Αρχική Σχέδιο Νόμου Ρύθμιση Αγοράς ΠαιγνίωνΆρθρο 1 ΟρισμοίΣχόλιο του χρήστη Χρήστος Γιορδαμλής | 30 Ιανουαρίου 2011, 20:43
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το προτεινόμενο σχέδιο Νόμου περιγράφει τον επιθυμητό τρόπο λειτουργίας μιας υποχρέωσης πλέον της Πολιτείας λόγω της δικαστικής απόφασης. Σε αυτό δεν καθορίζονται κρίσιμα σημεία λειτουργίας που μπορούν να διασφαλίσουν την επιτυχία του εγχειρήματος ελέγχου της αγοράς παιγνιομηχανών και διαδικτυακού στοιχήματος. Επιγραμματικά αναφέροντας τις προτάσεις μας θεωρούμε ότι η πολιτεία δημιουργώντας πολλαπλούς ανεξάρτητους πυλώνες για την λειτουργία των τυχερών παιγνίων, όπως Το λογισμικό συγκέντρωσης και κεντρικής διαχείρισης όλων των στοιχείων που θα φιλοξενείται σε διακομιστές της πολιτείας, Οι εγκεκριμένοι τύποι νομισματοδεκτών Οι μηχανισμοί ελέγχου μετά του αναγκαίου λογισμικού για τον έλεγχο των παιγνιομηχανών από τρίτες εταιρείες παραγωγής, μη έχουσες σχέσεις με τους κατασκευαστές των παιγνίων, οι κάρτες παίκτη οι οποίες να προμηθεύονται απευθείας από την ΕΕΕΠ, οι μηχανισμοί πιστοποίησης και ελέγχου και των παιγιομηχανών και των μηχανισμών ελέγχου αυτών, Η Ανεξάρτητη Δικαστική – Οικονομική αρχή που θα έχει πρόσβαση στα προσωπικά στοιχεία των παικτών. οι εταιρείες που θα λάβουν την άδεια λειτουργίας των παιγνιομηχανών και διαδιακτυακού στοιχήματος, η ΕΕΕΠ που θα διαχειρίζεται το όλο σύστημα η πολιτεία μπορεί να μετατρέψει τις παιγνιομηχανές με τον τρόπο αυτό σε πηγή τροφοδότησης μιας νέας ελεγχόμενης οικονομικής δραστηριότητας με πολλές συμπληρωματικές ανεξάρτητες δράσεις που θα εξασφαλίζουν το κοινό συμφέρον. Στην διαβούλευση αναφέρονται έννοιες όπως «Πληροφορικό Σύστημα Εποπτείας και Ελέγχου» (Π.Σ.Ε.Ε.): το σύνολο του υλικού και του λογισμικού που εγκαθίσταται και λειτουργεί στην Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων για την άσκηση της συνεχούς εποπτείας και του ελέγχου των τυχερών παιγνίων με παιγνιομηχανήματα ή μέσω του διαδικτύου. «Κεντρικό Πληροφορικό Σύστημα» (Κ.Π.Σ.): το σύνολο του αναγκαίου υλικού και του λογισμικού για την οργάνωση, τη λειτουργία, τη διεξαγωγή, την παρακολούθηση, την καταγραφή, τον έλεγχο και τη διαχείριση σε κεντρικό επίπεδο των τυχερών παιγνίων με παιγνιομηχανήματα ή μέσω του διαδικτύου από τους κατόχους των αντίστοιχων αδειών. «Δίκτυο Επικοινωνιών»: το σύνολο του αναγκαίου υλικού, του λογισμικού και των δικτυακών διασυνδέσεων για την επικοινωνία σε πραγματικό χρόνο (on line) των παιγνιομηχανημάτων με το Κ.Π.Σ. Τα ανωτέρω εφόσον συγκεκριμενοποιηθούν τεχνικά και διαφοροποιηθούν ως προς τους κατασκευαστές των παιγνιομηχανημάτων μπορούν να αποτελέσουν βάση για την ενίσχυση της βιομηχανίας πληροφορικής και κατασκευής ηλεκτρονικών στην Ελλάδα ενώ ταυτόχρονα θα βοηθήσουν την πολιτεία και να ελέγξει ουσιαστικά τις παιγνιομηχανές αλλά και να διαχειριστεί με σημαντικά χαμηλότερο κόστος την όλη διαδικασία έκδοσης και είσπραξης των τελών. Αντί της