Αρχική Ανοιγμα Κλειστών ΕπαγγελμάτωνΆρθρο 1 Αρχή της επαγγελματικής ελευθερίαςΣχόλιο του χρήστη ΟΕΟΔΩΡΟΣ κΡΗΤΙΚΟΣ | 26 Ιανουαρίου 2011, 00:46
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμοι κύριοι, Για τους παροικούντες την Ιερουσαλήμ, "άνοιγμα" ή "απελευθέρωση" κλειστών επαγγελμάτων σημαίνει απλά την επανεξέταση των πλαισίων άσκησης των διαφόρων "κλειστών" επαγγελμάτων, δια νομοθετικών τε και ιδίως κανονιστικών ρυθμίσεων, αν αντιλαμβάνεστε την ελληνική πραγματικότητα, υπό το πρίσμα του δημοσίου συμφέροντος, της αναλογικότητας και της ίσης μεταχείρισης. Το να επαναλαμβάνετε σε νόμο τις συνταγματικές επιταγές, όπως έχει ήδη επισημανθεί στη διαβούλευση, χωρίς μάλιστα να εξειδικεύετε τις έννοιες, τους ορισμούς και το πλαίσιο ρυθμίσεων της εφαρμογής των συνταγματικών επιταγών, δείχνει όχι μόνο ασυγχώρητη προχειρότητα και επιπολαιότητα, που δεν αρμόζει σε δομικούς, κατά δήλωση, μεταρρυθμιστές, αλλά και πλήρη περιφρόνηση τόσο του Συντάγματος όσο και του Ευρωπαϊκού Κεκτημένου. Κατ' αρχήν τα βάλατε όλα μαζί, όταν οι άμεσες παρεμβάσεις σας στοχεύουν τους "φαρμακοποιούς". Με τους υπόλοιπους, τα βάλατε για "ξεκάρφωμα", όπως αποδεικνύεται στο "Ειδικό Μέρος". Ποιό επάγγελμα, ποιού μηχανικού είναι κλειστό και γιατί? Σε ποιούς μηχανικούς αναφέρεστε γενικά και συλλήβδην στο Β' μέρος, όταν μάλιστα έχετε επιλεκτικά αγνοήσει ισχύουσες διατάξεις του κώδικα αμοιβών, στις οποίες επικεντρώνεται η "απελευθέρωσή σας" (π.χ. ΒΔ του 1938), και τελικά πόση "απελευθέρωση" κάνετε, για πόσους και κυρίως πως αντιμετωπίζετε το "κλείσιμο" ή την "χαριστική απονομή" επαγγελματικής ύλης με νομοθετικές και κανονιστικές πράξεις της "ισχύουσας!!!!" νομοθεσίας, και την επιβράβευση της αντιποίησης επαγγέλματος? Μη μου πείτε ότι πέφτετε από τα σύννεφα!!! Και πως διασφαλίζετε τη συνταγματική επιταγή ελευθερίας του ατόμου στην άσκηση επαγγέλματος, όταν για τους όποιους περιορισμούς δεν προδιαγράφετε την ανάγκη νόμου, αλλά τα παραπέμπετε όλα σε ΠΔ, αμφίβολης συνταγματικότητας?. Να δεχθώ ότι λόγω έλλειψης συνταγματικού δικαστηρίου στη χώρα, τα ΠΔ υπερτερούν έναντι των Νόμων στη δυνατότητα προληπτικής εξέτασης και μεταγενέστερης προσφυγής. Αλλά σε τέτοια περίπτωση, τη Βουλή, τι την χρειαζόμαστε, όταν απεκδύεται του νομοθετικού έργου που συνταγματικά υποχρεούται να επιτελέσει? Κε Υπουργέ των Οικονομικών, όπως έχετε καταλάβει, με αυτό το νομοσχέδιο κάπου εξαντλείτε το ρόλο του "πωλούντος τοις μετρητοίς". Καιρός να σοβαρευτείτε και στις νομοθετικές πρωτοβουλίες που εισηγείστε να ενσκήψετε με τον δέοντα σεβασμό στα υποκείμενα, αλλά κυρίως στο σκοπό δημοσίου συμφέροντος που καλείστε να εξυπηρετήσετε. Αυτό σημαίνει ότι όταν επικαλείστε το δημόσιο συμφέρον στις νομοθετικές πρωτοβουλίες σας έχετε την υποχρέωση και πρέπει να είστε σε θέση να το προσδιορίσετε επακριβώς (στο αναγκαίο αφαιρετικό επίπεδο), να προσδιορίσετε το πλαίσιο εφαρμογής και τις ρυθμίσεις τήρησής του (στο αναγκαίο λεπτομερές αφαιρετικό επίπεδο εννοιών και διαδικασιών), άλλως αφήστε αυτές τις πρωτοβουλίες σε άλλους. Θεόδωρος Κρητικός Διπλωματούχος Χημικός Μηχανικός ΕΜΠ, Ph.D. MΙΤ Αρ. Μητρώου ΤΕΕ 35749 Μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής Ειδικότητας Χημικών Μηχανικών της Αντιπροσωπείας του ΤΕΕ