Αρχική Σχέδιο Νόμου Ρύθμιση Αγοράς ΠαιγνίωνΆρθρο 26 Διαδικασία αδειοδότησηςΣχόλιο του χρήστη Καζίνο Λουτρακίου, Πάρνηθας, Θεσσαλονίκης, Ρίο, Ρόδου, Πόρτο Καρράς, Ξάνθης, Σύρου και Κέρκυρας | 31 Ιανουαρίου 2011, 21:12
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ο παρών νόμος και οι Υπουργικές Αποφάσεις με τις οποίες θα προκηρύσσονται οι διαγωνισμοί και θα εγκρίνονται τα τεύχη τους, θα πρέπει να καθορίζουν ρητά αν οι άδειες που θα χορηγούνται για τη διεξαγωγή τυχερών παιγνίων μέσω του διαδικτύου θα καλύπτουν συγκεκριμένες κατηγορίες στοιχηματικής δραστηριότητας ή όλες ανεξαιρέτως τις στοιχηματικές δραστηριότητες (π.χ. παιχνίδια κληρώσεων και στιγμιαίων λαχείων, αθλητικό στοίχημα, ιπποδρομιακό στοίχημα, παιχνίδια καζίνο κ.λπ.). Σε όλα τα κράτη – μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που έχουν επιτρέψει τη διεξαγωγή στην επικράτειά τους τυχερών παιγνίων μέσω του διαδικτύου, οι σχετικοί νόμοι και οι αντίστοιχες άδειες επιτρέπουν στους κατόχους τους τη διεξαγωγή τυχερών παιγνίων συγκεκριμένων κατηγοριών, ενώ σε κανένα κράτος – μέλος δεν χορηγείται γενική (για όλες τις κατηγορίες στοιχηματικής δραστηριότητας) άδεια διεξαγωγής. Στην προκήρυξη του εδαφίου 2 θα πρέπει να αναφέρονται οι προς αδειοδότηση κατηγορίες στοιχηματικής δραστηριότητας. Θα πρέπει να διευκρινιστεί αν η νέα προκήρυξη του εδαφίου 4 θα γίνεται μετά πάροδο ενός τουλάχιστον έτους από την προηγηθείσα προκήρυξη ή από την κατακύρωση του διαγωνισμού και την ανάδειξη του ή των αναδόχων βάσει της προηγηθείσας προκήρυξης. Το αναφερόμενο στο εδάφιο 5 τίμημα για τη χρονική επέκταση των αδειών συνιστά θεμελιώδη όρο εκμετάλλευσης. Συνεπώς, τα κριτήρια διαμόρφωσής του θα πρέπει να είναι γνωστά εκ των προτέρων και να καθορίζονται είτε από τον παρόντα νόμο, είτε από τις Υπουργικές Αποφάσεις με τις οποίες θα προκηρύσσονται οι διαγωνισμοί και θα εγκρίνονται τα τεύχη τους και, πάντως, όχι με αποφάσεις της Ε.Ε.Ε.Π. Οι προβλέψεις του εδαφίου 8 είναι νομικά προβληματικές, δεδομένου ότι το παρόν άρθρο προβλέπει (εδάφια 1 έως και 3) συγκεκριμένη διαδικασία αδειοδότησης, ενώ δεν μπορεί να τεθεί θέμα έκδοσης αδειών διενέργειας τυχερών παιγνίων μέσω του διαδικτύου (οι άδειες θα δοθούν υποχρεωτικά στους αναδόχους που θα προκύψουν εκ της διαγωνιστικής διαδικασίας). Επιπρόσθετα, δεν μπορεί να τεθεί θέμα διαδικασίας και προϋποθέσεων επέκτασης της χρονικής ισχύος των αδειών, δεδομένου ότι το παρόν άρθρο (εδάφιο 5) προβλέπει ότι οι άδειες δύναται, κατόπιν αιτήσεως των κατόχων τους, να επεκταθούν για ίσο ή για μικρότερο χρονικό διάστημα, με τους ίδιους όρους, αλλά με νέο τίμημα. Τέλος, είναι νομικώς αδιαμφισβήτητο ότι οι πάσης φύσεως κυρώσεις και οι διαδικασίες επιβολής τους δύναται να καθορίζονται με νόμο και όχι με κανονισμούς ή αποφάσεις μη ανεξάρτητων αρχών, όπως η Ε.Ε.Ε.Π. Το εδάφιο 9 είναι νομοτεχνικά ημιτελές, δεδομένου ότι δεν καθορίζει τις συνέπειες (κυρώσεις) για τον κάτοχο της άδειας που δεν πληροί ή παραβιάζει όρο της άδειας ή παραβαίνει τις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας. Στο άρθρο 26 θα πρέπει να προστεθεί 11ο εδάφιο, σύμφωνα με το οποίο επιχειρήσεις (operators) οι οποίες ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν σε διαγωνισμό για την απόκτηση αδείας διεξαγωγής τυχερών παιγνίων και στοιχηματισμού μέσω του διαδικτύου και οι οποίες, πριν την ψήφιση του παρόντος νόμου, παρείχαν άμεσα ή έμμεσα μέσω του διαδικτύου υπηρεσίες τυχερών παιγνίων ή/και στοιχηματισμού σε φυσικά πρόσωπα (καταναλωτές) κατοικούντα ή διαμένοντα εντός της ελληνικής επικράτειας χωρίς να έχουν άδεια από την ελληνική πολιτεία και κατά παράβαση της εθνικής νομοθεσίας, θα υποχρεούνται αποδεδειγμένα να κλείσουν και να διαγράψουν τις οικείες βάσεις δεδομένων, καθώς επίσης και τους πάσης φύσεως λογαριασμούς των ανωτέρω πελατών τους, αφενός, διότι αυτές δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο ρητά απαγορευμένης από την εθνική νομοθεσία επιχειρηματικής δραστηριότητας, αφετέρου διότι, σε αντίθετη περίπτωση, οι ανωτέρω επιχειρήσεις, σε περίπτωση απόκτησης αδείας, θα αποκτήσουν έναντι των υπόλοιπων αδειούχων (συμπεριλαμβανομένων των νομίμων σήμερα παρόχων τυχερών παιγνίων και στοιχηματισμού) σημαντικότατο αθέμιτο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, προερχόμενο μάλιστα από παράνομη δραστηριότητα. Θα πρέπει να επισημανθεί ότι αντιστοίχου περιεχομένου πρόνοιες και προβλέψεις έχουν ρητά ενσωματωθεί σε όλες ανεξαιρέτως τις νομοθεσίες των κρατών – μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που έχουν προχωρήσει στο ελεγχόμενο άνοιγμα της διαδικτυακής αγοράς τυχερών παιγνίων και στοιχηματισμού.