Αρχική Σχέδιο Νόμου Ρύθμιση Αγοράς ΠαιγνίωνΆρθρο 1 ΟρισμοίΣχόλιο του χρήστη Ομοσπονδία Επιχειρησιακών Σωματείων Ιδιωτικών Καζίνο Σωματείο Εργαζομένων Καζίνο Ρίο, Σύλλογος Εργαζομένων Καζίνο Ρόδου, Σωματείο Εργαζ | 30 Ιανουαρίου 2011, 23:25
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η Ομοσπονδία Επιχειρησιακών Σωματείων Ιδιωτικών Καζίνο (Δευτεροβάθμια Συνδικαλιστική Οργάνωση Εργαζομένων), εκπροσωπώντας δια της παρούσης αφενός μεν τα πρωτοβάθμια σωματεία – μέλη με τις επωνυμίες, Σωματείο Εργαζομένων Καζίνο Ρίο, Σύλλογος Εργαζομένων Καζίνο Ρόδου, Σωματείο Εργαζομένων Ξάνθης, Ένωση Προσωπικού Καζίνο – Ξενοδοχείου Θεσσαλονίκης, Σωματείο Εργαζομένων Καζίνο Αιγαίου, Σωματείο Εργαζομένων Καζίνο Λουτρακίου,Σωματείο Εργαζομένων Καζίνο Πόρτο Καρράς αφετέρου δε τους 5.500 εργαζόμενους στα Ελληνικά Καζίνο, οι οποίοι πραγματικά ανησυχούν για το εργασιακό τους μέλλον, το οποίο πλέον καθίσταται αβέβαιο, εάν και εφόσον το προτεινόμενο σχέδιο νόμου ψηφιστεί ως νόμος του Ελληνικού Κράτους, εκφράζει τις ακόλουθες θέσεις και προτάσεις. 1. Ήδη η παράνομη, ανεξέλεγκτη και μη ανταγωνίσιμη δραστηριοποίηση διαδικτυακών καζίνο και παράνομων λεσχών, σε συνδυασμό με την αδυναμία ελέγχου του παράνομου τζόγου από τις διωκτικές και εποπτικές αρχές (κυρίως λόγω της έλλειψης πολιτικής βούλησης), σε συνδυασμό με την ακινησία της Επιτροπής Εποπτείας της Λειτουργίας των Καζίνο, έχουν ως αποτέλεσμα την μείωση των εσόδων των Ελληνικών επιχειρήσεων καζίνο. Άμεσο επακόλουθο της παραπάνω μείωσης των εσόδων είναι η απώλεια θέσεων εργασίας και οι εργαζόμενοι να έχουν καταστεί άμεσοι αποδέκτες των επιπτώσεων (απολύσεις, ελαστικές μορφές εργασίας, διαθεσιμότητες, κ.λ.π). 2. Οι Προθέσεις της Κυβέρνησης Σύμφωνα με τις υπό διαβούλευση προθέσεις του Υπουργείου Οικονομικών, η Κυβέρνηση προτίθεται να εγκαταστήσει περί τα 25.000 παιγνιομηχανήματα σε διάφορα σημεία της Ελλάδας και να δώσει άδειες λειτουργίας νόμιμων διαδικτυακών τόπων στοιχηματισμού, νομιμοποιώντας κατ’ αυτόν τον τρόπο το τζόγο στο Internet και στις γειτονιές. Πραγματικά δεν μπορούμε να πιστέψουμε ότι η Κυβέρνηση μπορεί να βλέπει ως αναπτυξιακό μέτρο την μετατροπή της χώρας μας σ’ ένα απέραντο καζίνο, διαμέσου της εγκατάστασης και λειτουργίας 25.000 παιγνιομηχανημάτων σε κάθε γειτονιά και σε κάθε γωνία της πατρίδας μας. Κάτι τέτοιο θα σήμαινε την ολοκληρωτική καταστροφή των χαμηλών κοινωνικών στρωμάτων, τον εθισμό της νεολαίας μας στον τζόγο, την άμεση απώλεια σημαντικών εσόδων του Δημοσίου από τις ήδη εγκατεστημένες επιχειρήσεις Καζίνο και βεβαίως