Αρχική Καταπολέμηση ΦοροδιαφυγήςΆρθρο 26 Τροποποίηση διατάξεων του Κώδικα Φ.Π.Α (ν.2859/2000).Σχόλιο του χρήστη ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΑΝ. ΓΚΟΛΙΑΡΑΣ | 26 Ιανουαρίου 2011, 15:01
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Παράγραφος 1: Η μη πληρωμή μιας δόσης να μην οδηγεί στην απόρριψη της Δήλωσης, αλλά στη μηνίαια προσαύξηση του μη καταβληθέντος ποσού (μετά την προσαύξηση του 1%) με το ποσοστό που προβλέπεται για την εκπρόθεσμη υποβολή παρακρατούμενου φόρου (+1,5%, άρα 2,5% του αρχικού κεφαλαίου). Μετά την πάροδο εξαμήνου από την αρχική ημερομηνία, το ποσοστό της προσαύξησης να ανέρχεται σε αυτό της μη υποβολής δήλωσης (+3,0%, άρα 4% του αρχικού κεφαλαίου) χωρίς όμως η δήλωση να θεωρείται ως μη υποβληθείσα. Η δυνατότητα που περιγράφεται στην παράγραφο και οι ανωτέρω παρατηρήσεις να μπορούν να εφαρμοστούν και σε εκπρόθεσμες δηλώσεις μετά την προβλεπόμενη προσαύξηση μέχρι την ημερομηνία υποβολής της Δήλωσης: Το 60% με 1,5%, οι δόσεις του 30% με 4,5%, η εκπρόθεσμη καταβολή δόσης μέχρι το εξάμηνο με 6,0% και η εκπρόθεσμη καταβολή δόσης πέραν του εξαμήνου με 7%). Τέλος, αν το συνολικό ποσό της εκπρόθεσμης υποβολής της Δήλωσης μετά τις συνολικές προσαυξήσεις υπερβαίνει ένα όριο (π.χ. 10.000 €), τότε να προβλέται η δυνατότητα ρύθμισης βάσει της επόμενης παραγράφου 2. Παράγραφος 2: Ο έλεγχος για τη βεβαίωση του οφειλόμενου Φ.Π.Α. να πραγματοποιείται αν το ποσό προς εξακρίβωση υπερβαίνει ένα όριο ανά περίοδο υποβολής της Περιοδικής Δήλωσης Φ.Π.Α. (π.χ. 15.000 ευρώ) και κατόπιν προσκόμισης από τον επιτηδευματία (ή εκπρόσωπό του) διάφορων δικαιολογητικών (π.χ. βιβλία που να αποδεικνύουν τη δραματική πτώση του τζίρου, βεβαιώσεων από τράπεζες για μη ύπαρξη ενός λογικού υπολοίπου στους τηρούμενους τραπεζικούς λογαριασμούς, τιμολογίων με πίστωση και επιταγές πέραν π.χ. του τετραμήνου κ.λπ.), τα οποία θα αποδεικνύουν την προσωρινή οικονομική δυσχέριά του. Οι Βεβαιώσεις των τραπεζών καλό θα ήταν να ζητούνται από την αρμόδια Δ.Ο.Υ. μέσω της Γ.Δ. Ελέγχων της Κεντρικής Υπηρεσίας, η οποία θα προωθεί το αίτημα στην Ένωση Ελληνικών Τραπεζών, ώστε να προληφθεί η περίπτωση οι τυχόν επαγγελματικοί λογαριασμοί να εμφανίζονται άνευ υπολοίπου και άλλοι μη επαγγελματικοί (π.χ. προσωπικοί) να έχουν διαθέσιμο υπόλοιπο. Εντός το πολύ ενός (1) μηνός θα πρέπει να έχουν αποσταλθεί οι Βεβαιώσεις. Στις περιπτώσεις των νομικών προσώπων να προβλέπεται η ζήτηση σχετικών Βεβαιώσεων και για μέλη τους (για τους εταίρους των Ε.Π.Ε. και Α.Ε. για τους εταίρους με ποσοστό άνω του π.χ. 25% και ανεξαρτήτως ποσοστού για τους εταίρους που συγχρόνως εκπροσωπούν την εταιρεία -εκτελεστικών διευθυντών κ.λπ.). Στις Βεβαιώσεις να αναφέρονται τυχόν δεσμευμένα ποσά για κάλυψη εγγυήσεων ή οποιουδήποτε τρίτου έναντι οφειλών. Αν διαπιστωθεί η διαθεσιμότητα της ύπαρξης του προς εξακρίβωση ποσού στους εν λόγω λογαριασμούς (όχι επαγγελματικούς) να δίνεται η προθεσμία καταβολής του ποσού πλέον των αναλογουσών προσαυξήσεων εντός ενός ευλόγου διαστήματος (π.χ. 15 ημερών), χωρίς έλεγχο. Μετά το πέρας αυτού του ευλόγου διαστήματος να εκδίδεται εντολή ΤΑΚΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ. Η αποπληρωμή του προς εξακρίβωση ποσού ενός νομικού προσώπου από διαθέσιμο υπόλοιπο λογαριασμού φυσικού ή άλλου νομικού προσώπου, να θεωρείται ως άτοκο δάνειο μη υπαγώμενο στις περιπτώσεις περί Αντικειμενικών Δαπανών Διαβίωσης κ.λπ. Τέλος οι δόσεις να είναι από έξι (6) μέχρι και είκοσι τέσσερις (24), ανάλογα με το συνολικό ποσό προς καταβολή (μαζί με τις αναλογούσες προσαυξήσεις).