Αρχική Ανοιγμα Κλειστών ΕπαγγελμάτωνΆρθρο 1 Αρχή της επαγγελματικής ελευθερίαςΣχόλιο του χρήστη ΓΙΩΤΑ | 23 Ιανουαρίου 2011, 02:37
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Είναι απαράδεκτη η επίκληση της αρχής της επαγγελματικής ελευθερίας για την απρόσκοπτη είσοδο σε όλα τα επαγγέλματα ΠΛΗΝ του φαρμακοποιού λες και η εφαρμογή του Συντάγματος δεν τους αφορα .Δεν μπορω να καταλαβω με την κοινη λογικη το γιατι, ειδικα στη σημερινη δυσκολη οικονομικη συγκυρια, «που εχουμε πιασει πατο».Εκτος και αν καποιοι δεν το εχουν ακομα αντιληφθει.. Κυριε Υπουργε των οικονομικων νομιζω οτι πρεπει να επιληφθειτε αμεσα και αυτου του θεματος. Η επίκληση λόγων δημοσίου συμφέροντος για τη διατήρηση των αποκλεισμών μονο στο επάγγελμα το φαρμακοποιού είναι αβασιμες, μιας και το 2005 το Σ.τ.Ε, με την απόφαση 3665/2005, απάντησε σε αυτό το ερώτημα. Έκρινε ότι οι περιορισμοί αντίκεινται στο συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα της επαγγελματικής ελευθερίας και τους κατήργησε! Ωστόσο, η συντεχνία των φαρμακοποιών επανηλθε με το νόμο 3457/2006, λίγους μήνες αργότερα. Θυμηθείτε τι έλεγε το 2006 ο συνταγματολόγος και κορυφαίο στέλεχος του ΠΑΣΟΚ κ. Ευάγγελος Βενιζέλος κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου «Μεταρρύθμιση του Συστήματος Φαρμακευτικής Περίθαλψης» που έκλεισε εκ νέου το επάγγελμα; Με το προτεινόμενο νομοσχέδιο πληθυσμιακοί, γεωγραφικοί περιορισμοί, “κληρονομική” μεταβίβαση και πώληση αδειών παραμένουν ως εχουν τιποτα δεν αλλαζει και απορω ειλικρινα γιατι οι φαρμακοποιοι με φαρμακειο απεργουν. Για ποια απελευθερωση μιλανε; Παρόλα αυτά και επι του προτεινομενου νομοσχεδιου εχω να παρατηρησω τα εξης προτεινοντας τις παρακατω τροποποιησεις προσθηκες συμπληρωσεις όπως παρακατω: 3. Για την προστασία της δημόσιας υγείας και την ορθολογική κατανομή των φαρμακείων στην επικράτεια, καθορίζεται η ακόλουθη αναλογία φαρμακείων ανά κατοίκους των δήμων και των δημοτικών κοινοτήτων, όπως αναφέρονται στο ν. 3852/2010 (ΦΕΚ 87 Α΄): Στους δήμους και τις δημοτικές κοινότητες με πληθυσμό μέχρι χίλιους (1000) κατοίκους επιτρέπεται η χορήγηση μίας άδειας φαρμακείου. Στους δήμους και τις δημοτικές κοινότητες με πληθυσμό χιλίων ένα (1001) και άνω κατοίκων επιτρέπεται η χορήγηση μίας άδειας φαρμακείου ανά χίλιους (1000) κατοίκους. Ο πληθυσμός υπολογίζεται με βάση την τελευταία απογραφή. ΠΡΟΤΑΣΗ: {Στην ως άνω παράγραφο και συγκεκριμένα στο σημείο όπου αυτή αναφέρεται στους δήμους και στις δημοτικές κοινότητες θα πρέπει να προστεθεί η φράση <> αφού υπάρχουν τεράστιες συνοικίες και οικισμοί οι οποίοι ένεκα του ότι αποτελούν τμήματα των ευρύτερων πόλεων καλύπτονται από το πληθυσμιακό κριτήριο και δεν μπορεί να χορηγηθεί νέα άδεια φαρμακείου επειδή υπάρχουν φαρμακεία <> το ένα πάνω στο άλλο στο κέντρο της πόλης}. 4. Σε ακτίνα 200 μέτρων από τα νοσοκομεία και Κέντρα Υγείας του Ε.Σ.Υ. καθώς και τα νοσοκομεία, τις μονάδες υγείας και τα υποκαταστήματα των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης επιτρέπεται να λειτουργούν νέα φαρμακεία, των οποίων ο αριθμός δεν μπορεί να υπερβαίνει το διπλάσιο των ήδη λειτουργούντων φαρμακείων. ΠΡΟΣΟΧΗ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΣΑΦΕΙΑ: "Στη παράγραφο αυτή θα πρέπει να διευκρινιστεί από πού αρχίζει η ακτίνα των 200 μέτρων και τι θα γίνει στη περίπτωση όπου δεν υπάρχει κανένα φαρμακείο που να λειτουργεί στην περιοχή της ακτίνας των ως άνω μέτρων, αφού ο πολλαπλασιασμός οποιουδήποτε αριθμού επί το μηδέν δίνει γινόμενο το μηδέν.. Θα πρέπει να προστεθεί εδάφιο που να ορίζει πόσα φαρμακεία θα ιδρύονται στη περίπτωση αυτή σε συνάρτηση είτε με το μέγεθος της μονάδος υγείας είτε με τον αριθμό των φαρμακείων που ήδη λειτουργούν στην ευρύτερη περιοχή". 