την απώλεια κατά το ήμισυ των θέσεων εργασίας του κλάδου μας (απώλεια 2.500 θέσεων εργασίας). Η Ομοσπονδία μας και τα Σωματεία μέλη της, είναι αντίθετα επί της ουσίας στην πρόθεση της κυβέρνησης να νομιμοποιήσει το συνοικιακό τζόγο και θεωρεί ότι το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου θα φέρει τα αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που διακηρύσσει η κυβέρνηση ότι επιθυμεί να αποφύγει. Τα ίδια τα επιχειρήματα που καθιστούν την απελευθέρωση της αγοράς τυχερών παιχνιδιών ως «αναγκαία» δεν ισχύουν. Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο δεν καταδίκασε την Ελλάδα για την απαγόρευση των τυχερών παιχνιδιών. Η καταδίκη της χώρας μας από το Ευρωπαϊκό δικαστήριο δε σχετίζεται με την απαγόρευση των ηλεκτρονικών τυχερών παιχνιδιών. Η Ελλάδα κατηγορήθηκε διότι με το νόμο 3037/2002 απαγόρευσε κάθε μορφή ηλεκτρονικού παιχνιδιού, συμπεριλαμβανομένων και των παιχνιδιών για ηλεκτρονικούς υπολογιστές, την περίοδο που ο τομέας των ψυχαγωγικών ηλεκτρονικών παιχνιδιών γνώριζε ραγδαία ανάπτυξη. Η απόφαση που εκδόθηκε για την υπόθεση C-65/05υπογραμμίζει στις παραγράφους 7 και 8 ότι στην Ελλάδα απαγορεύεται κάθε μορφής ηλεκτρονικό παιχνίδι σε υπολογιστές σε όλους τους ιδιωτικούς και δημόσιους χώρους. Με δεδομένα ότι η βιομηχανία ηλεκτρονικών παιχνιδιών είναι απολύτως νόμιμη και ότι το σύνολο των παραβατών θα ήταν ανήλικοι, ήταν αδύνατο να μην παρέμβει η ΕΕ εναντίον του νόμου 3032/2002. Η απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου συμπεριλαμβάνει άρθρα, στα οποία ο τζόγος κρίνεται επικίνδυνος και επιτρέπει στα κράτη μέλη να διατηρούν απαγορεύσεις, με στόχο την προστασία του κοινωνικού συνόλου. Στις παραγράφους 33, 34, 35 και 37 τυχερά παιχνίδια αναφέρεται σαφώς το δικαίωμα του κράτους-μέλους να απαγορεύσει τα τυχερά παιχνίδια προς όφελος του κοινωνικού συνόλου. 3. Η Καταπολέμηση του Παράνομου Τζόγου Ως εργαζόμενοι στα Ελληνικά Καζίνο αδυνατούμε επίσης να κατανοήσουμε τους λόγους για τους οποίους εξακολουθούν να λειτουργούν δεκάδες παράνομα διαδικτυακά καζίνο, τη στιγμή που στη χώρα μας δραστηριοποιούνται ήδη, με αυστηρά κριτήρια και προϋποθέσεις, εννέα (9) επίγεια καζίνο, τα οποία συνεισφέρουν στις τοπικές κοινωνίες έσοδα εκατομμυρίων ευρώ, χιλιάδες θέσεις εργασίας και δεκάδες σημαντικές επενδύσεις. Η Υπηρεσία Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της ΕΛ.