Αρχική Καταπολέμηση ΦοροδιαφυγήςΆρθρο 3 Μέτρα για την καταστολή της φοροδιαφυγής στην άμεση και έμμεση φορολογία.Σχόλιο του χρήστη Επιμελητήριο Μεσσηνίας | 1 Φεβρουαρίου 2011, 17:41
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Συμμετοχή του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας στη Δημόσια Διαβούλευση για το Προσχέδιο Νόμου «Καταπολέμηση της Φοροδιαφυγής, Αναδιάρθρωση των Φορολογικών Υπηρεσιών και άλλες Διατάξεις Αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών» Είναι γεγονός ότι το ισχύον φορολογικό σύστημα –κατά γενική ομολογία– χαρακτηρίζεται από αναποτελεσματικότητα, πολυπλοκότητα και έλλειψη κοινωνικής δικαιοσύνης. Παρόλες τις προσπάθειες και μετά από αλλεπάλληλες τροποποιήσεις με σειρά νομοθετημάτων (που ήδη έχουν ψηφιστεί από τη Βουλή (ν. 3828/2010, ν. 3833/2010, ν. 3842/2010, ν. 3845/2010, ν. 3888/2010 και ν. 3899/2010) βρισκόμαστε και πάλι μπροστά σε προωθούμενες αλλαγές στη φορολογική νομοθεσία που συνιστούν μια άδικη επίθεση ενάντια στους νόμιμους εμπόρους και λοιπούς επιχειρηματίες και ιδίως στους μικρομεσαίους, αφού η μη έγκαιρη απόδοση του ΦΠΑ απειλείται πλέον με βαριές ποινές. Την ίδια στιγμή, που το Κράτος ποινικοποιεί την ίδια την ύπαρξη των νόμιμων μικρών και μεσαίων επιχειρηματιών, που καταφέρνουν μόλις και μετά βίας να επιβιώσουν από μήνα σε μήνα, το ίδιο παρακρατεί κατά βούληση τον οφειλόμενο προς τους επιχειρηματίες ΦΠΑ κ.λπ. τυχόν οφειλές του. Έτσι, ένας νόμιμος επιχειρηματίας ζει και επιχειρεί κάτω από τις ασφυκτικές συνθήκες της έλλειψης ζήτησης, την παντελή έλλειψη ρευστότητας και το κυνηγητό των φοροεισπρακτικών μηχανισμών. Ταυτόχρονα ο νόμιμος έμπορος υφίσταται καθημερινά την αθέμιτο ανταγωνισμό των παραεμπόρων, αφού η Πολιτεία αφήνει ανεξέλεγκτο το παραεμπόριο, το οποίο δεν αποδίδει ούτε ένα ευρώ σε φόρους! Το Κράτος δεν δικαιούται να καταδιώκει τους νόμιμους εμπόρους, όταν αφήνει ελεύθερο το παραεμπόριο. Η πλήρης εξάλειψη του παραεμπορίου αποτελεί προϋπόθεση εξυγίανσης της Αγοράς, που θα ωφελήσει και το ίδιο το Κράτος. Εξάλλου, από την αρχή της τρέχουσας κρίσης, και εμείς, αλλά και όλοι οι αντιπροσωπευτικοί φορείς των επιχειρηματιών, κρούαμε τον κώδωνα του κινδύνου σε σχέση με τη ρευστότητα των επιχειρήσεων, που αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση επιβίωσης και που πλέον έχει καταστεί μηδενική … Οι συνθήκες ρευστότητας ακόμη και των πιο επιτυχημένων επιχειρήσεων επιδεινώνονται, καθώς οι τράπεζες γίνονται όλο και πιο φειδωλές στη χορήγηση δανείων. Το θέμα της απόδοσης του ΦΠΑ συνδέεται άμεσα με το πρόβλημα της ρευστότητας και γι αυτό όλες οι προτάσεις: • όχι μόνο για την τμηματική καταβολή του ΦΠΑ, αλλά και για • την καταβολή του κατά το χρόνο της πληρωμής και όχι της φυσικής συναλλαγής (όταν συναλλαγή και πληρωμή δεν συμπίπτουν χρονικά) και • το συμψηφισμό με τον οφειλόμενο ΦΠΑ των τυχόν οφειλών του Δημοσίου προς την επιχείρηση και • την αναγνώριση από την Πολιτεία της τυχόν μη είσπραξης του ΦΠΑ, όταν αποδεικνύεται με νόμιμο τρόπο (π.