επικόλησης νόμιμου σήματος το οποίο δημιουργεί τεράστιο κόστος λειτουργίας, να είναι υποχρεωτική η προμήθεια ειδικού μηχανισμού ελέγχου της νομιμότητας λειτουργίας της παιγνιομηχανής και μέσω αυτής να διασφαλίζονται τα έσοδα της πολιτείας. Η αγορά και η προμήθεια αυτής να γίνεται απευθείας από εργοστάσια παραγωγής των μηχανισμών αυτών που διαθέτουν ειδική άδεια και τα οποία θα έχουν την υποχρέωση συλλογής και των εφαπάξ και των ετησίων τέλων μέσω της πώλησης του μηχανισμού ελέγχου και την είσπραξη ετήσιας συντήρησης και την καταβολή αυτών στην ΕΕΕΠ. Εφόσον δεν εισπράξουν το τέλος σύμφωνα με την νομοθεσία να υποχρεώνονται να διακόψουν την λειτουργία της παιγνιομηχανής Οι εταιρείες αυτές θα πρέπει να ελέγχονται συνεχώς για την τήρηση της νομοθεσίας με πιστοποιήσεις των προϊόντων τους και επιτόπιους ελέγχους στους χώρους παραγωγής και ανάπτυξης του λογισμικού Για την κάρτα παίκτη προτείνεται η χρήση κωδικοποιημένων καρτών RFID που θα τις προμηθεύει το Ελληνικό Δημόσιο στους κατόχους αδειών, έναντι συγκεκριμένου τιμήματος ώστε να επιτευχθεί ενιαία διαχείριση και έλεγχος. Η σύνδεση με τα στοιχεία του παίκτη μπορεί να γίνεται σε οποιδήποτε ΚΕΠ, τα στοιχεία να είναι εμπιστευτικά και έλεγχος να γίνεται αυτοματοποιημένα μόνο εφόσον το φορολογητέο ετήσιο εισόδημα υπολείπεται της αξίας που πληρώθηκε στις παιγνιομηχανές. Η παιγνιομηχανή θα πρέπει να λειτουργεί μόνο με την χρήση κάρτας, αυτή να είναι αυστηρά προσωπικά και σε περίπτωση απώλειας να μπορεί να ακυρωθεί ηλεκτρονικά και να καθορισθεί ο τρόπος ελέγχου της μη χρήσης της κάρτας παίκτη από τρίτους. Επιπρόσθετα πιστεύουμε ότι η χρήση υπολογιστών σε αμιγώς καταστήματα τύπου internet café που επιτρέπονται και ανήλικοι, ή ακόμη και σε διαφορετικούς χώρους καταστημάτων, που διαθέτουν και παιγνιομηχανές, με ωριαία χρέωση χρήσης δεν πρέπει να εμπίπτει στις διατάξεις αυτού του Νόμου και η πολιτεία αφενός να αξιοποιήσει την δυνατότητα που προσφέρουν οι τεχνολογίες για τον έλεγχο της δραστηριότητας αυτής και αφετέρου να τιμωρήσει ιδιαίτερα αυστηρά κάθε παραβατική συμπεριφορά. Ένα ακόμη σημείο που νομίζουμε ότι πρέπει να διευκρινηστεί είναι ότι είτε μιλούμε για τεχνικά παίγνια είτε για τυχερά πρέπει να οριστεί τι εννοούμε. Συνήθως η πρακτική στο εξωτερικό θεωρεί παιγνιομηχανές τις συσκευές που διαθέτουν νομισματοδέκτες και μπορούν να λειτουργήσουν αυτόνομα χωρίς την απευθείας συνναλαγή ανθρώπου με ανθρώπου . Ο απλός υπολογιστής δεν μπορεί να θεωρηθεί παιγνιομηχανή διότι η χρήση του δεν περιορίζεται και δεν υπάρχει διαχωρισμός μεταξύ προσωπικών και γενικών δεδομένων. Επίσης στα τεχνικά παίγνια θα πρέπει να προσδιοριστεί και αν περιλαμβάνονται οι παιγνιομηχανές για παιδιά και το καθεστώς που θα διέπει τις μηχανές αυτές. Εφόσον η πολιτεία επιθυμεί να κινηθεί προς ανάλογη κατεύθυνση, είμαστε στην διάθεση σας για την διατύπωση απόψεων για την συγκεκριμενοποίηση των προδιαγραφών και των τεχνολογικών μέσων που δύναται να αξιοποιηθούν.