ρόδου, Πόρτο Καρράς, Ξάνθης, Σύρου και Κέρκυρας | 8 Σεπτεμβρίου 2010, 18:05
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
(συνέχεια) [Δ] "Η Πρόταση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Καζίνο σχετικά με τα ελάχιστα μέτρα προστασίας των καταναλωτών από τα διαδικτυακά παιχνίδια καζίνο Ένας από τους βασικούς λόγους που τα Κράτη – Μέλη της ΕΕ επιβάλουν περιοριστικούς όρους στην (διαδικτυακή) προσφορά τυχερών παιχνιδιών εντός της επικράτειά τους, είναι για να προστατέψουν τους καταναλωτές από τους σημαντικούς κινδύνους που ενέχουν τα (διαδικτυακά) τυχερά παιχνίδια. Στόχος των Κρατών Μελών είναι να αποτρέψουν τον εθισμό στα τυχερά παιχνίδια, να προστατέψουν τους ανήλικους και τα πιο ευπαθή άτομα στην κοινωνία, καθώς και να προστατέψουν τους καταναλωτές από το έγκλημα και τις απάτες. Τα διαδικτυακά παιχνίδια καζίνο, ιδίως, ενέχουν υψηλό κίνδυνο απάτης (ξέπλυμα χρήματος, κτλ.) Το γεγονός ότι τα τυχερά παιχνίδια πράγματι ενέχουν υψηλό βαθμό επικινδυνότητας έχει αναγνωρισθεί από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο στην υπόθεση της Liga Portuguesa de Futebol Profissional, καθώς και από το Δευτεροβάθμιο Δικαιοδοτικό Όργανο του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) στην αντιδικία μεταξύ των ΗΠΑ, της Αντίγκουα και της Μπαρμπούντα για τις διασυνοριακές υπηρεσίες τυχερών παιχνιδιών. Στη συγκεκριμένη αντιδικία του ΠΟΕ, το Δευτεροβάθμιο Δικαιοδοτικό του Όργανο δήλωσε ότι η παροχή διαδικτυακών τυχερών παιχνιδιών δύναται να διευκολύνει το ξέπλυμα κερδών που προέρχονται από εγκληματικές ενέργειες, λόγω του όγκου, της ταχύτητας και των διεθνών συναλλαγών που πραγματοποιούνται εξ’ αποστάσεως, σε συνδυασμό με την εγκατάσταση της έδρας των παρόχων των υπηρεσιών εκτός της επικρατείας που παρέχεται η υπηρεσία. Επιπλέον, ο κίνδυνος απάτης είναι αυξημένος καθώς τα διαδικτυακά παιχνίδια διεξάγονται πολύ γρήγορα, με αποτέλεσμα ανέντιμοι επιχειρηματικοί φορείς να έχουν τη δυνατότητα να εμφανίζονται και να εξαφανίζονται μέσα σε ελάχιστο χρόνο. (Αναφορά του WTO Appellate Body, US – Μέτρα που επηρεάζουν τη διασυνοριακή παροχή υπηρεσιών παιχνιδιών και στοιχημάτων, WT/DS285/AB/R, 7 Απριλίου 2005, παρ. 327.) Στην πρόσφατη απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου για την περίπτωση της Liga Portuguesa de Futebol Profissional, το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αναγνώρισε ότι τα τυχερά παιχνίδια που είναι προσβάσιμα μέσω του Διαδικτύου ενέχουν κινδύνους διαφορετικής φύσης και σημαντικότερους σε σχέση προς τις παραδοσιακές αγορές των παιχνιδιών αυτών όσον αφορά τυχόν απάτες εκ μέρους των επιχειρηματικών φορέων σε βάρος των καταναλωτών, λόγω της έλλειψης άμεσης επαφής μεταξύ του καταναλωτή και του επιχειρηματικού φορέα. (Βλ. απόφαση Ε.Δ. 8ης Σεπτεμβρίου 2009, Liga Portuguesa de Futebol Profissional, C-42/07, που δεν έχει εκδοθεί ακόμα, παρ. 70.) Σύμφωνα με το ευρύ ιστορικό χρονικό νομικών υποθέσεων του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου σχετικά με τις υπηρεσίες τυχερών παιχνιδιών, η προστασία των καταναλωτών αναγνωρίζεται ως αντικείμενο κοινού ενδιαφέροντος μιας περιοριστικής πολιτικής στα θέματα των τυχερών παιχνιδιών, που μπορεί να δικαιολογήσει το περιορισμό της ελεύθερης δραστηριότητας εάν ταυτόχρονα δεν εισάγει διακρίσεις και είναι αναλογική. (Βλ. περίπτωση Schindler, παρ. 57-60; περίπτωση Läärä, παρ. 32 -33; περίπτωση Zenatti, παρ. 30-31, περίπτωση Gambelli, παρ. 67, περίπτωση Placanica, παρ. 46 και περίπτωση Liga Portuguesa de Futebol Profissional, παρ. 56.) Επιπλέον, είναι στην ευχέρεια του κάθε Κράτους Μέλους να προσδιορίσει, σύμφωνα με τη δική του κλίμακα αξιών, τι απαιτείται για τη διασφάλιση της επίτευξης των επιδιωκόμενων στόχων για το δημόσιο συμφέρον, όπως είναι η προστασία των καταναλωτών. Τα Κράτη Μέλη είναι ελεύθερα να προσδιορίσουν με ακρίβεια το επίπεδο της επιδιωκόμενης προστασίας. (Βλ. π.