Αρχική Ρύθμιση της Αγοράς ΠαιγνίωνΆρθρο 10 – Χώροι Διεξαγωγής Τυχερών και Τεχνικών ΠαιχνιδιώνΣχόλιο του χρήστη Γιώργος Ριζεάκος | 12 Σεπτεμβρίου 2010, 20:35
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ερωτήσεις: • Πιστεύετε ότι τα τεχνικά – ψυχαγωγικά παιχνίδια πρέπει να υπόκεινται σε πιο χαλαρούς ή στους ίδιους όρους από πλευράς εγκατάστασης όπως τα περιορισμένου οφέλους. -Η επικινδυνότητα του διαχωρισμού επικεντρώνεται στα «ψυχαγωγικά παιχνίδια», τη γέφυρα που συνδέει τα τεχνικά, με τα περιορισμένου οφέλους. Κατά σειρά, έπονται τα αμιγώς τυχερά. Ομως και ο τζόγος θεωρείται ένα είδος ψυχαγωγίας. Αποτέλεσμα, δημιουργείται μια ασάφεια που δυσκολεύει τον νομοθέτη και είναι πολύ πιθανό να αφήσει περιθώρια για μελλοντικά προβλήματα. Τα «ψυχαγωγικά» με τα «περιορισμένου οφέλους» μπορούν να φέρουν πιο κοντά, (στην πράξη και το εγγύς μέλλον), τα δύο «άκρα». Τα τεχνικά με τυχερά παιχνίδια. Ο διαχωρισμός τους πρέπει να είναι ξεκάθαρος. Πολύ χαλαρότερους όρους στα τεχνικά παιχνίδια, χωρίς όμως κανένα περιθώριο κοινής λειτουργίας Τεχνικών – ψυχαγωγικών από τη μια και περιορισμένου οφέλους - τυχερών, από την άλλη. Οσο για τους «ίδιους όρους από πλευράς εγκατάστασης», ο όρος είναι ένας: Δεν πρέπει να υπάρχει κανένα περιθώριο για «μικτά» καταστήματα. Ο διαχωρισμός τους μοιάζει να είναι απλός: Αν το παιχνίδι, επιστρέφει χρήματα (λίγα ή πολλά, με οποιαδήποτε μορφή) στον παίκτη, επιβάλλεται να πάει στην πλευρά των τυχερών παιχνιδιών. Μόνη «ανταμοιβή» ικανοτήτων του παίκτη τεχνικών παιγνίων μπορεί να είναι υπό μορφή επάθλων, μέσω διαγωνισμών που θα επιβάλλεται η εμπλοκή συμβολαιογράφου και θα είναι απαραίτητη η έγκριση της Επιτροπής Παιγνίων. Γιατί πρέπει να υπάγονται και τα τεχνικά παιχνίδια στην επιτροπή παιγνίων? Γιατί και σε αυτά (σε πολύ μικρότερο βαθμό) υπάρχουν φαινόμενα εθισμού, ενώ και αυτά χρίζουν αστυνόμευσης, καθώς θα παίζονται και από ανήλικους. • Εκτιμάτε ότι τα τεχνικά – ψυχαγωγικά και τα περιορισμένου οφέλους παιχνίδια πρέπει να διεξάγονται σε αμιγείς χώρους ή και σε χώρους μικτής χρήσης; -Ξεκάθαρα όχι στους «μικτούς χώρους» και ναι στους «αμιγείς». • Σε περίπτωση λειτουργίας τερματικών σε καταστήματα μικτής χρήσης, ποια πρέπει να είναι η μέγιστη αναλογία σε χώρο και ο μέγιστος αριθμός των παιγνιομηχανημάτων; -Αν είναι ειλημμένη απόφαση η λειτουργία μικτών χώρων, τουλάχιστον θα δημιουργηθούν καμιά 20.000 χιλιάδες θέσεις εργασίας για την αστυνόμευση. Αν και εφόσον το κράτος κάνει πράξη το «και μικτών καταστημάτων που θα λειτουργούν κάτω από αυστηρούς κανόνες ελέγχου», ίσως να μη φτάσουν και 20.000 άτομα για γίνει στην πράξη. Το κοινωνικά «σωστό» έτσι κι αλλιώς πλήττεται βάναυσα από το νομοθετικά «πρακτέο» της επαναφοράς