Αρχική Σχέδιο Νόμου Ρύθμιση Αγοράς ΠαιγνίωνΆρθρο 3 ΆδειεςΣχόλιο του χρήστη Παναγιώτης Ντόμαλης | 29 Ιανουαρίου 2011, 12:52
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το σχέδιο νόμου που παρουσιάζεται στην δημόσια διαβούλευση αφήνει τεράστια ερωτηματικά ακόμα στον πιο καλοπροαίρετο αναγνώστη του. Η τοποθέτηση μου αυτών, δεν γεννάται από ένα στενό κλαδικό συμφέρον, (είμαι επαγγελματίας πράκτορας των παιχνιδιών της ΟΠΑΠ αλλά και μέλος της διοίκησης της ΠΟΠΕΠΠ ), αλλά κυρίως από τον σεβασμό στο κοινωνικό σύνολο , μέρος του οποίου είμαστε και εμείς, αφού τα τυχερά παιχνίδια είναι ένα ιδιόμορφο «αγαθό», που μάλιστα θα μπορούσε να τα χαρακτηρίσει κανείς ένα νόμισμα με δύο όψεις. Η μία από αυτές μπορεί να φέρει σημαντικότερα αποτελέσματα με οικονομικά οφέλη αλλά και κυρίως κοινωνικά ,αφού μπορεί να προασπίζει την κοινωνία από παρενέργειες των παιχνιδιών , αλλά και να ενδυναμώνει τον αθλητισμό και τον πολιτισμό. Η άλλη όψη του ίδιου νομίσματος μπορεί να επιφέρει καταστρεπτικά αποτελέσματα τόσο με τεράστια οικονομική αιμορραγία για την χώρα (που την ζούμε σήμερα) όσο και κοινωνικά προβλήματα (που τα ζήσαμε πριν οκτώ χρόνια εντονότερα ,αλλά είναι υπαρκτά και σήμερα) , εξαιτίας του εθισμού που δημιουργούν τα παιχνίδια και των παρενεργειών που αυτός δημιουργεί. Αρχίζοντας την τοποθέτηση μου στην δημόσια διαβούλευση θα ήθελα να τονίσω κάποιες αντικειμενικές παραδοχές από το σύνολο της κοινωνίας μας με σκοπό να περιγράψει το περιβάλλον που έχουμε σήμερα, το οποίο αφορά στο μόνο νόμιμο δίκτυο που μέχρι σήμερα υπάρχει στην χώρα και προσφέρει τα τυχερά παιχνίδια. 1) Είναι πασιφανές και γενικά αποδεκτό , πως το μόνο ασφαλές , «καθαρό» και κοινωνικά υγειές δίκτυο παροχής υπηρεσιών στα τυχερά παιχνίδια είναι αυτό των πρακτορείων πρόγνωσης παιχνιδιών της ΟΠΑΠ ΑΕ. 2) Ο αριθμός των πρακτορείων 4500 ,περίπου σήμερα ενεργά, είναι χωροταξικά ανεπτυγμένο στη χώρα με τέτοιο τρόπο ώστε να καλύπτει το 100 % της επικράτειας. 3) Το δίκτυο των πρακτορείων αποτελείται στο σύνολο του από υγιείς επιχειρήσεις, που έχουν αποδείξει την βιωσιμότητα τους, αλλά κυρίως την αποδοτικότητά τους, (φόρους , κέρδη ΟΠΑΠ ΑΕ κτλ ), προς το Ελληνικό Κράτος επί πενήντα έτη . 4) Σήμερα, που η έκβαση της μάχης για την διατήρηση του μονοπωλίου έχει μια θετικότερη πορεία, ουσιαστικά μπορεί να απελευθερώσει την ΟΠΑΠ ΑΕ, από την υποχρέωση μείωσης του αριθμού των πρακτορείων σε περίπου 3500 όπως περιγράφετε στην Ατ. Σύμβαση. 