Αρχική Ανοιγμα Κλειστών ΕπαγγελμάτωνΆρθρο 2 Κατάργηση αδικαιολόγητων περιορισμών στην πρόσβαση και την άσκηση επαγγελμάτωνΣχόλιο του χρήστη tsarouchas ilias | 20 Ιανουαρίου 2011, 14:58
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το επάγγελμα του οδικού μεταφορέα επιβατών με λεωφορείο που συμπεριλαμβάνει και την μεταφορά επιβατών με εισιτήριο είναι κοινοτικό επάγγελμα από το 2001 (ΠΔ 346/2001). Εν τούτοις, συγκεκριμένες ανώνυμες εταιρείες εμπορικού δικαίου με μετόχους ιδιώτες (οι γνωστές ΚΤΕΛ ΑΕ) ασκούν μονοπωλιακά την δραστηριότητα αυτή (μεταφορά επιβατών με κόμιστρο) αποκλείοντας επιχειρήσεις που εκμεταλλεύονται περίπου 5.000 τουριστικά λεωφορεία να ασκούν την ίδια δραστηριότητα παρά το γεγονός ότι οι επιχειρήσεις αυτές ασκούν το ίδιο επάγγελμα, δηλαδή αυτό του οδικού μεταφορέα επιβατών. Στην περίπτωση αυτή το επάγγελμα του οδικού μεταφορέα επιβατών είναι ανοικτό (κοινοτικό) αλλά η Ελληνική Πολιτεία το περιορίζει κατά παράβαση 12 σέλιδης προειδοποιητικής επιστολής της Κομισιόν ήδη από τον Φεβρουάριο του 2009. Γιατί λοιπόν το Υπουργείο Οικονομικών δεν ενδιαφέρεται για την προστασία του εν λόγω επαγγέλματος από την μονοπωλιακή δραστηριότητα των ΚΤΕΛ ΑΕ; Ο κύκλος εργασιών των δικηγόρων είναι μεγαλύτερος από τον κύκλο εργασιών 4.500 λεωφορείων ΚΤΕΛ ΑΕ; Είναι δυνατόν ο κύκλος εργασιών των δικηγόρων να είναι μεγαλύτερος από τις ΚΤΕΛ ΑΕ, όταν η Ομοσπονδία αυτών έστειλε εκδήλωση ενδιαφέροντος στον Πρωθυπουργό να αγοράσει τον ΟΣΕ σε τιμή μεγαλύτερη από αυτήν που θα έδιδαν ξένοι επενδυτές; Είναι δυνατόν οι ΚΤΕΛ ΑΕ να ασκούν κοινωνικό έργο όταν έχουν χρήματα να αγοράσουν τον ΟΣΕ σε τιμή μεγαλύτερη από ξένους επενδυτές; Σημειώνουμε, ότι υπάρχουν πολλές ιδιωτικές μεταφορικές επιχειρήσεις (πέραν των ΚΤΕΛ) που ενδιαφερονται να αποκτήσουν δικαίωμα εκμετάλλευσης αστικών συγκοινωνιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη πληρώνοντας ενοίκιο στο Κράτος. Ενδιαφέρεται το Υπουργείο Οικονομικών να αξιοποιήσει την περιουσία του δημοσίου, στην οποία υπάγονται αποκλειστικά δικαιώματα εκμετάλλευσης, ή θα συνεχίσει να παρέχει δωρεάν τα δικαιώματα αυτά αποκλειστικά και μόνον στις ιδιωτικές εταιρείες ΚΤΕΛ ΑΕ, όπως συμβαίνει με το άρθρο 4 του νομοσχεδίου για την αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών στην Αττική; Πώς εξηγεί το Υπουργείο την ετήσια δαπάνη επιδότησης του ΟΑΣΘ με 100 εκατομμύρια ευρώ, όταν κάλλιστα θα μπορούσε να εισπράξει ενοίκια από την παραχώρηση της εκμετάλλευσης των συγκοινωνιών στην Θεσσαλονίκη; Πώς εξηγείται οι δαπάνες από επιδοτήσεις άγονων ακτοπλοικών γραμμών να δικαιολογούνται μόνον ύστερα από διαγωνισμό και οι δαπάνες επιδότησης του ΟΑΣΘ και των ΚΤΕΛ να δικαιολογούνται δημοσιονομικά ενώ προκύπτουν ύστερα από απευθείας ανάθεση; Πιστεύει το Υπουργείο των Οικονομικών ότι η ανάπτυξη στην Ελλάδα θα έλθει από τους δικηγόρους, του συμβολαιογράφους και τους φαρμακοποιούς; Μπορεί να μας δώσει ένα παράδειγμα από την ιστορία του βιομηχανικού καπιταλισμού, όπου η ανάπτυξη ήλθε από αυτές τις επαγγελματικές τάξεις; Αναμένοντας την απάντηση Σας Μετά τιμής Ηλίας Τσαρουχάς