Αρχική Ανοιγμα Κλειστών ΕπαγγελμάτωνΆρθρο 2 Κατάργηση αδικαιολόγητων περιορισμών στην πρόσβαση και την άσκηση επαγγελμάτωνΣχόλιο του χρήστη Σαριδάκης Σταμάτης-Χρήστος | 21 Ιανουαρίου 2011, 16:03
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Μετά απο 2 ολόκληρες μέρες διαβούλευσης διαπιστώνεται ότι ένα κύριο θέμα σχετικό με την απελευθέρωση είναι πώς αντιλαμβάνονται οι εντός ενός "κλειστού" επαγγέλματος δραστηριοποιούμενοι (π.χ. μεταφορείς ταξι,φαρμακοποιοί) την προστασία που τους παρέχει η κοινοτική οδηγία 123/2006 για την ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΑΓΟΡΑ. το πλήρες επίσημο ελληνικό κείμενο της μπορεί ο ενδιαφερόμενος να το βρέι στον κάτωθι συνδεσμο. http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2006:376:0036:0068:EL:PDF Μέσα στην οδηγία αυτή αναφέρονται κάποιες εξαιρέσεις οι οποίες όμως αφορούν την ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΑΓΟΡΑ και όχι την ΕΘΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ. και παραθετω αποσπάσματα από την οδηγία 123.... "Σύμφωνα με το άρθρο 14 παράγραφος 2 της συνθήκης, η εσωτερική αγορά περιλαμβάνει ένα χώρο χωρίς εσωτερικά σύνορα, στον οποίο εξασφαλίζεται η ελεύθερη κυκλοφορία των υπηρεσιών." Τώρα πώς διαστρευλώνεται μιά οδηγία που αφορά την εσωτερική αγορά και μετατρέπεται σε οδηγία που αφορά την εθνική αγορά μόνο το δαιμόνιο ελληνικό μυαλό μπορεί να το κατανοήσει. κ.κ εκπρόσωποι των επαγγελμάτων που περιγράφονται ως αποκλειώμενα από την εφαρμογή της οδηγίας θα μπορέσεται μέσα απο μία πρσεκτική μελέτη της συνθήκης να διαπιστώσεται ότι σκοπός της οδηγίας δεν είναι να προτατευσει τα επαγγέλματα τα οποία αναφέροντι στο πεδίο εξαίρεσης αλλά απλώς τα αφήνει προς κρίση στο ΕΘΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ αντιλαμβανόμενη ότι υπάρχει πλαίσιο ρυθιστικών αρχών εθνικού δικαίου και μή έχοντας απαίτηση για να τροποποιηθεί σε αυτές τις υπηρεσίαες ώστε να παρέχονται στην ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΑΓΟΡΑ. Άλλωστε το πνέυμα της συνθήκης είναι να θέσει ένα πλάισιο το οποίο : "Το εν λόγω πλαίσιο βασίζεται σε δυναμική και επι- λεκτική προσέγγιση, η οποία συνίσταται στην κατά προτεραιότητα εξάλειψη των εμποδίων που μπορούν εύκολα να αρθούν και, όσον αφορά τα υπόλοιπα εμπόδια, στη εφαρ- μογή διαδικασίας αξιολόγησης, διαβούλευσης και εναρμόνισης για ειδικά ζητήματα, η οποία θα δώσει στα εθνικά κανονιστικά συστήματα που διέπουν τις δραστηριότητες παροχής υπηρεσιών τη δυνατότητα να εκσυγχρονιστούν κατά τρόπο προοδευτικό και συντονισμένο, πράγμα ζωτικής σημασίας για να δημιουργηθεί, μέχρι το 2010, πραγματική εσωτερική αγορά υπηρεσιών." Από εκεί και έπειτα για τα επαγγέλματα στα οποία δεν έχει εφαρμογή η οδηγία η μόνη συνέπεια είναι να επαφύεται η ρύθμιση τους στο ΕΘΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ το οποίο μπορεί να τροποποιηθεί λαμβάνοντας ή μή λαμβάνοντας υπόψη την ΟΔΗΓΙΑ 123. Πουθενά στο κείμενο της οδηγίας δεν ναφέρεται ότι προστατεύονται τα δικαιώματα να αποκλείουν νέους απο το εάγγελμα αυτοί που ασκούν επαγγέλματα πχ.μεταφορών με περιορισμένο αριθμό αδειών. Αναφέρεται απλώς ότι εξαιρούνται από την οδηγια για την ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ(ΕΝΙΑΙΑ) ΑΓΟΡΑ. Το Ζήτημα της ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ρυθμίζεται με διατάξεις ΕΘΝΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ οι οποίες διαορφόντονται από τον εκάστοτε νομοθέτη. ( και όχι από μια οδηγία της ε.ε. , απλώς όπου υπάρχει σύγκρουση θα πρέπει να εναρμονίζονται.) Θα ήθελα να πιστεύω ότι το καινοτόμο αυτό νομοσχέδιο που διαβουλευόμαστε εδώ θα οδηγήσει σε πλήρη απελευθέρωση με βάση έναν νέο κανόνα ΕΘΝΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ και οι μελλοντικές εντός του τετραμήνου Υπουργικές αποφάσεις δέν θα κάνουν εξαιρέσεις που θα προκύψουν από την επαγγελματικών ομάδων.