Αρχική Καταπολέμηση ΦοροδιαφυγήςΆρθρο 10 Βελτίωση αποτελεσματικότητας συστήματος ελέγχων. Τροποποιήσεις στον Κ.Φ.Ε. και στον Κώδικα Φ.Π.Α.Σχόλιο του χρήστη ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ | 27 Ιανουαρίου 2011, 14:33
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η μη καταβολή του ΦΠΑ ειναι υπαιξέρεση. Έτσι λέει ο νομοθέτης. Στην περίπτωση όμως που μια επιχείρηση έχει τιμολογήσει τον πελάτη της αλλά ο πελάτης δεν πλήρωσε ποτέ (φυσικά αυτό να αποδεικνύεται). Η επιχείρηση δεν έχει την δυνατότητα ούτε να πάρει δικαστικά μέτρα (λόγο οικονομικής αδυναμίας) αλλά ούτε και να πάρει τα εμπορεύματα πίσω και να κόψει πιστωτικό τιμολόγιο (είτε λόγο του πιθανού κόστους της αφαίρεσης είτε λόγο μεταβίβασης των εμπορευμάτων από τον πελάτη σε άλλη εταιρεία…κλπ). Σε αυτή την περίπτωση το ΦΠΑ που οφείλετε είναι ανεπίδεκτο είσπραξης? Δεδομένου ότι η επιχείρηση δεν εισέπραξε για να αποδόσει, δεν είναι υπαιξέρεση. Θεωρητικά τα μέτρα είσπραξης θα πρέπει να λαμβάνονται κατά του πελάτη της επιχείρησης και όχι κατά της επιχείρησης. Ο νόμος όμως λέει ότι από την στιγμή που κόπηκε το τιμολόγιο, οφείλεται ΦΠΑ. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να κλείσει η εταιρεία που έκοψε το τιμολόγιο και ο ΦΠΑ να μην εισπραχθεί ποτέ. Ενώ ο πελάτης που δεν πλήρωσε ποτέ την εταιρεία δεν οφείλη ΦΠΑ. Άρα το κράτος θεωρεί αυτό το ΦΠΑ ανεπίδεκτο είσπραξης. Συμπέρασμα: Η εταιρεία που έκοψε το τιμολόγιο κλείνει. Ο εκπρόσωπός της διώκεται ποινικά αλλά δεν θα πληρώσει ποτέ γιατί δεν έχει. Το κράτος δεν εισπράτη ποτέ το ΦΠΑ από αυτή τη συναλλαγή. Ο πελάτης συνεχίζει να δουλεύει και δεν του ζητάει κανείς το συγκεκριμένο ΦΠΑ.