Αρχική Σχέδιο Νόμου Ρύθμιση Αγοράς ΠαιγνίωνΆρθρο 1 ΟρισμοίΣχόλιο του χρήστη ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ | 31 Ιανουαρίου 2011, 16:49
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σχόλια των Σωματείων Τεχνικών Ηλεκτρονικών Παιγνιδιών Ελλάδας για την διαβούλευση σχετικά με το προσχέδιο νόμου «Ρύθμιση της αγοράς παιγνίων». Το παρόν «προσχέδιο νόμου» αποτελεί - για εμάς – ΕΜΠΑΙΓΜΟ! Βασική εμπλοκή : τυχερά με τεχνικά παιγνιομηχανήματα. Έμμεση ολική απαγόρευση των τεχνικών παιχνιδιών. Σχετικά με τους ορισμούς που παρουσιάζετε για τις κατηγορίες παιγνίων παρατηρούμε – ξανά – μια επιμονή σε ορισμούς της ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗΣ ΧΙΛΙΕΤΙΑΣ. ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΥΜΕ την άποψή μας όπως στην προηγούμενη διαβούλευση: «Ως τεχνικοί και σύμφωνα με την διεθνή πρακτική – από όσα είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε – τα «παίγνια» χωρίζονται σε δύο (2) κύριες κατηγορίες: • 1. Παιγνίδια από τα οποία ο χρήστης (παίκτης) δεν αποσκοπεί ούτε προσδοκεί μήτε προσβλέπει σε οποιοδήποτε υλικό ή οικονομικό όφελος πέραν ίσως μιας επιβράβευσης ηθικής ή ευτελούς υλικής – οικονομικής ή ανταμοιβής λόγω κατάταξης (διαγωνισμοί – τουρνουά). Ο τρόπος, ο χώρος και τα υλικά μέσα διεξαγωγής ποικίλουν και καλύπτουν μια ευρύτατη γκάμα τεχνολογιών από την πλέον απλή – μηχανική μέχρι την πλέον σύγχρονη τεχνολογικά και η διαδραστικότητα σε αρκετές περιπτώσεις έχει ξεφύγει από το τοπικό επίπεδο και κινείται πλέον σε παγκόσμιο. • 2. Παιγνίδια από τα οποία ο παίκτης πέραν της διασκέδασης του προσβλέπει ή αποσκοπεί στην επιβράβευσή του υλικά ή οικονομικά. Το αποτέλεσμα του παιγνιδιού δεν είναι απαραίτητο να εξαρτάται από την τύχη σε οποιδήποτε ποσοστό.» Επίσης ως τεχνικοί σας πληροφορούμε ότι: Σε οποιαδήποτε συσκευή εκτελείται λογισμικό παιγνίου αν το αποτέλεσμα εμφανίζεται σε οθόνη εξομειώνεται σαν ορισμός με τον όρο «παιγνιομηχάνημα με οθόνη». Ελπίζουμε να αντιλαμβάνεστε τις συνέπειες μιας τέτοιας εξομοίωσης. Οσον αφορά τους λοιπούς ορισμούς περιμέναμε – με δεδομένο ότι το αντικείμενο είναι παιγνίδια με οθόνη ή χωρίς – όχι μόνο τους ορισμούς στο άρθρο 1 σημεία (η),(θ),(ι),(ια) αλλά ΚΑΤ’ ΕΛΑΧΙΣΤΟ τους ορισμούς του άρθρου 19 της Υ.Α. . Τ/6736 «Κανονισμός Διοικητικού Ελέγχου και Εποπτείας της Λει¬τουργίας των Καζίνο» ΦΕΚ Τεύχος Δεύτερο αριθ. 929 4 Ιουλίου 2003 Κεφάλιαο Γ, με επικεφαλίδα «ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΤΥΧΕΡΩΝ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ (ΤΕΧΝΙΚΗ ΟΡΟΛΟΓΙΑ - ΓΕΝΙΚΑ ΠΕΡΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ)» όπου ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΡΙΑΝΤΑ ΕΝΝΕΑ (39) ορισμοί!!! Προς ενημέρωση κάθε ενδιαφερομένου η συγκεκριμένη Υπουργική Απόφαση βρίσκεται και στον παρακάτω σύνδεσμο: http://ec.europa.eu/enterprise/tris/pisa/cfcontent.cfm?vFile=220020120EL.PDF Περιμέναμε επίσης να δοθούν περιγραφές όπως στο επόμενο άρθρο της Υ.Α. Τ/6736 «ΑΡΘΡΟ 20 ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΤΥΧΕΡΩΝ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ» Αυτά φυσικά σαν σημείο αναφοράς για επικαιροποίηση επειδή ασχέτως εάν το αντικειμενο διαφέρει (Casino Slot Machines) με τα παιγνιδομηχανήματα που αφορά το παρόν «σχέδιο νόμου» δηλαδή AWP και VLT (ως «τυχερά») μοιράζονται ΚΟΙΝΟΥΣ ΟΡΙΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ! Περιμέναμε ΞΕΚΑΘΑΡΟΥΣ ορισμούς – σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα – σχετικά με τα AWP και τα VLT και ΟΧΙ ΜΙΑ ΟΜΑΔΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥΣ κάτω από τον όρο «τυχερά» για να καταλάβει και ο κόσμος που ΔΕΝ είναι γνώστης τεχνικών προδιαγραφών περί τίνος πρόκειται. Περιμέναμε ΞΕΚΑΘΑΡΟΥΣ ορισμούς επίσης για τα παρακάτω: 1. ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΑΔΕΙΩΝ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΤΗΤΑΣ (αντίστοιχο του αρθρου 23 ΥΑ Τ/6736) 2. ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΑΔΕΙΑΣ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΤΗΤΑΣ ΣΕ ΤΕΧΝΙΚΟ ΜΕΣΟ ΚΑΙ ΥΛΙΚΟ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΤΥΧΕΡΩΝ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΤΗΤΑΣ (αντίστοιχο του αρθρου 24 ΥΑ Τ/6736) 3. ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΑΔΕΙΑΣ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΤΗΤΑΣ ΣΕ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΥΛΙΚΩΝ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΤΥΧΕΡΩΝ ΠΑΙΓΝΙΩΝ (αντίστοιχο του αρθρου 25 ΥΑ Τ/6736) 4. ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΑΔΕΙΑΣ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΤΗΤΑΣ ΣΕ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΗ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΥΛΙΚΩΝ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΤΥΧΕΡΩΝ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ (αντίστοιχο του αρθρου 26 ΥΑ Τ/6736) 5. ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΑΔΕΙΑΣ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΤΗΤΑΣ ΣΕ ΣΥΝΤΗΡΗΤΗ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΥΛΙΚΩΝ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΤΥΧΕΡΩΝ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ (αντίστοιχο του αρθρου 27 ΥΑ Τ/6736) Οσον αφορά τον αριθμό των αδειών του άρθρου 17 του παρόντος «σχεδίου νόμου» θεωρούμε δεδομένο ότι 4 έως 10 άδειες αποτελούν ΟΛΙΓΟΠΩΛΕΙΟ και ότι απαγορεύει την ανάπτυξη τεχνολογικής και εμπορικής δραστηριότητας σε φορείς που θα θελήσουν να εισέλθουν στην αγορά σε επόμενη χρονική στιγμη μέχρι την λήξη των αδειών. Επίσης σε εγχώριους φορείς που θα θέλανε να αναπτύξουνε αντίστοιχη τεχνολογία – ουσιαστικά – τους το απαγορεύει. Θεωρούμε το σημείο της «δοκιμαστικής περιόδου» 2 μηνών που περιγράφεται χωρίς ΚΑΜΜΙΑ σημασία όταν οι κάτοχοι των αδειών θα έχουν ήδη διασπείρει τα μηχανήματά τους και θα προσπαθούν να αποσβέσουν και να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους όπως και είναι απόλυτα θεμιτό και αποδεκτό. Ελληνας κατασκευαστής θα πωλεί – εκμεταλεύεται το προϊόντα του οπουδήποτε στον κόσμο εκτός της χώρας του όπου – ισως – ένα «καρτέλ» συμφερόντων και εταιριών τον έχει αποκλείσει. Σχεδόν το ίδιο καθεστώς με το σημερινό. Παραχωρούνται αρμοδιότητες σε μία επιτροπή ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΑΜΕ ΟΤΙ ΑΜΦΙΣΒΗΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ ΤΗΣ μια και ΔΕΝ ανακοινώθηκε στην Ε.Ε. σύμφωνα με την διαδικασία 98/34 της Ε.Ε. σε αντίθεση με την Υπουργική Απόφαση αριθ. Τ/6736 «Κανονισμός Διοικητικού Ελέγχου και Εποπτείας της Λει-τουργίας των Καζίνο» ΦΕΚ Τεύχος Δεύτερο αριθ. 929 4 Ιουλίου 2003 η οποία ακολούθησε την απαραίτητη διαδικασία και αρμοδιότητες της επιτροπής που αναφέρεται εδώ επικαλύπτονται με αρμοδιότητες ελεγκτικών μηχανισμών της ΥΑ Τ/6736. Επίσης οι αρμοδιότητες ΔΕΝ είναι ΣΑΦΕΙΣ ΟΥΤΕ ΠΛΗΡΕΙΣ αλλά Η ΙΔΙΑ Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΘΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙ!!! ΠΟΥΘΕΝΑ δεν αναφέρονται ΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΙ ΣΑΦΕΙΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ούτε χρόνοι που θα πρέπει να επιβάλλεται να απαντήσει ή να γνωμοδοτήσει κλπ. Επίσης αρμοδιότητες σε σχέση με απαγόρευση πρόσβασης σε περιεχόμενο του διαδικτύου όταν υπάρχουν νομικά κωλύματα σε τέτοιου είδους διαδικασίες. Μια τέτοια αρμοδιότητα περιορίζει – απαγορεύει – την πρόσβαση σε περιεχόμενο που ο χρήστης ΕΝ ΓΝΩΣΕΙ του θέλει να παρουσιάσει στο τερματικό του. Σχετικά με την «κάρτα παίκτη» που αναφέρεται – αν και συμφωνούμε επι της αρχής και του σκοπού χρήσης – ΔΙΑΦΩΝΟΥΜΕ στην εξάρτησή της με προσωπικά στοιχεία του ατόμου – παίκτη – χρήστη. Θεωρούμε ότι θα πρέπει να εκδίδεται ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ για χρήση σε «τυχερά» (όπως θέλετε να τα ονομάζετε) παιγνίδια από οποιονδήποτε φορέα με την απλή επίδειξη δελτιου ταυτότητας ή διαβατηρίου για επιβεβαίωση της ηλικίας. Θα θέλαμε επίσης η χρήση της να επεκταθεί και στα Casino, στα παιγνίδια του ΟΠΑΠ και όπου αλλού διενεργούνται επίγεια «τυχερά» παιγνίδια. Σχετικά με τα «τεχνικά – ψυχαγωγικά» παιγνίδια – από όσο είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε - η Ε.Ε. σας ενημέρωσε ότι τέλη, υποχρεωτικοί μηχανισμοί αλλά και διαδικασίες «αδειοδότησης» σε προϊόντα που κυκλοφορούν στην υπόλοιπη Ε.Ε. αποτελεί ΙΣΟΔΥΝΑΜΟ ΠΟΣΟΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΥ. Προς ενημέρωση σας ΚΑΝΕΝΑ «αμιγώς τεχνικό – ψυχαγωγικό» παίγνιο στον κόσμο ΔΕΝ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ «ατομικό ενσωματωμένο ειδικό απαραβίαστο φορολογικό μηχανισμό αυτόματης καταγραφής και έκδοσης αποδείξεων εσόδου» επειδή ο κατασκευαστής του ΔΕΝ ΠΡΟΒΛΕΨΕ την επιβεβαίωση του τιμήματος που ζητάτε να καταγράφεται σε συνάρτηση με την «παροχή υπηρεσίας» που παρασχέθηκε. Η ΑΠΑΙΤΗΣΗ ΑΥΤΗ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΩΛΥΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ! Επίσης να σας θυμίσουμε προηγούμενο νόμο που ζητούσε εκατοντάδες τεχνικά παιχνίδια να περνάνε από επιτροπή για γνωμοδότηση, πόσες τρίμηνες παρατάσεις για την εφαρμογή του νόμου είχε δώσει ο κύριος Ανωμερίτης (Υπ. Οικονομικών) και τελικά ο νόμος άλλαξε. Ως τελευταίο σχόλιο, σας ενημερώνουμε ότι η πάγια θέση μας ήταν, είναι και θα είναι: Σε σχέση με την ρύθμιση της αγοράς παιγνίων ζητούμε να ισχύσει ΟΤΙ ΙΣΧΥΕΙ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΧΩΡΕΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΣΥΜΦΩΝΟ ΜΕ ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΑΙΟ. Θεωρούμε το παρόν «σχέδιο νόμου» ως ΕΜΠΑΙΓΜΟ και με την ανάρτηση της παρούσας κοινοποιούμε τα κείμενα και όλα τα σχετικά έγγραφα στην Ε.Ε. σχετικά με την διαδικασία 98/34. Σωματείο Τεχνικών Ηλεκτρονικών Παιχνιδιών Βορείου Ελλάδος • ΠΡΟΕΔΡΟΣ : Τόκας Γεώργιος • ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ : Πατσίκας Μιχαήλ • ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ : Καζανάς Δημήτριος • ΤΑΜΙΑΣ : Τόκας Ιωάννης • Α΄ΜΕΛΟΣ : Χαλάτσης Αθανάσιος • Β΄ΜΕΛΟΣ : Φωτιάδης Χρήστος • Γ΄ΜΕΛΟΣ : Πεντερίδης Φίλιππος Σωματείο Τεχνικών Ηλεκτρονικών Παιχνιδιών Ελλάδος • Πρόεδρος: Κάνδηλας Παναγιώτης • Αντιπρόεδρος: Ζαχαρίας Γεώργιος • Γεν. Γραμματέας: Κοπάνος Στέλιος • Ταμίας: Κοψίδης Αθανάσιος • Α’ μέλος: Προβατάς Σπύρος • Β’ μέλος: Μπουρρώ Πασκάλ • Γ’ μέλος: Παπαδόπουλος Ευστράτιος Σωματείο Τεχνικών Ηλεκτρονικών Παιχνιδιών Δυτικής Ελλάδος • Πρόεδρος: Διονυσάτος Νικόλαος • Αντιπρόεδρος: Μποφίλης Ιωάννης • Γεν. Γραμματέας: Μπαλοδήμος Απόστολος • Ταμίας: Ξένος Διονύσιος • Α’ μέλος: Ρηγόπουλος Χρήστος • Β’ μέλος: Τσαούσογλου Νικόλαος • Γ’ μέλος: Βουτσουκάκης Νικήτας