των… φρουτακίων. Τουλάχιστον, έτσι το βλέπει το 57% των πολιτών που «Δεν ξοδεύουν χρήματα σε τυχερά παιχνίδια» έναντι του 42% που παίζει τυχερά παιχνίδια. Ένα από τα (λίγα) ακριβή αποτελέσματα που κατέληξε η έρευνα της VPRC (www.vprc.gr/article.php?id=938) που της ανάθεσε η Κίνησης Πολιτών για τον Περιορισμό των Τυχερών Παιγνίων. Διακρίνουν κίνδυνο στην εξάπλωση των τυχερών παιχνιδιών. Και έχουν δίκιο. Αν σε αυτό προσθέσουμε και την ασάφεια με την οποία εμπλέκονται οι παιχνιδομηχανές σε αρκετά σημεία των άρθρων της διαβούλευσης (όπως τα ερωτήματα του συγκεκριμένου Αρθρου 10) μάλλον, θα πρέπει να ανησυχούν περισσότερο όσοι είναι υπέρ της ελευθερίας των τυχερών παιχνιδιών. Η Κυβέρνηση πιέζεται για τα έσοδα τα οποία έχει δεσμευτεί στο μνημόνιο, οπότε, μοιάζει αναπόφευκτη η επέκταση του τζόγου. Μια επέκταση όμως που πρέπει να είναι ξεκάθαρη και να τύχει σοφής και όχι «μαζικής» νομοθεσίας. Επικεντρωμένοι στα κάθε λογής ηλεκτρονικά παιχνίδια: 1)Δημιουργείστε ένα ισχυρό θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας παιχνιδιών με σαφή διαχωρισμό ανάμεσα σε «τεχνικά – ψυχαγωγικά» και «περιορισμένου οφέλους – τυχερά» παιχνίδια, για να έχετε άμεσα έσοδα από μηχανήματα και άδειες. (2 μήνες – μέσα Νοέμβρη) 2)Υλοποιήστε – λειτουργήστε όσα έχετε σχεδιάσει για τη θέσπιση κανόνων λειτουργίας της Ελληνικής Αγοράς Τυχερών Παιχνιδιών, στον τομέα των «ηλεκτρονικών παιχνιδιών εδάφους» υπό την εποπτεία της ΕΕΠ. (3 μήνες – μέσα Δεκέμβρη) 3)Ορίστε κανόνες επίγειου παιχνιδιού, (τεχνικού και τυχερού) έχοντας σχεδιάσει (σε δύο φάσεις) την εξέλιξη που πρέπει να υπάρχει σε μια επίγεια αγορά παιχνιδιών με: τεχνικά, ψυχαγωγικά, περιορισμένου οφέλους, τυχερά, αθλητικών στοιχημάτων, αριθμοπαιχνιδιών. (Η πρώτη φάση, για τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, 2 μήνες – μέσα Νοέμβρη) (Η δεύτερη φάση έως τέλος Μαίου 2011) Επίσης θα πρέπει να τελειώσει και η εκκρεμότητα που υπάρχει με το Texas Hold’em και την είσοδό του στα ελληνικά καζίνο που, αισίως, συμπλήρωσε δύο χρόνια στην αναμονή Υπουργικής υπογραφής. Πόκερ… Παιχνίδι με ιδιαιτερότητές που έχει κάνει σοβαρότατα βήματα αναγνώρισης ως άθλημα. Πιθανότατα, θα συμμετέχει ως πνευματικό άθλημα, (μαζί με μπριτζ και σκάκι), στην Ολυμπιάδα του Λονδίνου το 2012 και με τη σφραγίδα της ΔΟΕ. Ένα παιχνίδι που προκαλεί σοβαρά νομοθετικά προβλήματα στις ΗΠΑ. Πόσο άραγε, έχει συνυπολογιστεί η ιδιαιτερότητα του πόκερ, για την εκπόνηση μιας τόσο πολύπλοκης νομοθεσίας «τυχερών παιχνιδιών»? Ο τρόπος που αναφέρεται «και το πόκερ» στα κείμενα της διαβούλευσης μοιάζει σαν να το θεωρούν «εύκολη δουλειά» και μέσα στο διαδικτυακό παιχνίδι το ρυθμίζουμε κι αυτό. Είναι έτσι άραγε? Η συνέχεια στο άρθρο 11 για το διαδικτυακό παιχνίδι.