Αρχική Ρύθμιση της Αγοράς ΠαιγνίωνΆρθρο 11 – Διαδικτυακό ΣτοίχημαΣχόλιο του χρήστη Remote Gambling Association | 11 Σεπτεμβρίου 2010, 15:45
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Τοποθέτηση της Remote Gambling Association (RGA) επί του Άρθρου 11 της παρούσας διαβούλευσης (Για λεπτομέρειες για την RGA παρακαλούμε όπως δείτε το σχόλιό μας στο Άρθρο 4): Η RGA υποστηρίζει ένα καθεστώς πολλαπλών αδειών χωρίς αριθμητικό περιορισμό (επιλογή A), εφόσον αυτή η επιλογή έχει αρκετά πλεονεκτήματα έναντι των εναλλακτικών επιλογών της δημοπρασίας και του ενός αδειούχου (επιλογές Β και Γ). Η RGA υποβάλλει τρεις γενικές παρατηρήσεις: Πρώτον, το καθεστώς των πολλαπλών αδειών αποτελεί τη μοναδική επιλογή που διασφαλίζει τη δημιουργία και διατήρηση μιας ελληνικής αγοράς που να μπορεί να ακμάζει και να είναι ταυτόχρονα συμβατή με τη νομοθεσία της ΕΕ. Προκειμένου να αποτρέπεται η προσέλκυση πελατών από διοργανωτές τυχερών παιχνιδιών που δεν έχουν άδεια, οι φορείς που τελούν υπό ρύθμιση πρέπει να είναι σε θέση να προσφέρουν ελκυστικά προϊόντα με παρόμοιους όρους για να είναι ανταγωνιστικοί. Πιστεύουμε ότι αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο μεγάλος αριθμός κατοίκων της Ελλάδας αγνοούν προς το παρόν τις προσφορές των υπαρχόντων φορέων διοργάνωσης τυχερών παιχνιδιών στην Ελλάδα. Οτιδήποτε άλλο εκτός αυτής της επιλογής θα φέρει ελάχιστη ή καμία μεταβολή στην ελληνική αγορά τυχερών παιχνιδιών. Η ύπαρξη κρατικού μονοπωλίου, ενός αδειούχου, ή ακόμη και περιορισμένου αριθμού αδειούχων δεν αποτελεί βιώσιμη επιλογή πολιτικής προκειμένου να αποτραπεί η διοχέτευση της ζήτησης σε άλλες αγορές. Με την εύκολη πρόσβαση που προσφέρεται μέσω του Διαδικτύου και των υπόλοιπων μέσων εξ’ αποστάσεως τυχερών παιχνιδιών, οι καταναλωτές μπορούν να επισκεφθούν διάφορους φορείς προκειμένου να βρουν την καλύτερη δυνατή αξία και τα πιο ελκυστικά προϊόντα. Γνωρίζουμε τα επιχειρήματα που προβάλλουν όσοι πιστεύουν ότι αυτό μπορεί να αντιμετωπιστεί με την επιβολή μέτρων όπως το μπλοκάρισμα από τον Πάροχο Υπηρεσιών Διαδικτύου ή το μπλοκάρισμα της οικονομικής συναλλαγής, αλλά αυτά έχουν ακόμη και στην καλύτερη περίπτωση περιορισμένη απόδοση. Ο ανταγωνισμός σε μια ρυθμιζόμενη αγορά διασφαλίζει τις καλύτερες επιλογές για τους καταναλωτές. Κατά την υιοθέτηση νέων κανονισμών, η ελληνική κυβέρνηση πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψη τη ζήτηση των πελατών για ελκυστικά προϊόντα διότι αλλιώς θα διακινδυνεύσει να δει τους Έλληνες καταναλωτές να εξακολουθήσουν να στρέφονται σε φορείς εκτός του ελληνικού συστήματος. Είμαστε ενήμεροι, φυσικά, για το ενδιαφέρον της ελληνικής κυβέρνησης για τα χρηματοοικονομικά οφέλη που θα προκύψουν από τις πιθανές μεταρρυθμίσεις και τους σχετικούς με τα έσοδα στόχους που έχουν ανακοινωθεί, αλλά με βάση τη νομοθεσία της ΕΕ αυτό δεν αποτελεί επαρκή δικαιολογία για τον περιορισμό της πρόσβασης στην αγορά και, δυστυχώς, οποιοιδήποτε ανάρμοστοι περιορισμοί θα μπορούσαν να προσβληθούν με βάση την εν λόγω νομοθεσία. Ένας τρόπος αποφυγής του προβλήματος είναι η εφαρμογή ενός κατάλληλου καθεστώτος αδειοδότησης χωρίς διακρίσεις που να είναι ανοιχτό σε όλες τις εταιρίες ο οποίες πληρούν τα απαραίτητα ρυθμιστικά πρότυπα. Δεύτερον, μολονότι δεν υπάρχουν στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι η συμμετοχή ανηλίκων σε τυχερά παιχνίδια και η προβληματική ενασχόληση με τα παιχνίδια αυτά αποτελούν διαδεδομένα προβλήματα, η βιομηχανία των τυχερών παιχνιδιών εξ’ αποστάσεως πρέπει να θεωρείται σύμμαχος για την αποτελεσματική τήρηση ενός ορίου ηλικίας και την προστασία των παικτών. Οι τεχνολογικές λύσεις που έχουν ήδη εφαρμοστεί από τους φορείς διοργάνωσης τυχερών παιχνιδιών εξ’ αποστάσεως για την αντιμετώπιση της συμμετοχής ανηλίκων σε τυχερά παιχνίδια έχουν αποδειχτεί αποτελεσματικές ασφαλιστικές δικλείδες. Οι διαδικασίες επιβεβαίωσης ηλικίας αποτελούν την βασικότερη ασφαλιστική δικλείδα και βασίζονται στην επικύρωση μέσω μιας υπηρεσίας επιβεβαίωσης ή μέσω άμεσης πρόσβασης σε αξιόπιστα έγγραφα όπως ένα διαβατήριο ή ένα πιστοποιητικό γέννησης. Μέσω ποικίλλων προσπαθειών, οι φορείς διοργάνωσης τυχερών παιχνιδιών εξ’ αποστάσεως έχουν προσπαθήσει επίσης να ελαχιστοποιήσουν την προβληματική συμμετοχή σε τυχερά παιχνίδια, καθώς και να απαλύνουν τα επιβλαβή αποτελέσματά της. Η προβληματική συμμετοχή σε τυχερά παιχνίδια μπορεί να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά μέσω της εκπαίδευσης, της θεραπείας και της κοινωνικά υπεύθυνης συμπεριφοράς φορέων διοργάνωσης τυχερών παιχνιδιών οι οποίοι διαθέτουν την κατάλληλη άδεια και υπόκεινται σε σχετικό ρυθμιστικό έλεγχο. Τρίτον, η φορολόγηση των εξ αποστάσεων τυχερών παιχνιδιών μπορεί να αποτελέσει σημαντική πηγή εσόδων για τις εθνικές κυβερνήσεις, εάν είναι ορθά δομημένη. Σε συνδυασμό με το καθεστώς χορήγησης πολλαπλών αδειών, η επιλογή ενός αποτελεσματικά δομημένου φόρου, με λογικό ποσοστό επί των ακαθάριστων κερδών, μπορεί να αποβεί επωφελές για τους καταναλωτές, τους φορείς διοργάνωσης και τις κυβερνήσεις.