Αρχική Ρύθμιση της Αγοράς ΠαιγνίωνΆρθρο 1 – ΟρισμοίΣχόλιο του χρήστη ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ | 9 Σεπτεμβρίου 2010, 16:24
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Όπως είναι εμφανές το αντικείμενο εξειδίκευσης των μελών μας είναι οτιδήποτε σχετίζεται με την τεχνολογία και το «Παίγνιο» σε οποιαδήποτε μορφή του. Μέλη μας εκτός από βαθιά τεχνογνωσία σε σχέση με το αντικείμενο εντός των συνόρων μας τυχαίνει να έχουν και διεθνή αναγνώριση και παρουσία. Παρατηρούμε στο άρθρο (1) μια επιμονή σε ορισμούς με ηλικία άνω των 50 (πενήντα) ετών που – αν μη τι άλλο – είναι κατ’ ελάχιστον αναχρονιστικοί «ντοπαρισμένοι» με σκοπό την επικαιροποίηση. Ως τεχνικοί και σύμφωνα με την διεθνή πρακτική – από όσα είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε – τα «παίγνια» χωρίζονται σε δύο (2) κύριες κατηγορίες: • 1. Παιγνίδια από τα οποία ο χρήστης (παίκτης) δεν αποσκοπεί ούτε προσδοκεί μήτε προσβλέπει σε οποιοδήποτε υλικό ή οικονομικό όφελος πέραν ίσως μιας επιβράβευσης ηθικής ή ευτελούς υλικής – οικονομικής ή ανταμοιβής λόγω κατάταξης (διαγωνισμοί – τουρνουά). Ο τρόπος, ο χώρος και τα υλικά μέσα διεξαγωγής ποικίλουν και καλύπτουν μια ευρύτατη γκάμα τεχνολογιών από την πλέον απλή – μηχανική μέχρι την πλέον σύγχρονη τεχνολογικά και η διαδραστικότητα σε αρκετές περιπτώσεις έχει ξεφύγει από το τοπικό επίπεδο και κινείται πλέον σε παγκόσμιο. • 2. Παιγνίδια από τα οποία ο παίκτης πέραν της διασκέδασης του προσβλέπει ή αποσκοπεί στην επιβράβευσή του υλικά ή οικονομικά. Το αποτέλεσμα του παιγνιδιού δεν είναι απαραίτητο να εξαρτάται από την τύχη σε οποιδήποτε ποσοστό. Με βάση τα παραπάνω και σε σχέση με την πρώτη κατηγορία η θέση μας είναι όλα τα παιγνίδια που ανήκουν σε αυτή να διεξάγονται ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΧΩΡΙΣ ΟΡΟΥΣ ΚΑΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ σε οποιονδήποτε χώρο. Η πλειονότητα αυτών ήδη διεξάγεται και αναμένουμε να αρθούν και τα κωλύματα ως προς τα υπόλοιπα για τα οποία η χώρα μας πληρώνει πρόστιμο που στο τέλος αυτής της διαβούλευσης θα ξεπεράσει τα € 17.500.000. Επίσης δεν πρέπει να γίνονται διακρίσεις και επιβαρύνσεις σε ίδια αντικείμενα (παιγνίδια εν προκειμένω) σε σχέση με τον χώρο διενέργειας ή χρήσης. Σαν παραδειγμα να αναφέρουμε το ιδιοφυές παιγνίδι TETRIS το οποίο λειτουργεί (και παίζεται) σε παρα πολλές «τεχνολογικές πλατφορμες» δηλαδή εκτός από την arcade coin-op (UFO) που πρωτοπαρουσιάστηκε, σε παιδικές κονσόλες φορητές, ηλεκτρονικούς υπολογιστές και σε άλλες συμπεριλαμβανομένων μέχρι και κινητών τηλεφώνων. Μια οποιαδήποτε επιβάρυνση στην «arcade Coin-Op πλατφόρμα» ως προαπαιτούμενο για την λειτουργία της αποτελεί – κατα την γνώμη μας – «διάκριση μεταξύ ομοίων αντικειμένων» δεδομένου ότι φορολογικά όλες οι «πλατφόρμες» του ιδίου παιγνιδιού εξαντλήσαν τις υποχρεώσεις τους (ΦΠΑ, τυχόν δασμούς κ.