χ. σφραγισμένες επιταγές κ.λπ.), είναι απόλυτα θεμιτές. Εξάλλου, ό,τι δεν έγινε τους τελευταίους μήνες, δηλαδή η άσκηση πιέσεων προς τον Τραπεζικό Τομέα και η πρόβλεψη εκτεταμένων προγραμμάτων κρατικών ενισχύσεων προς τις επιχειρήσεις, πρέπει να γίνει άμεσα, διότι δεν υπάρχει πραγματικά καιρός για αναμονή….. Σε κάθε περίπτωση πιστεύουμε ότι στο νέο φορολογικό νομοσχέδιο πρέπει να δοθούν απαντήσεις σε προβλήματα που δημιουργούν το αίσθημα της αδικίας στους φορολογούμενους με πρώτο την εξασφάλιση Ισονομίας και ίσες ευκαιρίες των ημεδαπών με τις αλλοδαπές ευκαιρίες. Επισημαίνουμε επίσης ότι η φυλάκιση επιχειρηματιών που δεν τηρούν τη φορολογική νομοθεσία θα είχε λογική μόνο εάν το φορολογικό σύστημα ήταν απλό, κατανοητό και καθολικά εφαρμοζόμενο. Σε ένα σύνθετο, δαιδαλώδες σύστημα όπως το ελληνικό, μάλλον οι συνεπείς απειλούνται περισσότερο από την πιθανότητα λάθους που μπορεί να επισύρει μια μεγάλη κύρωση, παρά οι επιτήδειοι που αξιοποιούν την ασάφεια και τη πολυπλοκότητα των φορολογικών ρυθμίσεων για να εντοπίζουν διεξόδους («παραθυράκια») και να μην ανταποκρίνονται στις φορολογικές υποχρεώσεις τους. Ο ίδιος προβληματισμός ισχύει και για την αλλαγή του δικονομικού όρου του παραδεκτού της προσφυγής ενώπιον δικαστηρίου για φορολογική διαφορά, με την αύξηση της υποχρεωτικής προκαταβολής από το 25% στο 50% του αμφισβητουμένου φόρου, στερώντας έτσι τη δυνατότητα δικαστικής προστασίας έναντι ενός μηχανισμού, όπως ο φορολογικός, που και η ίδια η Κυβέρνηση παραδέχεται ότι έχει αδυναμίες και εμφανίζει φαινόμενα αυθαιρεσίας και διαφθοράς. Ακόμη προτείνουμε: Την αύξηση αφορολόγητου ποσού σε μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις όπου εργάζονται η σύζυγος ή τα παιδιά και αποδεδειγμένα δεν έχουν άλλα εισοδήματα. Να μειωθεί η προκαταβολή φόρου για όσο διαρκεί η κρίση για να διατηρηθεί ένα ελάχιστο ποσοστό ρευστότητας στην αγορά και να εξασφαλίσουν οι επιχειρήσεις κεφάλαιο κίνησης για να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα ρευστότητας και να ανταποκριθούν στις φορολογικές τους υποχρεώσεις. Το Επιμελητήριο Μεσσηνίας πιστεύει ότι η απλοποίηση της νομοθεσίας είναι η λύση, εάν πραγματικά επιθυμούμε σύμμαχο τον πολίτη, τον επιχειρηματία στη προσπάθεια της χώρας μας να βγει από την κρίση και την υπανάπτυξη και γι’ αυτό προτείνουμε να καινοτομήσετε στο νέο φορολογικό σύστημα με τον εξορθολογισμό του, την κατάργηση όλων των παραπομπών στη βιβλιοθήκη των διατάξεων, άρθρων και νόμων και την αντικατάσταση του ΚΒΣ με ένα δισέλιδο υποχρεώσεων του έλληνα φορολογούμενου προς το κράτος.