ΑΣ, σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του επικεφαλής κ. Σφακιανάκη, διαθέτει την σχετική εκ του νόμου αρμοδιότητα, τεχνογνωσία, τεχνολογία και προσωπικό, αρκεί να υπάρχει πολιτική βούληση. Ειδικά για τα διαδικτυακά καζίνο, πρέπει να γνωρίζετε ότι στις 3 Ιουνίου 2010, το Δικαστήριο Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων εξέδωσε δύο αποφάσεις σχετικές με τα τυχερά παιχνίδια, που δικαιώνουν πλήρως τις θέσεις των Ελληνικών Καζίνο, έκριναν ότι τα κράτη – μέλη: Α. Έχουν το δικαίωμα να απαγορεύσουν εντός της επικράτειάς τους την παροχή τυχερών παιγνίων μέσω του διαδικτύου από επιχειρηματικούς φορείς που είναι νόμιμα εγκατεστημένοι και παρέχουν αντίστοιχες υπηρεσίες σε άλλα κράτη – μέλη και Β. Έχουν το δικαίωμα να απαγορεύσουν τη διαφήμιση των τυχερών παιγνίων μέσω του διαδικτύου. Οι συγκεκριμένες αποφάσεις του ΔΕΚ, δικαιώνουν απόλυτα τις θέσεις των Ελληνικών Καζίνο, τα οποία έχουν ζητήσει κατ’ επανάληψη την παρέμβαση της ελληνικής πολιτείας, με στόχο την πάταξη της ανεξέλεγκτης δραστηριότητας των επιχειρήσεων διαδικτυακού τζόγου. Μιας δραστηριότητας η οποία αντιβαίνει στην ελληνική νομοθεσία, δημιουργεί σοβαρούς κινδύνους για τους καταναλωτές, στερεί πολύτιμα έσοδα από το δημόσιο και συνιστά αθέμιτο ανταγωνισμό σε βάρος των νόμιμα αδειοδοτημένων επιχειρήσεων καζίνο στην Ελλάδα. Οι μοναδικοί ίσως λόγοι που θα υπαγόρευαν μια τέτοια πολιτική απόφαση, είναι αφενός η εξυπηρέτηση συγκεκριμένων επιχειρηματικών συμφερόντων και αφετέρου ο κανιβαλισμός (εκ νέου μοίρασμα της πίτας) της ήδη υπάρχουσας αγοράς τυχερών παιχνιδιών, επ’ ωφελεία των παραπάνω επιχειρηματικών συμφερόντων, σε βάρος όμως του κοινωνικού συνόλου, των εσόδων του Ελληνικού Δημοσίου και σε βάρος των εργαζομένων του Κλάδου μας. Αν όντως συμβαίνει κάτι τέτοιο, πραγματικά θα επιθυμούσαμε να είστε ειλικρινείς και ξεκάθαροι απέναντι στην Ελληνική κοινωνία και απέναντι στις 5.500 οικογένειες των εργαζομένων στα Καζίνο. Η Κυβέρνηση κάνει λόγο για την ανάγκη ρύθμισης της αγοράς παιχνιδιών λόγω της ανεξέλεγκτης εξάπλωσης του παράνομου τζόγου. Σύμφωνα με στοιχεία, λειτουργούν στην Ελλάδα έως και 20 χιλιάδες ηλεκτρονικές μηχανές ψυχαγωγικών παιχνιδιών περιορισμένου κέρδους (AWPs) και έως και 150 χιλιάδες ηλεκτρονικοί υπολογιστές που παρέχουν παράνομα τυχερά παιχνίδια. Επίσης, το ελληνικό κοινό είναι εκτιθέμενο σε 250 διαδικτυακούς τόπους στοιχηματισμού. Στην πρόταση όμως δεν υπάρχει καμία εξειδικευμένη αναφορά για το πώς θα μπορέσει να καταπολεμηθεί ο παράνομος τζόγος. Η κυβέρνηση προφανώς προσδοκά ότι η επιδιωκόμενη «ρύθμιση» (απελευθέρωση) της αγοράς θα οδηγήσει όσους στοιχηματίζουν μέχρι σήμερα σε παράνομα σημεία, να προτιμήσουν τους κόμβους και τις επιχειρήσεις