χ. περίπτωση Placanica, παρ. 47-48 και περίπτωση Liga Portuguesa de Futebol Profissional, παρ. 57-59.) Ως εκ τούτου, είναι στη διακριτική ευχέρεια των Κρατών Μελών να θέσουν τα απαραίτητα και κατάλληλα κριτήρια προστασίας των καταναλωτών, ώστε να αποκτήσουν το επιθυμητό επίπεδο προστασίας τους, εντός της επικράτειάς τους. Επιπροσθέτως, η ΕΕΚ δίνει μεγάλη έμφαση στα πορίσματα του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, όσον αφορά την υποχρέωση του κάθε επιχειρηματικού φορέα να αποκτήσει άδεια στη χώρα όπου επιθυμεί να προσφέρει τις υπηρεσίες του, σύμφωνα με την εκάστοτε εθνική ή τοπική νομοθεσία. Αυτό επιτρέπει στις αρμόδιες κρατικές αρχές να επιβάλλουν στους επιχειρηματικούς φορείς, τους αντίστοιχους κανονισμούς, ρυθμίσεις και περιορισμούς τους, καθώς και να ελέγχουν ότι τα εθνικά τους πρότυπα γίνονται σεβαστά. Για να προσφέρονται υπηρεσίες διαδικτυακών παιχνιδιών με υπεύθυνο, ελεγχόμενο και ασφαλή τρόπο, το εθνικό σύστημα αδειοδότησης πρέπει να συνδυαστεί με την αποτελεσματική επιβολή της εθνικής νομοθεσίας. Αποτελεί υψίστης σημασίας θέμα, η ύπαρξη εγγύησης για τους καταναλωτές ενός ελάχιστου επιπέδου προστασίας σε κάθε Κράτος Μέλος της ΕΕ (και του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ)), για όλα τα διαδικτυακά τυχερά παιχνίδια. Ως εκ τούτου, η ΕΕΚ προτρέπει τα θεσμικά όργανα της ΕΕ να θέσουν τα ελάχιστα κριτήρια για την προστασία των καταναλωτών, στον τομέα των διαδικτυακών τυχερών παιχνιδιών, τα οποία και πρέπει να ενσωματωθούν στις απαιτήσεις για την αδειοδότηση των επιχειρηματικών φορέων, σε εθνικό επίπεδο. Η ΕΕΚ προτείνει τα παρακάτω μέτρα προστασίας των καταναλωτών, ως τα ελάχιστα κριτήρια, για οποιαδήποτε προσφορά τυχερών παιχνιδιών στο Διαδίκτυο: o Την υποχρεωτική εγγραφή του παίκτη, και την ύπαρξη συστήματος εξακρίβωσης των στοιχείων του o Την επιβολή ελάχιστου ορίου ηλικίας, για τη συμμετοχή σε διαδικτυακά παιχνίδια καζίνο, με σύστημα εξακρίβωσής του o Την απαγόρευση στους φορείς να προσφέρουν παιχνίδια επί πιστώσει o Την ύπαρξη δυνατότητας αυτό-αποκλεισμού, αλλά και αποκλεισμού του παίκτη από τον επιχειρηματικό φορέα, συμπεριλαμβανομένης της αναγνώρισης των υπαρχόντων καταλόγων αυτό-αποκλεισμού o Τη δυνατότητα για τους καταναλωτές να ελέγξουν αν έχουν εθιστεί στα τυχερά παιχνίδια o Να υπάρχει σύνδεσμος στην ιστοσελίδα του φορέα, των κέντρων που μπορούν να βοηθήσουν τους καταναλωτές σχετικά με πιθανά προβλήματα εθισμού στα τυχερά παιχνίδια. o Την προειδοποίηση για τους κινδύνους εθισμού στα τυχερά παιχνίδια στην ιστοσελίδα του φορέα o Την υποχρεωτική εκπαίδευση προσωπικού και τη χρήση λογισμικού για την ανάλυση της συμπεριφοράς των καταναλωτών κατά τη διάρκεια των τυχερών παιχνιδιών, ιδιαίτερα όσον αφορά πιθανές αλλαγές στην συμπεριφορά τους, που υποδεικνύουν εθισμό στα τυχερά παιχνίδια o Την απαγόρευση της υπερβολικής και επιθετικής διαφήμισης. Είναι στη διακαιοδοσία των αρμόδιων κρατικών αρχών να προσδιορίσουν τι σημαίνει υπερβολική και επιθετική διαφήμιση και να θέσουν τα κριτήρια σύμφωνα με τις δικές τους ηθικές και πολιτιστικές παραδόσεις. Πρέπει να προβλεφθεί η ύπαρξη προαιρετικού συστήματος για την επιβολή προσωπικών ορίων στα παιχνίδια (όπως μέγιστα στοιχήματα ή μέγιστο ποσό συνολικού στοιχηματισμού ανά περίοδο παιχνιδιού ανά ημέρα / μήνα, ένδειξη της διάρκειας των περιόδων παιχνιδιού κτλ.). Τα παραπάνω αποτελούν μόνο τα ελάχιστα κριτήρια, με τα οποία πρέπει να συμμορφώνεται σε κάθε περίπτωση κάθε Κράτος Μέλος της ΕΕ (και του ΕΟΧ), καθώς και όλοι οι φορείς που προσφέρουν παιχνίδια καζίνο στο Διαδίκτυο στην ΕΕ και στον ΕΟΧ. Σύμφωνα με την απεριόριστη εξουσία στον τομέα τυχερών παιχνιδιών, τα Κράτη Μέλη έχουν τη δυνατότητα ωστόσο να επιβάλουν επιπρόσθετα αλλά και πιο περιοριστικά μέτρα, σύμφωνα με την προαναφερθείσα νομολογία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου."