Αρχική Ανοιγμα Κλειστών ΕπαγγελμάτωνΆρθρο 7 ΜηχανικοίΣχόλιο του χρήστη ΣΥΛ.ΜΗΧ.ΕΛ.ΕΠΑΓΓ.ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ | 25 Ιανουαρίου 2011, 10:44
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΝΟΜΟΥ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ Απόφαση Γενικής Συνέλευσης 24/01/2011 ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ για το Προσχέδιο Νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Αρχή της Επαγγελματικής Ελευθερίας. Κατάργηση Αδικαιολόγητων Περιορισμών στην Πρόσβαση και Άσκηση Επαγγελμάτων» Σύμφωνα με το εισαγωγικό κείμενο στην δημόσια διαβούλευση για το προσχέδιο νόμου του υπουργείου οικονομικών η κατάργηση της ελάχιστης αμοιβής των μηχανικών «…στοχεύει στο να επαναφέρει τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουμε τα επαγγέλματα στη χώρα μας πιο κοντά στη συνταγματική επιταγή της ελευθερίας στην επαγγελματική δραστηριότητα….» και «…Το «άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων» αποτελεί μία ακόμη προγραμματική δέσμευση της κυβέρνησης που υλοποιείται.». Η ελάχιστη αμοιβή των μηχανικών σε σχέση με το εισαγωγικό κείμενο: 1. Δεν περιορίζει την ελευθερία άσκησης του επαγγέλματος του μηχανικού καθώς για την άσκηση αυτού του επαγγέλματος το μόνο προαπαιτούμενο είναι η άδεια άσκησης του, η οποία έχει να κάνει ΜΟΝΟ με την επιστημονική επάρκεια αυτού που την ζητάει. 2. Δεν είναι αντισυνταγματική καθώς η ύπαρξη της δεν βάζει κανένα περιορισμό στην επαγγελματική δραστηριότητα. 3. Δεν στοιχειοθετεί κλείσιμο του επαγγέλματος απλά γιατί πρόκειται για ένα επάγγελμα ανοικτό στον καθένα που διαθέτει δίπλωμα πολυτεχνείου ή πολυτεχνικής σχολής της χώρας μας ή ισότιμης του εξωτερικού. Η ελάχιστη αμοιβή των μηχανικών θεσπίστηκε το 1953, με νόμο για να αποσυνδέσει την αμοιβή από την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών που είναι προϊόντα επιστήμης. Η ποιότητα των υπηρεσιών του μηχανικού αφορά πρώτα και κύρια στην ασφάλεια των κατασκευών και στην οικονομία. Και εάν βασιστούμε στην επαγγελματική ευσυνειδησία των μηχανικών και πούμε ότι η ασφάλεια είναι εξασφαλισμένη από αυτήν, δυστυχώς δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο και για την οικονομία. Επομένως η θέσπιση του κώδικα αμοιβών και στην συνέχεια ελαχίστων αμοιβών δεν αποτελεί προστατευτική η χαριστική διάταξη όπως αναφέρεται στο εισαγωγικό κείμενο και κατά την γνώμη μας από την ύπαρξη της εξασφαλίζεται ο σκοπός του δημοσίου συμφέροντος. Η διατήρηση του δεν επιβαρύνει το κοινωνικό σύνολο διότι η αμοιβή για την μελέτη –επίβλεψη είναι ένα πολύ μικρό ποσοστό του κόστους κατασκευής και παρέχεται από το μόνο πιστοποιημένο επάγγελμα στον τομέα των τεχνικών έργων. Η θέσπιση επομένως αυτής της ρύθμισης πιστεύουμε αντίθετα με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο δεν έχει κανένα σοβαρό αντίκτυπο στην ανταγωνιστικότητα και δεν περιορίζει τον ανταγωνισμό που εμείς έτσι και αλλιώς θέλουμε να περιορίζεται στην ποιότητα της παρεχόμενης υπηρεσίας λόγω και των φαινομένων (σεισμικών κ.λ.π.) που αντιμετωπίζει ειδικά η χώρα μας. Τέλος δεν μπορούμε να δεχτούμε σαν επιχείρημα για την κατάργηση των ελαχίστων αμοιβών την αναφορά στο μεγάλο αριθμό των μηχανικών και την σχέση τους με την διαμόρφωση της ζήτησης των υπηρεσιών τους. Πιστεύουμε εάν τελικά το κείμενο που έχουμε στα χέρια μας γίνει νόμος του κράτους ότι : - θα απαξιωθεί ο πολύ ουσιαστικός και σημαντικός ρόλος του ελεύθερου επαγγελματία μηχανικού , - θα εξαθλιωθεί η μεγάλη μάζα των αυτοαπασχολούμενων μηχανικών , - θα ανθίσουν οι μεγάλες μελετητικές -κατασκευαστικές εταιρείες οι οποίες θα είναι και οι μόνες πραγματικά ωφελημένες , - θα ωφεληθούν οι μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες και οι μεγαλοεργολάβοι, που τις περισσότερες φορές ουδεμία σχέση και γνώση έχουν για τα οικοδομικά κυρίως έργα, - θα ανέβει το κόστος κατασκευής των έργων - θα επέλθει μείωση των δημοσίων εσόδων και τέλος - ούτε το δημόσιο συμφέρον θα εξυπηρετηθεί ούτε υγιής ανταγωνισμός θα υπάρξει , θέματα τα οποία ισχυρίζεστε ότι είναι το ζητούμενο του παρόντος σχεδίου νόμου. Συνεπώς σε ότι αφορούν στα επί του επαγγέλματος του μηχανικού είμαστε αντίθετοι στο σύνολο του εν λόγω προσχεδίου νόμου καθώς και στα επι μέρους άρθρα του. Για την ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ Η Πρόεδρος Ο Γραμματέας Ειρήνη Γ.Μουντανέα Χαράλαμπος Λευκιμιάτης Πολιτικός μηχανικός Τοπογράφος μηχανικός