Αρχική Ανοιγμα Κλειστών ΕπαγγελμάτωνΆρθρο 7 ΜηχανικοίΣχόλιο του χρήστη Παναγιώτης Μουντανέας | 25 Ιανουαρίου 2011, 10:08
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η κατάργηση της ελάχιστης αμοιβής θα επιφέρει αλλαγή στα κριτήρια επιλογής μηχανικού είτε πρόκειται για ιδιώτη εργοδότη είτε πρόκειται για δημόσιο. Έτσι ενώ σήμερα η επιλογή βασίζεται κυρίως στην επιστημονική κατάρτιση και στην επαγγελματική ικανότητα του μηχανικού μετά την κατάργηση της ελάχιστης αμοιβής θα βασίζεται στο ύψος της αμοιβής. Αυτό που θα συμβεί στην χώρα μας θα είναι η κατακόρυφη πτώση της ποιότητας των υπηρεσιών που θα παρέχονται στους πολίτες. Αυτά που συνθέτουν την ποιότητα είναι η ασφάλεια των κατασκευών και η οικονομία κατασκευής. Δεχόμενοι ότι η ασφάλεια θα παραμείνει σε ικανοποιητικά επίπεδα λόγω ευσυνειδησίας των μηχανικών και η όποια πτώση θα επέλθει λόγω ανάμειξης στην μελέτη και άλλων διαβαθμίσεων τεχνικών που δεν έχουν την απαιτούμενη επιστημονική γνώση, ας δούμε λίγο την οικονομία: Η κυβέρνηση καταργεί την ελάχιστη αμοιβή για να ενισχύσει τον ανταγωνισμό στους μηχανικούς και έτσι το όποιο ιδιωτικό έργο να κοστίζει λιγότερα. Είναι όμως έτσι; Η εξοικονόμηση από τον μηχανικό ενός ποσοστού της νόμιμης αμοιβής θα σημάνει και μείωση της συνολικής δαπάνης του έργου; Η απάντηση είναι Όχι. Διότι ο μηχανικός που θα έχει εξαναγκαστεί να "σκοτώσει" την αμοιβή του γιατί αλλιώς δεν θα μπορεί να βρει δουλειά, θα ασχοληθεί στο ελάχιστο ώστε να εξασφαλίσει την ασφάλεια αλλά δεν θα προχωρήσει στο βάθος που πρέπει ώστε να την συνδυάσει με την οικονομία. Στην φάση της κατασκευής σαφώς και δεν θα διατεθεί ο χρόνος που πρέπει για την εκτέλεση επιμετρήσεων αφού δεν θα έχει πληρωθεί για κάτι τέτοιο. Και για να εξηγούμαι: Δεν θα λειτουργήσουν έτσι όλοι οι μηχανικοί. Απλά όσοι λειτουργήσουν έτσι, θα επικρατήσουν στην αγορά και έτσι ενώ η κυβέρνηση επιδιώκει την μείωση των δαπανών των ιδιωτικών κυρίως έργων θα έχει προκαλέσει την αύξηση. Φυσικά είναι προφανές ότι αυτοί που θα επικρατήσουν στην αγορά εκτός από την αμοιβή τους θα "συμφωνούν" με τον πελάτη και το ποσό που θα μπει στο δελτίο παροχής υπηρεσιών, ώστε η όποια μείωση δαπάνης για τον πελάτη να προέρχεται από μείωση του ΦΠΑ. Συνοψίζοντας θέλω να τονίσω ότι ενώ το υπουργείο οικονομικών επιδιώκει την μέσω ανταγωνισμού μείωση του κόστους των κατασκευών, θα έχει προκαλέσει δραστική αύξηση του και συγχρόνως δραστική μείωση των εσόδων του κράτους από την φορολόγηση (άμεση και έμμεση). Δεν θα αναφερθώ στα σχόλια αποφοίτων των ΤΕΙ απλά θα ζητήσω ακόμα μία φορά από τον κ. Πανάρετο να τα μελετήσει για να κατανοήσει μέσα από αυτά ποιο ακριβώς είναι το επίπεδο τους (των αποφοίτων ΤΕΙ, όχι των σχολιασμών). Τέλος εάν αξιότιμε κύριε πρωθυπουργέ θέλετε πραγματικά η δημόσια διαβούλευση να είναι χρήσιμη, να βρείτε έναν τρόπο ώστε όσοι μετέχουν σε αυτήν να δηλώνουν το όνομα, το επώνυμο και την ιδότητα. Με αυτόν το τρόπο ίσως αποφεύγεται η προσβολή της αισθητικής (όσων διαθέτουν) από την ποδοσφαιροποίηση του διαλόγου. Ευχαριστώ