που θα αποκτήσουν νόμιμη άδεια μετά την ψήφιση του Ν/Σ. Δυστυχώς όμως ο παράνομος τζόγος υφίσταται ακόμα και σε χώρες όπου η αγορά τυχερών παιχνιδιών είναι πλήρως «ρυθμισμένη» (απελευθερωμένη). Ο λόγος είναι το υψηλότερο ποσοστό κέρδους που υπόσχονται στον παίκτη τα παράνομα / αφορολόγητα σημεία τζόγου. Το μόνο αποτέλεσμα που θα έχει η κυβερνητική πρόταση, εάν υλοποιηθεί, θα είναι η «εκπαίδευση» όλων των Ελλήνων πολιτών (ενηλίκων και ανηλίκων) σε καθημερινό στοιχηματισμό και η έξαρση του τζόγου χωρίς να υπάρχει σημαντική μείωση του παράνομου στοιχηματισμού. 4. Οι Επιπτώσεις της Κυβερνητικής Ρύθμισης στην Ελληνική οικογένεια Ήδη είναι καταγεγραμμένες οι αρνητικές επιπτώσεις του συνοικιακού τζόγου από την περίοδο 1995 – 2002, όταν κάθε γειτονιά είχε και το δικό της μικρό καζίνο. Οι αρνητικές επιπτώσεις του τζόγου έχουν ποσοτικοποιηθεί επιστημονικότερα στις χώρες που έχουν επιτρέψει τα τυχερά παιγνιομηχανήματα (φρουτάκια) και χρησιμοποιούνται ως παράδειγμα προς μίμηση από την κυβέρνηση. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Ηνωμένο Βασίλειο όπου το 75% των κατοίκων παίζουν τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα σε τυχερά παιγνιομηχανήματα (φουτάκια), χάνοντας συνολικά 11.5 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως. Ο κάθε παίκτης χάνει κατά μέσο όρο 72 ευρώ για κάθε ώρα παιχνιδιού. Περά από τα οικονομικά και οικογενειακά προβλήματα που συνεπάγεται η απώλεια ενός τόσο σημαντικού ποσού από τον προϋπολογισμό του κάθε νοικοκυριού, οι παίκτες αντιμετωπίζουν και σοβαρά ψυχολογικά προβλήματα. Ο κάθε παίκτης προσπαθεί να “ρεφάρει” συνεχίζοντας τον στοιχηματισμό για ώρες και έχει παρατηρηθεί μέχρι και η χρήση καθετήρων για να συνεχιστεί το παιχνίδι. 5. Οι Επιπτώσεις της Κυβερνητικής Ρύθμισης στη Νέα Γενιά Το σχέδιο θεωρεί δεδομένη την απαγόρευση πρόσβασης των ανηλίκων στα τυχερά παίγνια, σε αντίθεση με τα Ελληνικά Καζίνο όπου η πρόσβαση επιτρέπεται σε πολίτες άνω των 23 ετών και προτείνει ξεχωριστές αίθουσες τυχερών και τεχνικών παιχνιδιών. Όμως δεν μπορεί να επιβάλει την τοποθέτηση των τυχερών παιχνιδιών σε χώρους που θα είναι μακριά από το ίδιο το σπίτι του ανηλίκου και είναι βέβαιο ότι εάν εγκατασταθούν 25.000 παιγνιομηχανήματα κάποια θα είναι στη γειτονιά κάθε παιδιού. Επίσης δεν λαμβάνεται υπ’ όψιν η έμφυτη ανάγκη κάθε παιδιού να «μεγαλώσει» και να κάνει αυτά που κάνουν οι ενήλικες. Αυτή η ανάγκη οδηγεί τα παιδιά σε όλα τα απαγορευμένα για ανήλικους, όπως το κάπνισμα και το αλκοόλ. Είναι διαφορετική μια πλήρης απαγόρευση, όπου ορίζεται