5) Η δυναμική της ΟΠΑΠ ΑΕ που σήμερα την έχει οδηγήσει σε μια από τις ηγετικές θέσεις του παγκόσμιου χάρτη των Λοταριών, οφείλετε στην επιτυχημένη συνταγή της ανάπτυξης της εταιρίας μέσω των πρακτορείων της. (όταν έχεις μια συνταγή καλή δεν υπάρχει κανένας λόγος να την αλλάξεις) 6) Σε ένα ευνομούμενο κράτος που σέβεται τον πολίτη, θα πρέπει να εξασφαλίζονται οι προϋποθέσεις που θα αποτρέπουν φαινόμενα εκτροχιασμού της κοινωνίας, σε προϊόντα χωρίς έλεγχο, τα οποία μπορούν να προκαλέσουν εθισμό και εξαρτήσεις . Πενήντα χρόνια τώρα, κανείς δεν έχει καταστραφεί από το νόμιμο και κοινωνικά ελεγχόμενο παιχνίδι στην ΟΠΑΠ ΑΕ μέσω των πρακτορείων της, εν αντιθέσει με το πρόσφατο παρελθόν που χιλιάδες συνάνθρωποί μας έχουν καταστραφεί από την ανεξέλεγκτη και τις περισσότερες φορές παράνομη ανάπτυξη σε κάθε γωνία της χώρας των γνωστών «φρουτάδικων», αλλά και σήμερα από την ανεξέλεγκτη χρήση πιστωτικών καρτών για παιχνίδι στο internet. Από τα παραπάνω προκύπτει αβίαστα πως η ΟΠΑΠ ΑΕ, αλλά και γενικότερα το Ελληνικό Κράτος, δεν έχει κανένα λόγο να επιτρέψει την ανάπτυξη διαφορετικού δικτύου διακίνησης παιχνιδιών από αυτό της ΟΠΑΠ ΑΕ ,γιατί κάτι τέτοιο θα οδηγήσει την κοινωνία σε κατάχρηση της ψυχαγωγίας αυτού του είδους με τις γνωστές παρενέργειες από την εμπειρία μας. Σήμερα με το σχέδιο νόμου που διαβουλεύεται η Κυβέρνηση, επιχειρείται η συνολική ρύθμιση της αγοράς που σίγουρα είναι απαραίτητη και ταυτόχρονα η ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗ δύο «ΑΓΑΘΩΝ ΤΟΥ ΤΖΟΓΟΥ» που σήμερα είναι ευρύτατα διαδεδομένα στην Ελληνική επικράτεια. Με μια πρώτη ματιά, ο καθένας θα καταλάβαινε πως το επιχείρημα που σήμερα η Κυβέρνηση επικαλείται, λέγοντας πως είναι αναγκασμένη να ανοίξει « το διαδικτυακό στοιχηματισμό αλλά και τα παιχνίδια γνωστά σε όλους μας ως «φρουτάκια», γιατί αυτά υπάρχουν διπλά μας ΠΑΡΑΝΟΜΑ, καταρρίπτεται με το ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ που δεν είναι άλλο από το ότι Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΤΑΞΕΙ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΤΟΥ ΤΖΟΓΟΥ. Συνεπώς, τα επιχειρήματα για την ανάγκη ψήφισης του σχεδίου νόμου στην τελευταία του μορφή είναι δύο: 1. Η αντιμετώπιση των παράνομων δραστηριοτήτων 2. Η δημοσιονομική ανάγκη εξυπηρέτησης της δύσκολης οικονομικής κατάστασης στην οποία έχει περιέλθει η χώρα το τελευταίο διάστημα. Η απάντηση στο πρώτο επιχείρημα είναι η ΑΥΤΟΝΟΗΤΗ. Αν λοιπόν η Κυβέρνηση θέλει να απαλλάξει την κοινωνία από το πρόβλημα του παράνομου τζόγου δεν έχει ΠΑΡΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΣΩΣΤΑ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΙ ΝΑ ΤΙΜΗΣΕΙ ΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΠΟΥ ΚΑΙ ΙΔΙΑ ΕΧΕΙ ΨΗΦΙΣΕΙ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΚΑΙ ΙΣΧΥΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ. Το Ελληνικό Κράτος, δεν έχει κανένα λόγο να επιτρέψει την ανάπτυξη των δύο παραπάνω «αγαθών» καθώς επίσης και την ανάπτυξη νέου και διαφορετικού δικτύου διακίνησης παιχνιδιών από αυτό της ΟΠΑΠ ΑΕ ,γιατί κάτι τέτοιο θα οδηγήσει την κοινωνία σε κατάχρηση της ψυχαγωγίας αυτού του είδους με τις γνωστές παρενέργειες από την εμπειρία μας. Η απάντηση στο δεύτερο επιχείρημα έρχεται από ξένους , σοβαρούς επενδυτικούς οίκους (τις εκθέσεις των οποίων η κυβέρνηση συχνότατα επικαλείται για την επιβολή νέων φορολογικών μέτρων) και αναφέρω χαρακτηριστικά τμήμα από την έκθεση που πρόσφατα κατέθεσε η αμερικανική εταιρεία Fernbank Partners LLC σε επιστολή της προς το υπουργείο Οικονομικών. «Όπως αναφέρει η επιστολή (http://www.isotimia.gr/files/external/OPAP%20Fernbank.pdf) της Fernbank προς τον Γιώργο Παπακωνσταντίνου, η αξία του ΟΠΑΠ θα μπορούσε να αυξηθεί από τα σημερινά επίπεδα των 4,08 δισ. ευρώ στα 47 δισ. ευρώ, εάν ακολουθηθεί το σχέδιο που προτείνει η εταιρεία. «Συμφωνούμε με τις θέσεις του υπουργείου ως προς την επέκταση της άδειας του ΟΠΑΠ πέραν του 2010 και τη νομιμοποίηση των on line παιχνιδιών στην Ελλάδα. Όμως, σε ό,τι αφορά την πώληση του ποσοστού του δημοσίου στον ΟΠΑΠ, υπάρχει μια πολύ πιο συνετή προσέγγιση που θα μπορούσε να παράξει πολύ περισσότερα κεφάλαια για το κράτος», αναφέρει η επιστολή. Σύμφωνα με το σχέδιο της Fernbank, το δημόσιο δεν θα πρέπει να πουλήσει το ποσοστό του στον ΟΠΑΠ, αλλά να κάνει μία «απλή αλλαγή» στην άδεια του οργανισμού, με την οποία υπολογίζεται ότι θα αυξηθεί η αξία του κατά 21 δισ. ευρώ σε σχέση με τη σημερινή κεφαλαιοποίηση, δηλαδή περίπου στα 25 δισ. ευρώ. «Η μέθοδος αυτή είναι απλή. Ο ΟΠΑΠ έχει την άδεια να λειτουργεί ως ο αποκλειστικός πάροχος τυχερών νόμιμων παιχνιδιών στην Ελλάδα. Όμως, αυτή η άδεια δεν είναι αιώνια, αλλά λήγει το 2020. Από επενδυτική σκοπιά, αυτό καθιστά το μέλλον του ΟΠΑΠ μετά το 2020 άγνωστο και το να υποθέτει κανείς ότι ο ΟΠΑΠ θα λειτουργεί κάτω από παρόμοιες συνθήκες μετά το 2020 δεν είναι συνετό». Έτσι, σύμφωνα με την πρόταση της Fernbank, το κράτος θα πρέπει να αλλάξει την άδεια του ΟΠΑΠ, ώστε αυτή να μην λήγει ποτέ, καθώς με μία τέτοια κίνηση υπολογίζεται ότι θα αυξήσει την αξία του οργανισμού κατά 6,25 φορές.