Αρχική Ρύθμιση της Αγοράς ΠαιγνίωνΆρθρο 10 – Χώροι Διεξαγωγής Τυχερών και Τεχνικών ΠαιχνιδιώνΣχόλιο του χρήστη ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΡΚΟΥ | 9 Σεπτεμβρίου 2010, 11:37
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αγαπητοί κύριοι, To ΔΕΚ έχει τονίσει ότι «στο μέτρο που οι αρχές κράτους μέλους ενισχύουν και ενθαρρύνουν τους καταναλωτές να μετέχουν σε λαχειοφόρες αγορές, σε τυχερά παίγνια και σε παίγνια στοιχημάτων με σκοπό την άντληση οφέλους για το δημόσιο τομέα, οι αρχές του εν λόγω κράτους δεν μπορούν να επικαλούνται τη δημόσια κοινωνική τάξη, την απαιτούσα τη μείωση τω προσφερομένων παιγνίων, προς δικαιολόγηση μέτρων , όπως αυτά για τα οποία πρόκειται στην κύρια δίκη». Οι ελληνικές αρχές δεν μπορούν να επικαλούνται για την πλήρη απαγόρευση των τυχερών παιγνίων την προάσπιση της δημόσιας ηθικής, της δημόσιας τάξης και ασφάλειας, δεδομένου ότι ο ΟΠΑΠ ΑΕ προβαίνει σε μια εκτεταμένη διαφήμιση και λειτουργία τυχερών παιγνίων και άλλων ελκυστικών τυχερών παιγνίων και σε όλα τα καταστήματα ΠΡΟ-ΠΟ που ελέγχονται από αυτό και επομένως δεν συντρέχουν οι λόγοι δημοσίου συμφέροντος όσον αφορά την αποφυγή του εθισμού σε αυτά τα τυχερά παίγνια, στα οποία σημειωτέον «παίζονται» μεγάλα ποσά. Η απόλυτη απαγόρευση των τυχερών παιγνίων και η δυνατότητα του δικαιώματος εκμετάλλευσης μηχανημάτων τυχερών παιγνίων αποκλειστικά και μόνο σε δημόσιους οργανισμούς, όπως ο ΟΠΑΠ ΑΕ, ή μόνο σε ορισμένους χώρους, όπως καζίνο, εμποδίζει άμεσα ή έμμεσα τους επιχειρηματίες των λοιπών κρατών μελών να θέτουν οι ίδιοι μηχανήματα τυχερών παιγνίων στη διάθεση του κοινού με σκοπό τη χρήση τους έναντι αμοιβής, ακόμη και όταν εφαρμόζεται αδιακρίτως, αποτελεί εμπόδιο στην ελεύθερη παροχή υπηρεσιών. Η παραχώρηση της άδειας για τη διεξαγωγή παιγνίων επί χρήμασι στο πλαίσιο αποκλειστικών δικαιωμάτων μόνο σε συγκεκριμένους οργανισμούς παραβιάζει την αρχή της απαγόρευσης των διακρίσεων και θα πρέπει να εφαρμόζεται η αρχή της αναλογικότητας με την έννοια της αποδοχής ψυχαγωγικών παιγνίων περιορισμένου οφέλους, τα οποία δεν ενέχουν τον κίνδυνο να αποτελέσει η εκμετάλλευση αυτή μέσο για τη διάπραξη απάτης και για εγκληματικούς σκοπούς(ΔΕΚ C-275/98) και της λήψης οργανωτικών και διαδικαστικών μέτρων προκειμένου να διασφαλισθούν λόγοι γενικού κοινωνικού συμφέροντος, δηλαδή να αποφευχθούν οι κίνδυνοι τους οποίους επικαλείται η Ελληνική Δημοκρατία, η οποία μέσω ενός οργανισμού επιδιώκει αποκλειστικά και μόνο ταμιευτικούς σκοπούς και όχι την προστασία της δημόσιας κοινωνικής τάξης. Αποτελεί δε υποκρισία ότι δεν μπορεί να ελεγχθεί η δραστηριότητα των παιγνίων περιορισμένου οφέλους εκ μέρους άλλων οικονομικών φορέων, αν ληφθεί υπόψη ότι με τη λήψη κατάλληλων οργανωτικών μέτρων, με τη μορφή της χορήγησης άδειας και άσκησης έντονης εποπτείας, μπορούν να ελεγχθούν αποτελεσματικά αυτά τα παίγνια περιορισμένου οφέλους και να περιορισθούν ή να αποφευχθούν οι κίνδυνοι εθισμού στα τυχερά παίγνια. Έτσι η απόλυτη απαγόρευση των τυχερών παιγνίων περιορισμένου οφέλους, τα οποία έχουν ως σκοπό τη ψυχαγωγία των παικτών και την απόδοση στον συμμετέχοντα ενός οικονομικού οφέλους περιορισμένης αξίας, παραβιάζει τη θεμελιώδη ελευθερία της παροχής υπηρεσιών, η δε χορήγηση αυτού του δικαιώματος σε συγκεκριμένους οργανισμούς, που λειτουργούν ως ΑΕ και υπόκεινται στον ανταγωνισμό, αντίκειται στην αρχή της απαγόρευσης των διακρίσεων και συνεπώς θα μπορούσε να προβλεφθεί η εγκατάσταση και λειτουργία των ψυχαγωγικών παιγνίων περιορισμένου οφέλους μετά από διενέργεια ειδικού ελέγχου και έγκριση του χαρακτήρα και του τρόπου λειτουργίας τους από Ειδική Επιτροπή Παιγνίων και της έκδοσης ειδικής άδειας από την αρμόδια εθνική αρχή. Επομένως η μη εφαρμογή των διατάξεων του προτεινόμενου νομοσχεδίου για τα παίγνια που οργανώνει, λειτουργεί και διαχειρίζεται η ΟΠΑΠ ΑΕ, δυνάμει του ν. 2433/1996, του π.δ. 250/1997, του ν. 2843/2000, καθώς και της από 15.12.2000 σύμβασης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΟΠΑΠ ΑΕ, παραβιάζει την αρχή της απαγόρευσης των διακρίσεων και ειδικότερα τον ανταγωνισμό με τη χορήγηση ειδικών προνομίων και πλεονεκτημάτων, που συνεπάγεται δεσπόζουσα θέση για την ΟΠΑΠ ΑΕ και καταχρηστική εκμετάλλευση αυτής με τη διαφήμιση τυχερών παιγνίων και την άντληση τεράστιων εσόδων από αυτή τη μονοπωλιακή δραστηριότητα. Ευχαριστώ