ότι κάτι είναι «κακό» για όλους, όπως τα ναρκωτικά, απ’ ότι είναι μια ηλικιακή απαγόρευση που θεωρείται τελικά «πρόκληση» για τον ανήλικο. Στη πραγματικότητα είναι αδύνατη ακόμα και η πλήρης απαγόρευση πρόσβασης των ανηλίκων στα τυχερά παιχνίδια εάν αυτά νομιμοποιηθούν. Είναι βέβαιο ότι κάποιος ιδιοκτήτης θα τους επιτρέψει να παίξουν, αγνοώντας τις όποιες ποινές για να αυξήσει τα κέρδη του. Σημειώνεται ότι 1 στα 25 εγκλήματα ανηλίκων στο Ηνωμένο Βασίλειο σχετίζεται με τα φρουτάκια και το στοίχημα. 6. Οι Επιχειρήσεις Καζίνο Ως Ομοσπονδία Εργαζομένων συμφωνήσαμε στην προηγούμενη διαβούλευση σε αρκετά σημεία με τις θέσεις που είχαν διατυπώσει στη διαβούλευση οι Επιχειρήσεις Καζίνο. Σήμερα πιστεύουμε ότι οι εργοδότες μας τελικώς θα βρουν σημεία συμφωνίας με την Κυβέρνηση σας (αν δεν έχουν ήδη βρει) και θα υπάρξουν «αντισταθμιστικά οφέλη» που θα μεγιστοποιήσουν το κέρδος τους (π.χ συμμετοχή στους διαγωνισμούς χορήγησης αδειών, επεκτάσεις σε διαδικτυακά καζίνο, κ.τ.λ.)!!! Όμως γι’ άλλη μια φορά οι τελικοί αποδέκτες των επιπτώσεων του συγκεκριμένου νομοσχεδίου, ακόμα και στην περίπτωση που υπάρξουν «αντισταθμιστικά οφέλη» για τους εργοδότες μας, θα είναι οι εργαζόμενοι. Οι εργοδότες με πρόσχημα την εισαγωγή 25.000 παιγνιομηχανημάτων στην Ελληνική Αγορά, θα ισχυροποιήσουν την πολιτική απολύσεων και εφαρμογών συστημάτων ελαστικών μορφών απασχόλησης, διαθεσιμότητες, κ.τ.λ. Επίσης ταυτιζόμαστε πλήρως και με τις θέσεις της «Κίνησης Πολιτών για τον Περιορισμό των Τυχερών Παιχνιδιών», διότι ως εργαζόμενοι και ως απλοί πολίτες αυτής της χώρας είμαστε άμεσα θιγόμενοι από τέτοιου είδους πολιτικές. 7. Ο Ισχύον Νόμος 3229/2004 Η πρότερη ενεργοποίηση του Ν. 3229/2004 πρέπει να αποτελέσει βασική προτεραιότητα της Κυβέρνησης πριν λάβει οιαδήποτε απόφαση «ρύθμισης» της αγοράς τυχερών παιχνιδιών στη χώρα μας. Σε αντίθετη περίπτωση, αν δηλαδή επιχειρηθεί να ρυθμιστεί αποσπασματικά (π.χ εξαίρεση του ΟΠΑΠ από το νομοσχέδιο) και βεβιασμένα η αγορά των τυχερών παιχνιδιών, για καθαρά εισπρακτικούς λόγους, χωρίς να έχει προηγηθεί η σύσταση και στελέχωση της Επιτροπής Εποπτείας & Ελέγχου Τυχερών Παιχνιδιών, τότε οδηγούμαστε με μαθηματική ακρίβεια σε μια ανεξέλεγκτη και επικίνδυνη αγορά τυχερών παιχνιδιών. Μια αγορά που θα καταστρέψει σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα τα χαμηλά κοινωνικά στρώματα και θα εθίσει τη νεολαία μας στον τζόγο. Μια αγορά που θα «κανιβαλίσει» την ήδη υπάρχουσα αγορά τυχερών παιχνιδιών και δεν θα προσφέρει κανένα απολύτως επιπλέον έσοδο στο Ελληνικό Δημόσιο. Αντιθέτως