α.).Προτείνουμε το σύστημα P.E.G.I. σαν βάση αναφοράς. Σχετικά με τα παιγνίδια που ανοίκουν στην δευτερη κατηγορία – κατ’ εμάς – παρατηρούμε μια αυθαίρετη εξομοίωση παιγνιδιών σε VLT με αυτά σε AWP όταν εξ’ ορισμού αυτές οι δύο τεχνολογικές «πλατφόρμες» διαφέρουν. VLT Video Lottery Terminal δηλαδή σε ελεύθερη μετάφραση: Τερματικό Λοτταρίας με Οθόνη εξαρτώμενο από Κεντρικό Πληροφοριακό Σύστημα (σημασία της λέξης «τερματικό»). Τα παιγνίδια που διεξάγονται σε αυτή την τεχνολογική «πλατφόρμα» έχουν μικρές αποκλίσεις από τα αντίστοιχα παιγνίδια σε casino (Casino Slots). AWP Amusement With Prices δηλαδή Διασκεδαστικό (παιγνίδι) Με Επιβράβευση. Ο ορισμός είναι προγενέστερος των VLT’s και αφορούσε ένα είδος πλατφόρμας παιγνιδιών που λειτουργούσαν – κατα το πλείστον - αυτόνομα. Η συγκεκριμένη τεχνολογική πλατφόρμα λειτουργεί (με ελάχιστες παραλλαγές) στις περισσότερες χώρες της Ε.Ε. και όπου δεν ελέγχονται από κεντρικό πληροφοριακό σύστημα (κάποιος τύπος online όπως στην Ιταλία), σχεδιάζεται να ελεγχθούν στο εγγύς μέλλον. Η Αυστρία και το Βέλγιο έχουν ανακοινώσει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή την πρόθεσή τους να μεταβούν σε online έλεγχο στην επόμενη πενταετία. Ο ίδιος ο ορισμός καθώς και οι με μικρές αποκλίσεις ως προς τις προδιαγραφές των μηχανημάτων στις χώρες της Ε.Ε. όπου επιτρέπεται η χρήση τους περιγράφουν και ορίζουν τρόπους εξασφάλισης της διασκέδασης και μικρής οικονομικής επιβάρυνσης του παίκτη σε αντίθεση με τα αυξημένα όρια στα παιγνίδια VLT’s και τα Casino Slots. Ολα όμως τα παραπάνω μοιράζονται κοινά πρότυπα ως προς την τον τρόπο λειτουργίας και το μεγαλύτερο μέρος των προδιαγραφών. Η Υπουργική Απόφαση αριθ. Τ/6736 «Κανονισμός Διοικητικού Ελέγχου και Εποπτείας της Λει¬τουργίας των Καζίνο» ΦΕΚ Τεύχος Δεύτερο αριθ. 929 4 Ιουλίου 2003 και στα άρθρα 19 έως 27 ορίζει ένα διεθνώς αποδεκτό πλαίσιο και μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως βάση για επικαιροποίηση (λογω εξέλιξης τεχνολογίας και προτύπων) για την ρύθμιση της λειτουργίας AWP’s & VLT’s. Να επισημάνουμε εδώ ότι διεθνώς ο αριθμός των VLT’s τα οποία λειτουργούν σε άλλες χώρες οπου επιτρέπεται η χρήση τους είναι ΠΟΣΟΣΤΟ επί του συνολικού αριθμού των AWP’s. Σε σχέση με την επιτροπή που προβλέπεται για τον έλεγχο αδειοδοτήσεις κλπ (ΕΕΠ) σας παραπέμπουμε σε παρατηρήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με αρμοδιότητες – ευθύνες παρόμοιων επιτροπών που απέστειλε η χώρα μας στο παρελθόν, αλλά και τα πρότυπα που λειτουργούν αντίστοιχες επιτροπές σε άλλες χώρες μέλη της Ε.