Αρχική Σχέδιο Νόμου Ρύθμιση Αγοράς ΠαιγνίωνΆρθρο 1 ΟρισμοίΣχόλιο του χρήστη Ο.Σ.Η.Π.Ε. Ομοσπονδία Συλλόγων Ηλεκτρονικών Παιχνιδιών Ελλάδος | 30 Ιανουαρίου 2011, 22:37
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ο. Σ. Η. Π. Ε. Ομοσπονδία Συλλόγων Ηλεκτρονικών Παιχνιδιών Ελλάδος http://www.oshpe.gr E-mail:info@oshpe.gr Η θέση της ΟΣΗΠΕ για το σχέδιο νόμου «ρύθμιση της αγοράς παιγνίων» που τέθηκε σε Διαβούλευση στις 26/01/2011 http://www.oshpe.gr/ProductFiles/Thesi_OSHPE_Sx_Nomou_26.1.11.pdf Με την χαρακτηριστικά καθυστερημένη αντίδραση της χώρας μας στο ημερήσιο πρόστιμο που έχει επιβάλλει το Δ.Ε.Κ. από τις 4/6/2009, για τη διατήρηση σε ισχύ των ρυθμίσεων του Ν. 3037/2002 «περί απαγόρευσης παιγνίων», τη δημόσια διαβούλευση επί ενός προσχεδίου στις αρχές του φθινοπώρου του έτους 2010, τη διοργάνωση ημερίδας και την πραγματοποίηση επαφών με τους ενδιαφερόμενους φορείς, αλλά ιδίως με την κυοφορία της τους τελευταίους 4 περίπου μήνες, δόθηκε η εντύπωση ότι η ελληνική πολιτεία ήταν πλέον ώριμη να προτείνει μια πλήρη, αξιόπιστη και με ευρωπαϊκά χαρακτηριστικά πρόταση, για την επίλυση του χρονίζοντος ζητήματος της ρύθμισης της αγοράς των παιγνίων. Η ανάρτηση για δημόσια διαβούλευση του σχετικού νομοσχεδίου, ΔΙΑΨΕΥΔΕΙ με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο τις πολυετείς προσδοκίες όλων των επαγγελματιών του συγκεκριμένου τομέα. Και μάλιστα, ως επίφαση τήρησης των εξαγγελιών περί δημοσίου διαλόγου, αναρτάται για πενθήμερη διαβούλευση, μολονότι δεν έχει καμία σχέση με το αμέσως προηγούμενο σχέδιο νόμου και, ως εκ τούτου, η δυνατότητα ενδελεχούς επεξεργασίας του είναι περιορισμένη. Την ίδια στιγμή, κατά την οποία η κυβέρνηση ευαγγελίζεται το άνοιγμα όλων των κλειστών επαγγελμάτων, δημιουργεί τεχνηέντως τις προϋποθέσεις -μέσω δυσβάστακτων οικονομικών όρων και όχι μόνο- για τον αποκλεισμό των εν δυνάμει υποψηφίων επαγγελματικών ομάδων. Το προταθέν προς διαβούλευση νομοσχέδιο εμφανίζει τα εξής βασικά χαρακτηριστικά: 1. Πλήρη ΑΣΑΦΕΙΑ και αδυναμία πρόβλεψης και κατανόησης του ΣΥΝΟΛΙΚΟΥ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ, όταν αυτό θα διαμορφωθεί τελικά, μετά τη συγκρότηση και λειτουργία της Ε.Ε.Ε.Π., στην οποία απονέμονται καθοριστικές αρμοδιότητες για την έκδοση κανονισμών. 2. Απόλυτη ΕΜΜΟΝΗ στην ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ του ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΨΥΧΑΓΩΓΙΚΟΥ παιχνιδιού με τους αυτούς κανόνες και όρους του ΤΥΧΕΡΟΥ παιχνιδιού. 3. «Μετεξέλιξη» του επί πολλά έτη ισχυρού μονοπωλίου σε ένα ΚΡΑΤΑΙΟ ΟΛΙΓΟΠΩΛΙΟ, για πολύ ισχυρούς οικονομικά «αδειούχους ευρείας κλίμακας». 4. ΕΛΛΕΙΨΗ κάθε ΠΡΟΝΟΙΑΣ για τη ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ και ΑΝΑΠΤΥΞΗ των ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ του κλάδου, οι οποίοι εξοβελίζονται από το προσκήνιο, διογκώνοντας τους αριθμούς των ανέργων. 5. Καταφανή ΑΝΤΙΦΑΣΗ προς τις εξαγγελίες και την ανάγκη ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ των ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ με πρόβλεψη ανωτάτου ορίου στοιχήματος μέχρι 5,00 €. 6. Σημαντικότατη ΧΡΟΝΙΚΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ για την πραγματική θέση σε λειτουργία των προβλέψεων και των επιλογών που υιοθετεί, χωρίς να λαμβάνεται πρόνοια για μεταβατική περίοδο. 7. ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ της παραβατικότητας ΧΩΡΙΣ την ελάχιστη ΑΝΑΛΟΓΙΚΟΤΗΤΑ προς την παράβαση, κατά παρέκκλιση εσωτερικών –ακόμη και σε επίπεδο Συντάγματος– και διεθνών νομοθετικών επιταγών: οι προβλεπόμενες από το Νομοσχέδιο παραβάσεις αποτελούν κακουργήματα! Από τα παραπάνω, σε συνδυασμό προς το σύνολο των προτεινομένων διατάξεων είναι προφανές ότι: • Δεν ελήφθησαν σοβαρά υπόψη τα αποτελέσματα της 1ης Δημόσιας Διαβούλευσης. • Δεν εκτιμήθηκαν ορθά, ούτε η Εμπεριστατωμένη Γνώμη, ούτε οι ανάλογες Παρατηρήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κατά την απόρριψη των προηγούμενων δύο σχεδίων νόμου (2008 και 2009). • Η όλη διαδικασία, όπως φαίνεται από το αποτέλεσμα, καταδεικνύει προχειρότητα στην επεξεργασία, άγνοια του αντικειμένου, της αγοράς και των νόμων. • Αγνοήθηκαν οι προτάσεις και οι επανειλημμένες εκκλήσεις της Ο.Σ.Η.Π.Ε., να προσφέρει την εμπειρία και τεχνογνωσία της, να επιδειχθεί το αντικείμενο στο οποίο αφορά η νομοθετική παρέμβαση και να θεσμοθετηθεί η συνεργασία της Πολιτείας με τους φορείς μέσα από τις νέες διατάξεις. • Θεωρείται ότι το β.δ. 29/1971 εξακολουθεί να ανταποκρίνεται στη σημερινή πραγματικότητα! Η Ομοσπονδία Συλλόγων Ηλεκτρονικών Παιχνιδιών Ελλάδος εκφράζει την πλήρη και ανεπιφύλακτη αντίθεσή της στο παρουσιασθέν σχέδιο νόμου, γιατί διαπιστώνει ότι αποτελεί τον «Δούρειο Ίππο» για την άλωση της εσωτερικής αγοράς των παιγνίων από ολιγοπώλια εκλεκτών και ισχυρών, την απορύθμισή της και τη ληστρική επιδρομή στα συμφέροντα των καταναλωτών. Δηλώνει δε ότι θα είναι παρούσα στα θεσμικά αρμόδια εθνικά και ευρωπαϊκά όργανα, για την απόρριψή του με την παρούσα μορφή. * Ακολουθούν οι παρατηρήσεις στα επιμέρους άρθρα του προτεινομένου σχεδίου νόμου.