θα αφήσει πίσω της χιλιάδες απολυμένους εργαζόμενους των Ελληνικών επιχειρήσεων καζίνο και θα στερήσει έσοδα (από μισθούς και δικαιώματα) στις τοπικές κοινωνίες, οι οποίες θα οδηγηθούν σύντομα σε οικονομικό μαρασμό. Αν πραγματικά η Κυβέρνησή επιθυμεί να ενισχύσει τα δημόσια έσοδα, οφείλει να πατάξει άμεσα τον παράνομο τζόγο που διεξάγεται σε παράνομες λέσχες και παράνομα ιντερνετικά καζίνο, τα οποία κλέβουν την Εθνική μας Οικονομία και διακινούν τεράστια χρηματικά ποσά κάτω από την μύτη των ελεγκτικών μηχανισμών. Κάθε ένας πολίτης θα είναι ζημιωμένος από την ψήφιση της συγκεκριμένης πρότασης, τόσο κοινωνικά, όσο και οικονομικά. Πολλώ δε μάλλον οι εργαζόμενοι στις επιχειρήσεις καζίνο, οι οποίοι ήδη μετρούν τις «πληγές» τους από την ανεξέλεγκτη και παράνομη δραστηριότητα των ιντερνετικών καζίνο. Εξαιρούνται μόνο όσοι θα συμμετέχουν στη παροχή των υπηρεσιών του τζόγου. 8. Οι εργαζόμενοι των Καζίνο και οι υποψήφιοι εργαζόμενοι στις επιχειρήσεις εκμετάλλευσης και λειτουργίας τεχνικών και ψυχαγωγικών παιχνιδιών. Στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο δεν υπάρχει καμία απολύτως πρόβλεψη και μέριμνα για το προσωπικό που θα απασχολείται σ’ αυτού του είδους επιχειρήσεις. Σε αντίθεση με τους εργαζόμενους των καζίνο, που για την πρόσληψη τους απαιτείται άδεια καταλληλότητας από την Επιτροπή Εποπτείας της Λειτουργία των Καζίνο, προσκόμιση ποινικού μητρώου, βεβαίωση εισαγγελικής αρχής και ιατρικές εξετάσεις, οι εργαζόμενοι στις επιχειρήσεις του νομοσχεδίου δεν αναφέρονται πουθενά. Επίσης στις άδειες λειτουργίας των επιχειρήσεων Καζίνο, υπάρχει πρόβλεψη για τον ελάχιστο αριθμό εργαζομένων που υποχρεωτικά θα απασχολεί κάθε επιχείρηση, ως αντισταθμιστικό όφελος για την όποια κοινωνική όχληση δημιουργείται από την λειτουργία τους. Τέλος ενώ υπάρχει πρόβλεψη για δικαιώματα ασφαλιστικών ταμείων επί των στοιχήμάτων των ιπποδρομιών, καμία απολύτως μέριμνα δεν υπάρχει για το υπόλοιπο προσωπικό που απασχολείται στους ήδη λειτουργούντες πάροχους τυχερών παιχνιδιών (π.χ καζίνο) ή θα απασχοληθεί στις νέες επιχειρήσεις. Για όλους τους παραπάνω λόγους και για όσους επιφυλλασσόμαστε να διατυπώσουμε ενώπιον του Υπουργείου Οικονομικών, εφόσον μας καλέσει προς τούτο, σας εκφράζουμε την έντονη εναντίωση μας στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο για τη «Ρύθμιση της Αγοράς Παιγνίων». Σε κάθε περίπτωση, ασκώντας στο ακέραιο το δικαίωμά μας για συμμετοχή στη διαβούλευση, σκοπεύουμε εντός των χρονικών προθεσμιών να καταθέσουμε παρατηρήσεις και προτάσεις μας, κατ’ άρθρο.