Αρχική Καταπολέμηση ΦοροδιαφυγήςΆρθρο 4 Επιλογή και στελέχωση των κρίσιμων για την Είσπραξη των Εσόδων οργανικών μονάδων του Υπουργείου Οικονομικών και σύστημα αξιολόγησης για την επίτευξη ποσοτικών και ποιοτικών στόχωνΣχόλιο του χρήστη Στέργιος | 31 Ιανουαρίου 2011, 20:17
Νομίζω οτι το μεγαλύτερο πρόβλημα της φοροδιαφυγής και φοροαποφυγής είναι ο φοροεισπρακτικός μηχανισμός. Σε πολλές περιπτώσεις οι επίορκοι Εφοριακοί ή Τελωνειακοί εισπράτουν την μερίδα του λέοντος σε σχέση με αυτά που εισπράτει το Κράτος. Ακόμη και στην περίπτωση που ο ωφειλέτης ιδιώτης δεν ωφελείται πραγματικά, καθόσον καταβάλει το ίδιο συνολικό ποσό (φόροι+λάδωμα) που θα κατέβαλε για το αρχικό ποσό που του κατελογίσθει, υποκύπτει στις πιέσεις του Εφοριακού απο φόβο στοχοποίησής του απο το κύκλωμα στο μέλλον. Τα όποια μέτρα θα πρέπει να έχουν σκοπό τον αυτοέλεγχο του συστήματος, προκειμένου να μειωθεί κατα το δυνατό το φαινόμενο αυτό. Έτσι θα πρότεινα : 1ον. Εφοριακοί που μέχρι τώρα έβγαιναν για έλεγχο, να σταματήσουν να βγαίνουν. Είναι γνωστοί μεταξύ των Εφοριακών κάθε Εφορίας ποιοί είναι αυτοί που τα πιάνουν και πόσο ενδιαφέρονται να βγαίνουν για έλεγχο. Να υποχρεωθούν να βγούν για έλεγχο, υπάλληλοι που μέχρι τώρα δεν έχουν βγεί ποτέ. Αυτοί κατα τεκμήριο είτε απο φόβο, είτε απο ευσυνειδησία, δεν θέλανε μέχρι τώρα να βγούν για να μην αντιμετωπίσουν την πρόκληση απόπειρας λαδώματός τους. 2ον. Να σταματήσουν οι κομματικές τοποθετήσεις των επικεφαλείς των Εφοριών. Υπάρχουν και άλλων κομματικών τοποθετήσεων αγνοί υπάλληλοι που όμως υποσκελίζονται απο τα συνήθη κομματόσκυλα. Να μη λαμβάνονται υπόψιν οι υποδείξεις των συνδικαλιστών που κατα τεκμήριο προτείνουν τους χειροκροτητές τους, οι οποίοι αποτελούν συνήθως τη χειρότερη κάστα υπαλλήλων και τους ακολουθούν για να έχουν την υποστήριξή τους είτε για να καταλάβουν θέσεις ιδιαίτερα «αποδοτικές» αλλά και να τους υποστηρίξουν σε περίπτωση που θα γίνει αντιληπτή η δράση τους. 3ον Να υπάρχει ανεξάρτητη Υπηρεσία με Δικαστικούς και Υπαλλήλους του Υπουργείου (που όμως τα καθήκοντά τους δεν έχουν σχέση άμεσης επαφής με συγκεκριμμένους φορολογούμενους ή με το σύστημα ελέγχου) , δίκην εσωτερικού ελέγχου, στην οποία θα καταλήγουν οι όποιες καταγγελίες επώνυμες ή ανώνυμες και θα διερευνώνται όλες. Στην ίδια αυτή Υπηρεσία θα υπάρχει ηλεκτρονικό αρχείο των δηλώσεων πόθεν έσχες όλων των Εφοριακών και Τελωνειακών Υπαλλήλων. Στις δηλώσεις πόθεν έσχες να δηλώνονται και οι επαγγελματικές ενασχολήσεις των άμμεσων συγγενικών τους προσώπων. Όταν υπάρχει καταγγελία ή υποψία για κάποιον, η Υπηρεσία αυτή θα μπορεί να αντλεί στοιχεία και για το στενό οικογενειακό περιβάλλον (φορολογικές δηλώσεις, Ε9, κλπ.) Ανεξάρτητος εύκολος τετραψήφιος τηλεφωνικός αριθμός για όλη την Ελλάδα (ο ίδιος για όλα τα τηλεφωνικά δίτυα σταθερής ή κινητής) στην Υπηρεσία αυτή, για καταγγελίες Υπηρεσιακών παραβάσεων αλλά και φορολογικών παραβάσεων ιδιωτών. Οτι αφορά παραβάσεις ιδιωτών θα διαβιβάζεται στο ΣΔΟΕ με την υποχρέωση να απαντήσει σε τακτό χρονικό διάστημα στην Υπηρεσία αυτή σχετικά με τα αποτελέσματα του Ελέγχου. Συχνή επανάληψη του τετραψήφιου αριθμού απο τα ΜΜΕ. 4ον Να τηρείται απο κάθε Υπηρεσία Ελέγχου, είτε πρόκειται για Εφορία είτε για το ΣΔΟΕ, ηλεκτρονικό αρχείο προσβάσιμο απο τις κεντρικές Υπηρεσίες, με τις υποθέσεις και τις επιχειρήσεις που ελέγχει ο κάθε συγκεκριμμένος Υπάλληλος με όλα τα στοιχεία ελέγχου και τα αποτελέσματα του ελέγχου. Με τον τρόπο αυτό θα ελέγχεται η απόδοση του υπαλλήλου και ο ζήλος για την Υπηρεσία. Σε περίπτωση παραπτώματος ή και εφόσον υποπέσει στην αντίληψη της Υπηρεσίας της παραγράφου 3 η πλημμελής εκτέλεση των καθηκόντων του Υπαλλήλου, θα γίνεται υποχρεωτικά επανέλεγχος των υποθέσεων που έχει ελέγξει ο υπόψιν υπάλληλος σε ένα βάθος χρόνου. 5ον Η παράβαση καθήκοντος των Εφοριακών Υπαλλήλων να αποτελεί ιδιόνυμο αδίκημα . Εφόσον διαπιστωθεί παράπτωμα, να διατάσσεται υποχρεωτικά η άμεση απόλυση απο την Υπηρεσία και ο όποιος χρηματισμός να διώκεται ποινικά. Να γίνεται απολογισμός της συνολικής ζημίας που υπέστη το Κράτος και στα αστικά δικαστήρια να επιδιώκεται η αποζημίωσή του, για οποιαδήποτε ζημία υπέστη απο παράλειψη καθηκόντων για ιδιοτελείς σκοπούς. 6ον Είναι γνωστό οτι συνταξιούχοι πρώην εφοριακοί όπως και λογιστές εξυπηρετούν επιχειρήσεις, με το αζημίωτο βέβαια, ερχόμενοι σε συναλλαγή με υπαλλήλους εντός των Εφοριών. Επειδή ως μεσολαβητές είναι αυτοί που ωθούν και δελεάζουν τους εν ενεργεία υπαλλήλους, παρά τα οφέλη που προσπορίζονται οι ίδιοι απο τις συναλλαγές αυτές, είναι ταυτόχρονα και ηθικοί αυτουργοί, θα πρέπει και γι αυτούς να προβλέπονται ιδιαίτερα αυστηρές ποινές, πολύ περισσότερο απο τους απλούς πολίτες οι οποίοι και αυτοί θα πρέπει να έχουν τις ανάλογες κυρώσεις για απόπειρα δωροδοκίας.