Αρχική Ρύθμιση της Αγοράς ΠαιγνίωνΆρθρο 11 – Διαδικτυακό ΣτοίχημαΣχόλιο του χρήστη Sigrid Ligne (Secretary General) | 12 Σεπτεμβρίου 2010, 20:42
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
10. Κατά την άποψή σας, ποια από τις παραπάνω τρεις επιλογές πρέπει να προτιμηθεί αναφορικά με την έκδοση αδειών για τον ηλεκτρονικό στοιχηματισμό; Ως γενική παρατήρηση, η EGBA καλωσορίζει την πρόθεση της ελληνικής κυβέρνησης να μεταρρυθμίσει τη νομοθεσία περί τυχερών παιχνιδιών και να επιτρέψει την ύπαρξη ανταγωνισμού στην ελληνική αγορά. Θεωρούμε ότι η οργάνωση της αγοράς των online τυχερών παιχνιδιών και στοιχημάτων είναι η μόνη προσέγγιση που μπορεί να οδηγήσει σε ωφέλιμα αποτελέσματα για τους καταναλωτές, την Πολιτεία αλλά και τους παρόχους. Είναι σημαντικό να διεξαχθεί αυτή η μεταρρύθμιση σε συμμόρφωση με τις διατάξεις της συνθήκης της ΕΕ, ειδικά με την ανάγκη γνωστοποίησης οποιασδήποτε προταθείσας μεταρρύθμισης σε σχέση με τα online τυχερά παιχνίδια και στοιχήματα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ο ανταγωνισμός βοηθά να διασφαλιστεί μια δίκαιη συναλλαγή για τον καταναλωτή τόσο αναφορικά με την επιλογή του προσφερόμενου προϊόντος, όσο και με την παροχή μιας ελκυστικής τιμής. Ως εκ τούτου, η EGBA θα ετίθετο υπέρ της επιλογής Α. Η EGBA υποστηρίζει την ίδρυση ενός αδειοδοτικού καθεστώτος με πολλαπλούς παρόχους, το οποίο θα είναι ανοιχτό στον ανταγωνισμό και θα είναι ρυθμισμένο. Η EGBA πιστεύει ότι αυτό είναι το πιο επωφελές σύστημα για τους καταναλωτές, την πολιτεία αλλά και τους παρόχους. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ήδη τονίσει, κατά την εξέταση άλλων αδειοδοτικών καθεστώτων, ότι το κόστος της άδειας πρέπει να λαμβάνει υπόψη το πραγματικό διοικητικό κόστος των παρόχων για την αίτηση της άδειας αυτής και να αντικατοπτρίζει το κόστος για τη διαχείριση των αδειών, την επίβλεψη και τον έλεγχο των κατόχων των αδειών και την παρακολούθηση της αγοράς. Οποιαδήποτε ποσά επιβάλλονται πέραν αυτού, θα μπορούσαν να θεωρούνται ότι αποτελούν τροχοπέδη του εμπορίου. Η επιλογή Β θα περιόριζε τον αριθμό των παρόχων στην αγορά και η επιλογή Γ θα διατηρούσε την υφιστάμενη κατάσταση. Η EGBA θα ήθελε να κάνει τα παρακάτω σχόλια σχετικά με το κεφάλαιο Δ που αφορά στο στοιχηματισμό μέσω διαδικτύου. • Όλοι οι δικτυακοί τόποι πρέπει υποχρεωτικά να είναι “.gr” και να έχουν έδρα στην Ελλάδα: Δεν υπάρχει προφανής δικαιολόγηση για τέτοιες απαιτήσεις. Κατά την άποψή μας, αυτές οι δύο απαιτήσεις, αν ισχύσουν για ξένες εταιρείες σε σύγκριση με τις ελληνικές εταιρείες, θα μπορούσαν έμμεσα να αποτελούν διάκριση, καθώς θα αποτελούσαν ένα ακόμα εμπόδιο για τις αλλοδαπές εταιρείες που επιθυμούν να προσφέρουν υπηρεσίες στην Ελλάδα. Απουσία σαφών δικαιολογήσεων βασισμένων στην προστασία των πελατών και την καταπολέμηση της απάτης, οι απαιτήσεις αυτές δυσχεραίνουν ακόμα περισσότερο την δυνατότητα παροχής υπηρεσιών διασυνοριακά, οπότε και φαίνεται να παραβιάζουν το άρθρο 56 της ΣΛΕΕ. • Επιπλέον, η αναγκαιότητα της ύπαρξης ενός έδρα στην Ελλάδα, έχει εξεταστεί σε περίπτωση Engelmann (C -64/ 08 9 September 2010): Παράγραφος 37: Συναφώς, αρκεί η διαπίστωση, χωρίς να απαιτείται να προσδιοριστεί αν ο σκοπός αυτός δύναται να εμπίπτει στην έννοια της δημόσιας τάξεως, ότι ο κατηγορηματικός αποκλεισμός από τη διαδικασία αδειοδοτήσεως των εγκατεστημένων σε άλλο κράτος μέλος οικονομικών φορέων είναι δυσανάλογος, διότι βαίνει πέραν του μέτρου που είναι αναγκαίο για την πάταξη της εγκληματικότητας. Συγκεκριμένα, υπάρχουν διάφορα μέσα ελέγχου των δραστηριοτήτων και των λογαριασμών αυτών των φορέων (βλ., συναφώς, αποφάσεις της 6ης Νοεμβρίου 2003, C 243/01, Gambelli κ.λπ., Συλλογή 2003, σ. I 13031, σκέψη 74, της 6ης Μαρτίου 2007, C 338/04, C 359/04 και C 360/04, Placanica κ.λπ., Συλλογή 2007, σ. I 1891, σκέψη 62, καθώς και προπαρατεθείσα απόφαση Επιτροπή κατά Ισπανίας, σκέψη 39) Παράγραφος 40: Κατά συνέπεια, η απάντηση που πρέπει να δοθεί στο πρώτο ερώτημα είναι ότι το άρθρο 43 ΕΚ έχει την έννοια ότι απαγορεύει νομοθετική ρύθμιση κράτους μέλους η οποία επιφυλάσσει την εκμετάλλευση τυχηρών παιγνίων σε καζίνο μόνο σε οικονομικούς φορείς που έχουν την έδρα τους στο έδαφος του εν λόγω κράτους μέλους. • Στις συζητήσεις τους σχετικά με τη δομή ενός νέο ρυθμιστικού πλαισίου για τα online τυχερά παιχνίδια στη Δανία, οι αρχές δέχθηκαν ότι, εξασφαλίζοντας πως η ρευστότητα του παίκτη μεγιστοποιείται επιτρέποντας τη λειτουργία στους δικτυακούς τόπους .com αντί μόνο στους .dk, η ποιότητα των παιχνιδιών που προσφέρονται στους δανούς παίκτες θα είναι υψηλότερη και ως εκ τούτου τα έσοδα από τα τυχερά παιχνίδια για το κράτος αναμένονταν να είναι επίσης περισσότερα. • Η καθυστέρηση ανοίγματος των ιπποδρομιών και της αγοράς των καζίνο: Αν ισχύει αυτό, η EGBA θα ενδιαφερόταν να μάθει την αιτιολόγηση για τη διαφοροποίηση μεταξύ των προϊόντων και για το άνοιγμα ορισμένων προϊόντων σε μεταγενέστερο στάδιο. Η EGBA παραμένει στη διάθεσή σας για οποιεσδήποτε περαιτέρω διευκρινήσεις και αναμένει με χαρά την εποικοδομητική ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ ημών.