Αρχική Σχέδιο Νόμου Ρύθμιση Αγοράς ΠαιγνίωνΆρθρο 31 Παράβολα, τέλη, συμμετοχές του Δημοσίου και φόροιΣχόλιο του χρήστη Καζίνο Λουτρακίου, Πάρνηθας, Θεσσαλονίκης, Ρίο, Ρόδου, Πόρτο Καρράς, Ξάνθης, Σύρου και Κέρκυρας | 31 Ιανουαρίου 2011, 21:48
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
(α) Θα πρέπει να επισημανθεί ότι το διαδίκτυο είναι εναλλακτικό, ηλεκτρονικό μέσο διεξαγωγής (μέθοδος διανομής) τυχερών παιγνίων και στοιχημάτων, τα οποία, κατά κύριο λόγο, διεξάγονται με φυσική παρουσία παίκτη και παρόχου, και όχι διαφορετικός τύπος τυχερών παιγνίων και στοιχημάτων. (β) Συναφής είναι η απόφαση του Δευτεροβάθμιου Δικαιοδοτικού Οργάνου (Σώματος Εφέσεων) του Παγκοσμίου Οργανισμού Εμπορίου στην υπ’ αριθμόν WT/DS285 υπόθεση (Αντίγκουα κατά ΗΠΑ), η οποία αφορούσε στην εφαρμογή μέτρων που επηρεάζουν τη διασυνοριακή προσφορά υπηρεσιών τυχερών παιγνίων και στοιχημάτων, όπου το ανωτέρω δικαιοδοτικό όργανο έκρινε ότι τα διαδικτυακά τυχερά παίγνια και στοιχήματα δεν είναι νομικώς διαφορετικά από τα τυχερά παίγνια και στοιχήματα που διεξάγονται με επίγεια μέσα διανομής και ότι το διαδίκτυο δεν αποτελεί παρά ένα ακόμη κανάλι διανομής τυχερών παιγνίων και στοιχημάτων. (γ) Η ανωτέρω δικαιοδοτική κρίση ήδη επιβεβαιώθηκε από την Ολομέλεια του Δικαστηρίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων (ΔΕΚ) στις υποθέσεις C 42/07 (Liga Portuguesa de Futebol Profissional και Bwin International Ltd, πρώην Baw International Ltd, κατά Departamento de Jogos da Santa Casa da Misericórdia de Lisboa) και C 46/08 (Carmen Media Group Ltd κατά Land Schleswig -Holstein και Innenminister des Landes Schleswig – Holstein). (δ) Ως εκ τούτου, οι υφιστάμενοι κανόνες και όροι που ρυθμίζουν τα τυχερά παίγνια και στοιχήματα έχουν υποχρεωτική εφαρμογή σε όλα ανεξαιρέτως τα μέσα διεξαγωγής (μεθόδους διανομής) τους, όπως άλλωστε έχει κρίνει το ΔΕΚ και στις υποθέσεις C-124/97, (Markku Juhani Läärä, Cotswold Microsystems Ltd, Oy Transatlantic Software Ltd κατά Kihlakunnansyyttäjä και Suomen Valtio), C-243/01 (Procuratore della Republica κατά Piergiorgio Gambelli), C-275/92 (Her Majesty’s Customs and Excise κατά G. Schindler & J. Schindler), C-338/04, C-359/04 και C-360/04 (Placanica et al) και E-1/06 (Εποπτεύουσα Αρχή της ΕΖΕΣ κατά του Βασιλείου της Νορβηγίας). (ε) Κατά συνέπεια των ανωτέρω και για να μη προκύψουν ζητήματα αντισυνταγματικότητας του νόμου και ασυμβατότητάς του με το κοινοτικό δίκαιο, καθώς επίσης και για να αποφευχθεί ο αθέμιτος ανταγωνισμός, η άνιση (μη ισοδύναμη) μεταχείριση εις βάρος των κατόχων αδείας που διεξάγουν τυχερά παίγνια και στοιχήματα σε φυσικό περιβάλλον (μεταξύ των οποίων και τα επίγεια καζίνο) και στους αναδόχους ή/και στους έχοντες κατά παραχώρηση από τους αναδόχους δικαίωμα εκμετάλλευσης τυχερών παιγνίων μέσω των παιγνιομηχανημάτων του παρόντος νόμου, αλλά και σε όσους διεξάγουν τυχερά παίγνια μέσω του διαδικτύου, επιβάλλεται με το εδάφιο 5 να οριστεί: - το μικτό κέρδος παιγνίου (και όχι ο κύκλος εργασιών) ως ενιαία βάση υπολογισμού της συμμετοχής του Δημοσίου, και - ο ορισμός ενιαίου ποσοστού συμμετοχής του Δημοσίου, τόσο για τους κατόχους αδείας που διεξάγουν τυχερά παίγνια και στοιχήματα σε φυσικό περιβάλλον (μεταξύ των οποίων και τα επίγεια καζίνο), όσο και για τους αναδόχους ή/και τους έχοντες κατά παραχώρηση από τους αναδόχους δικαίωμα εκμετάλλευσης τυχερών παιγνίων μέσω των παιγνιομηχανημάτων του παρόντος νόμου, αλλά και για όσους διεξάγουν τυχερά παίγνια μέσω του διαδικτύου.