Κάτω από αυτό το σενάριο, το ποσοστό του 34% του κράτους στον ΟΠΑΠ θα αξίζει 8,5 δισ. ευρώ, αντί για 1,4 δισ. ευρώ. Το δεύτερο σκέλος της πρότασης της Fernbank είναι το άνοιγμα της αγοράς των on line παιχνιδιών αποκλειστικά στον ΟΠΑΠ, με τον ταυτόχρονο αποτελεσματικό αποκλεισμό των παράνομων παρόχων παιχνιδιών. Με αυτή την κίνηση, η αξία του ΟΠΑΠ αυξάνεται περαιτέρω, από τα 25 δισ. ευρώ (που προβλέπονται παραπάνω) στα 47 δισ. ευρώ, με το ποσοστό του δημοσίου να αγγίζει τα 16 δισ. Ευρώ» Από τη παραπάνω άποψη ακόμα και ο πεντάχρονος γιος μου θα καταλάβαινε το δημοσιονομικό συμφέρον της χώρας αλλά και της κοινωνίας. Θα μπορούσε κανείς να αναφέρει δεκάδες λόγους που παράγονται από τις χιλιάδες περιπτώσεις που είναι γνωστές σε κάθε γειτονιά της χώρας μας (οικονομικά , και όχι μόνο, κατεστραμμένων οικογενειών εξ’ αιτίας του ιδιαίτερα και ανεξέλεγκτα ανεπτυγμένου διαδικτυακού στοιχηματισμού και παιχνιδιών τύπου «φρουτάκια»), αλλά νομίζω πως είναι ήδη γνωστοί στην κυβέρνηση και από την προηγουμένη διαβούλευση. Στην κατακλείδα λοιπόν της άποψης μου στην δημόσια διαβούλευση, θα ήθελα να προτείνω με λίγα λόγια τα παρακάτω: Για ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΚΥΡΙΩΣ , ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ «ΑΓΑΘΑ» του ΤΖΟΓΟΥ ΑΛΛΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΘΕΙ ΑΜΕΣΑ Η ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥΣ . Αν παρολ’αυτά η Κυβέρνηση για δημοσιονομικούς λόγους πρέπει να εισάγει τα παραπάνω προϊόντα, ΑΥΤΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΜΟΝΟ ΝΟΜΙΜΟ ΔΙΚΤΥΟ ΤΥΧΕΡΩΝ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛΕΟΝ ΚΕΡΔΟΦΟΡΑ ΕΤΑΙΡΙΑ την ΟΠΑΠ ΑΕ (που χρόνια τώρα στηρίζει την Ελληνική κοινωνία , τον Πολιτισμό , τον αθλητισμό άλλα και την Ελληνική οικονομία (έσοδα του κράτους , Ελληνικό χρηματιστήριο , κτλ) Τέλος, πιστεύω πως το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου, το μόνο το οποίο κάνει είναι να εξυπηρετεί για μια ακόμα φορά τα διαφορά μεγάλα οικονομικά συμφέροντα των οποίων η «προσφορά» στο τόπο είναι σε όλους «γνωστή» επί δεκαετίες τώρα. Η κυβέρνηση λοιπόν τώρα μπορεί να αποδείξει αν όταν λέει «πρώτα ο πολίτης» το εννοεί πραγματικά ή στην θέση του πολίτη πρέπει να μπει η λέξη «υμέτεροι». Σήμερα είναι στο χέρι της πολιτικής ηγεσίας να κάνει το καθήκον της προς τους πολίτες και να δείξει το θάρρος που επιβάλλεται για να κάνει τις απαραίτητες μεταρρυθμίσεις ώστε να εκμεταλλευτεί το «αγαθό» των τυχερών παιχνιδιών για το συμφέρον του κοινωνικού συνόλου και όχι των διαπλεκόμενων επιχειρηματιών. Παναγιώτης Ντόμαλης