Ε. Θεωρούμε δεδομένο ότι για τα παιγνίδια της πρώτης κατηγορίας που περιγράψαμε παραπάνω δεν έχει καμμία αρμοδιότητα για προφανείς λόγους (λόγου χάρη πασιέντζα – solitaire του λειτουργικού συστήματος Windows). Ολο το πλαίσιο ρύθμισης της αγοράς παιγνίων που επιχειρείται να νομοθετηθεί στην χώρα μας την τελευταία διετία έχει ανακοινωθεί και από αλλές χώρες μέλη και εχει «εγκριθεί» από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σύμφωνα με τη διαδικασία 98/34 και σας προτείνουμε να τα λάβετε υπ’ όψιν σας. Σχετικά με τον αριθμό των αδειών και τις προτάσεις που γίνονται εδώ, παρατηρούμε μια επιμονή σε ένα μονοπώλιο (ΟΠΑΠ ΑΕ) για το οποίο η χώρα μας έχει δεχθεί «Αιτιολογημένη Γνώμη, Παράβαση αριθ. 2007/4094» έγγραφο Ε(2008) 0575. Φυσικά και είναι ο μοναδικός «φορέας» που μπορεί να εγγυηθεί την τήρηση κανόνων και προϋποθέσεων αφού με απειλή ποινικών κυρώσεων ΚΑΝΕΝΑΣ άλλος φορέας δεν δραστηριοποιήθηκε στην χώρα μας και αυτό φυσικά είναι και το πνεύμα της αιτιολογημένης γνώμης που παραλάβαμε. Επιπροσθέτως ως τεχνικοί μπορούμε να τεκμηριώσουμε ότι τα παιγνίδια που διενεργούσε και διενεργεί η ΟΠΑΠ ΑΕ από την θέση σε ισχύ του Ν.3037/2002 ΥΠΑΓΟΝΤΑΝ στις διατάξεις των απαγορεύσεων του νόμου αλλά ΣΚΑΝΔΑΛΟΔΩΣ κανένας δεν τους ενόχλησε. Αποψή μας είναι να μην αποκλειστεί κανείς οικονομικός φορέας ημεδαπός ή κατ’ ελάχιστον φορέας που ανήκει στον χώρο της Ε.Ε. με την προϋπόθεση ότι πληρεί τις προδιαγραφές που θα τεθούν και θα είναι σύμφωνες με το Ευρωπαϊκό Δίκαιο. Ως τελευταίο σχόλιο, αν και γινόμαστε κουραστικοί και πολυ-επαναλαμβανόμενοι, σας ενημερώνουμε ότι η πάγια θέση μας ήταν, είναι και θα είναι: Σε σχέση με την ρύθμιση της αγοράς παιγνίων ζητούμε να ισχύσει ΟΤΙ ΙΣΧΥΕΙ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΧΩΡΕΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΣΥΜΦΩΝΟ ΜΕ ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΑΙΟ. Τα Σωματεία Τεχνικών Ελλάδας: ΣΤΕΗΛΠΕ Πρόεδρος: Κάνδηλας Παναγιώτης Γενικος Γραμματέας: Ζαχαρίας Γεώργιος ΣΤΕΗΛΠΒΕ Πρόεδρος: Τόκας Γεώργιος Γενικος Γραμματέας: Καζανάς Δημήτριος ΣΤΕΗΛΠΔΕ Πρόεδρος: Διονυσάτος Νικόλαος Γενικος Γραμματέας: Μποφίλης Ιωάννης