Αρχική Αστικοί ΣυνεταιρισμοίΥποβολή προτάσεωνΣχόλιο του χρήστη Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Έργων του Λόγου (ΟΣΔΕΛ) | 13 Ιανουαρίου 2012, 11:42
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Προτάσεις των Αστικών Συνεταιρισμών με την επωνυμία «Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Έργων του Λόγου » (ΟΣΔΕΛ) και “Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Δημιουργών Θεατρικών & Οπτικοακουστικών Έργων” (ΑΘΗΝΑ). Είμαστε αστικοί μη κερδοσκοπικοί συνεταιρισμοί περιορισμένης ευθύνης και λειτουργούμε στο πλαίσιο των διατάξεων του άρθρου 54 του ν. 2121/1993 για την πνευματική ιδιοκτησία και τα συγγενικά δικαιώματα με αποκλειστικό σκοπό τη διαχείριση και προστασία των πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων των μελών μας. Τα μέλη μας είναι πνευματικοί δημιουργοί και δικαιούχοι συγγενικών πνευματικών δικαιωμάτων και έχουν αναθέσει στους Οργανισμούς μας εξουσίες του περιουσιακού δικαιώματος της πνευματικής ιδιοκτησίας επί των έργων τους και του συγγενικού δικαιώματος επί των συμβολών τους με σκοπό την προστασία, διαπραγμάτευση για τους όρους της παραχώρησης των αδειών εκμετάλλευσης και είσπραξη από τον αντίστοιχο Οργανισμό του αντιτίμου των αδειών ή των αμοιβών που προβλέπονται από το νόμο. Οι Οργανισμοί μας, βάσει της προαναφερομένης ανάθεσης έχουν το δικαίωμα σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 55 παρ. 1 του ν. 2121/1993: α. να καταρτίζουν συμβάσεις με τους εκμεταλλευόμενους τα πνευματικά έργα για την παραχώρηση της άδειας εκμετάλλευσης του έργου, τον καθορισμό της οφειλόμενης αμοιβής και των λοιπών όρων εκμετάλλευσης. β. να προβαίνουν σε κάθε δικαστική ή εξώδικη ενέργεια για τη νόμιμη προστασία των δικαιωμάτων των μελών τους και ιδίως να υποβάλλουν αιτήσεις ασφαλιστικών μέτρων, να εγείρουν αγωγές, να ασκούν ένδικα μέσα, να αιτούνται την απαγόρευση ενεργειών που προσβάλλουν τα πνευματικά δικαιώματα ως προς τις εξουσίες που του έχουν μεταβιβασθεί και να ζητούν την κατάσχεση παράνομων αντιτύπων, σύμφωνα με το άρθρο 64 του ν. 2121/1993. Από τα πιο πάνω προκύπτει ότι είναι απαραίτητη για τους οργανισμούς αυτούς μία οργανωτική δομή και μία μορφή λειτουργίας που να συσχετίζεται με τις ιδιαιτερότητες δράσης και υλοποίησης των σκοπών αυτών των Οργανισμών (διαπραγματεύσεις – έγερση αγωγών κλπ). Ακριβώς για αυτό το λόγο στο άρθρο 54 του Ν.2121/93 , που αφορά στην ίδρυση των Οργανισμών Συλλογικής Διαχείρισης, προβλέπεται ότι οι Οργανισμοί Συλλογικής διαχείρισης μπορεί να έχουν και τη μορφή του αστικού συνεταιρισμού με σοβαρές όμως ιδιαιτερότητες. Η σχετική διάταξη αναφέρει τα εξής : ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΕΝΑΤΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ `Άρθρο 54 Ανάθεση διαχείρισης ……………………………………………………………………………………………………………… Οι παραπάνω οργανισμοί μπορούν επίσης να λειτουργήσουν και ως αστικοί συνεταιρισμοί κατά το ν. 1667/1983. Στην τελευταία περίπτωση α) όπου στο ν. 1667/1986 αναφέρεται, με οποιαδήποτε αρμοδιότητα, το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας τις αρμοδιότητές του αναλαμβάνει το Υπουργείο Πολιτισμού β) οι συνεταιρισμοί αυτοί μπορούν να ιδρυθούν και να λειτουργήσουν σε πανελλήνια βάση κατ` εξαίρεση της αρχής της τοπικότητας γ) επιτρέπεται και όλα τα μέλη του συνεταιρισμού να είναι νομικά πρόσωπα, δ) το καταστατικό των συνεταιρισμών αυτών μπορεί να προβλέπει: αα) όρους, εσωτερικές διαδικασίες και όργανα που αποφασίζουν για την εισδοχή, την αποχώρηση ή τον αποκλεισμό συνεταίρου, κατά παρέκκλιση από τους όρους, τις διαδικασίες και τα όργανα που προβλέπονται στις παραγράφους 4, 5, 6, 7 και 8 του άρθρου 2 του ν. 1667/1986, ββ) ότι, στην περίπτωση αποχώρησης ή αποκλεισμού συνεταίρου ή μη απόκτησης της ιδιότητας του συνεταίρου από τους κληρονόμους, δεν υπάρχει αξίωση του συνεταίρου ή των κληρονόμων για απόδοση των συνεταιριστικών τους μερίδων ή καταβολή της αξίας αυτών ή ότι υπάρχει αξίωση για απόδοση μόνο της ονομαστικής αξίας των μερίδων, γγ) τη δυνατότητα απόκτησης απεριόριστου αριθμού προαιρετικών μερίδων από τους συνεταίρους, δδ) το εν ζωή αμεταβίβαστο των συνεταιριστικών μερίδων, εε) κατηγορίες συνεταίρων είτε χωρίς δικαίωμα ψήφου είτε με αριθμό ψήφων ανά συνεταίρο ανεξάρτητα από τον αριθμό των υποχρεωτικών ή προαιρετικών μερίδων του κάθε συνεταίρου, στστ) τον περιορισμό τι) δικαιώματος του β` εδαφίου της παρ. 2 του άρθρου 4 του ν. 1667/1986 για λόγους προστασίας των θεμιτών συμφερόντων των οργανισμών συλλογικής διαχείρισης, ζζ) ότι οι νέοι συνεταίροι δεν έχουν καθόλου ή έχουν για ορισμένο μόνο χρόνο μετά την ίδρυση του συνεταιρισμού, υποχρέωση καταβολής, εκτός από το ποσό της μερίδας τους, και εισφοράς ανάλογης προς την καθαρή περιουσία του συνεταιρισμού". εε) οι συνεταιρισμοί αυτοί είναι πάντοτε περιορισμένης ευθύνης και οι συνεταίροι δεν ευθύνονται προσωπικά για τα χρέη των συνεταιρισμών. …………………………………………………………………………………………………………………….. Σύμφωνα με τα πιο πάνω αποτελεί επιτακτική ανάγκη και πρέπει να υπάρξει νομοθέτημα ειδικό για την σύσταση και λειτουργία αστικών συνεταιρισμών οργανισμών συλλογικής διαχείρισης, έτσι ώστε να καταστεί πιο αποτελεσματική η λειτουργία τους και κατά συνέπεια πιο αποτελεσματική η εκπλήρωση των σκοπών τους. Επιπλέον θα πρέπει να επισημάνουμε ότι η έννοια του «αστικού μη κερδοσκοπικού συνεταιρισμού δημιουργεί διάφορα προβλήματα φορολογικής φύσεως κυρίως, τα οποία θα πρέπει – 19 χρόνια μετά την ψήφιση του Ν.2121/93