5. Ανά τρείς βοηθούς φαρμακείων που εργάζονται σε φαρμακεία, είναι υποχρεωτική η απασχόληση ενός (1) πτυχιούχου φαρμακοποιού με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας. ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ "Η παράγραφος αυτή είναι άνευ ουδεμιάς πρακτικής σημασίας και θα έπαιζε σημαντικό ρόλο εάν προέβλεπε τη πρόσληψη πτυυχιούχου-αδειούχου φαρμακοποιού χωρίς φαρμακείο με πλήρη απασχόληση, ΠΡΟ ΤΗΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΣ ΒΟΗΘΟΥ ΦΑΡΜΑΚΕΙΩΝ". 6. Κατ’ εξαίρεση των διατάξεων των πληθυσμιακών ορίων της προηγούμενης παραγράφου, επιτρέπεται η συστέγαση στο ίδιο κατάστημα λειτουργούντος φαρμακείου με υπό ίδρυση φαρμακεία. Τα κατά την παρούσα διάταξη συστεγαζόμενα φαρμακεία λειτουργούν υποχρεωτικά με τη μορφή ομόρρυθμης εταιρείας. Στα νεοϊδρυόμενα φαρμακεία χορηγούνται αυτοτελείς άδειες ίδρυσης υπό τις προϋποθέσεις της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου. Εάν ο φαρμακοποιός, στο φαρμακείο του οποίου πραγματοποιείται η συστέγαση, συνταξιοδοτηθεί, παραιτηθεί για οποιοδήποτε λόγο ή αποθάνει ανακαλείται η άδεια ίδρυσης του φαρμακείου του και στον παραμένοντα φαρμακοποιό χορηγείται άδεια συνεχίσεως λειτουργίας του φαρμακείου. Ειδικά στην περίπτωση παραίτησης του ως άνω φαρμακοποιού, αυτός δύναται να ιδρύσει στο μέλλον νέο φαρμακείο υπό τους όρους και τις προϋποθέσεις της παρούσας παραγράφου. Οι φαρμακοποιοί των συστεγαζόμενων φαρμακείων της παρούσας παραγράφου υποχρεούνται στην αυτοπρόσωπη διεύθυνση αυτών. Επίσης τα εν λόγω φαρμακεία θεωρούνται, για τον καθορισμό του αριθμού των φαρμακείων, ως λειτουργούντα χωριστά και υποχρεούνται σε ιδιαίτερη διημέρευση και διανυκτέρευση. ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ Α. Η ρύθμιση της συστέγασης, για την οποία τόσος πολύς λόγος έγινε και στα ΜΜΕ, με την υποχρεωτική μορφή της ΟΕ είναι εντελώς ασαφής και χρήζει διευκρινίσεων και μάλλον έρχεται σε σύγκρουση με το ΣΥΝΤΑΓΜΑ της χώρας το οποίο προστατεύει την επαγγελματική ελευθερία ως ατομικό δικαίωμα στην εργασία. Εύλογα αναρωτιέται κανείς , με ποιο τρόπο θα υποχρεωθεί ο σημερινός κύριος φαρμακείου να συστεγαστεί με νέο φαρμακοποιό, πέραν των τεχνικών, φορολογικών, οικονομικών κ.ά. δυσκολιών που παρουσιάζει η ρύθμιση. Β. Σε κάθε περίπτωση ο τρόπος με τον οποίο φέρεται η εν λόγω διάταξη με τη δυνατότητα του παλαιού φαρμακοποιού να συνταξιοδοτηθεί ή να παραιτηθεί για οποιοδήποτε λόγο, ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΕΙ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΣΤΟ ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΤΗ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΥ ΠΑΖΑΡΕΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΠΩΛΗΣΗΣ ΤΩΝ ΦΑΡΜΑΚΕΙΩΝ. Γ. Οι σημερινοί κύριοι φαρμακείων θα εξακολουθήσουν να πραγματοποιούν συστεγάσεις με τα παιδιά τους, χωρίς ν΄ αλλάζει το παραμικρό Δ. Δεν δίδεται καμία δυνατότητα στο « νέο» συστεγαζόμενο φαρμακοποιό έστω και μετά από κάποια χρόνια να ιδρύσει φαρμακείο μόνος του αφού η εξέχουσα θέση του παλαιού φαρμακοποιού δημιουργεί πολλά πρακτικά προβλήματα. Ε. Δεν ρυθμίζεται η τύχη του νέου συστεγαζόμενου φαρμακοποιού σε περίπτωση λύσεως της ΟΕ είτε λόγω παρόδου του χρόνου είτε για σπουδαίο λόγο.