• Σχόλιο του χρήστη 'Ιωάννης Τόγκας' | 18 Μαΐου 2010, 07:19

    Η συλλογή των αποδείξεων από τους φορολογουμένους έχει εισαχθεί σαν έννοια, ως γνωστόν, από το γεγονός ότι πολλές επιχειρήσεις και ελεύθεροι επαγγελματίες δεν εκδίδουν αποδείξεις. Θα συμφωνήσω με όλους όσους έχουν ήδη αναφερθεί σε αυτό, ότι δεν είναι δυνατόν να επιβαρύνεται συνεχώς ο καταναλωτής πολίτης και να καλύπτει την αδυναμία των ελεγκτικών μηχανισμών του κράτους. Ήδη το μέτρο των αποδείξεων έχει εφαρμοσθεί αρκετά χρόνια και δεν έχει αποδώσει ως θα έπρεπε. Κατά την άποψή μου αυτό δεν έχει συνεκτιμηθεί με την κατάλληλη βαρύτητα και ο φορολογικός νόμος βρίσκει πάλι την εύκολη λύση να πιέσει τους πολίτες για να «πιάσει» τους φοροφυγάδες. Στην διαβούλευση αυτή, δίδονται τρείς τρόποι «διευκόλυνσης» του πολίτη για να καταγράψει τις αποδείξεις που του αντιστοιχούν, και παρατίθενται μηχανογραφικοί τρόποι επίλυσης. Θα ήθελα να τονίσω ότι η πληροφορική σαν επιστήμη έχει κύριο σκοπό να απλοποιήσει τις υπάρχουσες διαδικασίες, εξοικονομώντας χρόνο, κατ’επέκταση χρήμα και ποιότητα υπηρεσίας (ποιότητα ζωής). Θα ήταν σκόπιμο και αναγκαίο να έχουν γίνει τα παρακάτω: Α. να έχετε καταγράψει όλες τις περιπτώσεις στις οποίες ο πολίτης φορολογούμενος εμπλέκεται σε συναλλαγή με απόδειξη (super market, κυλικείο, café, bar, club, νυχτερινό κέντρο, κομμωτήριο, κατάστημα ρούχων κλπ) Β. να έχετε καταγράψει τον χρόνο που απαιτείται σήμερα και το κόστος (και από τα δύο εμπλεκόμενα μέρη, τον πολίτη και την επιχείρηση) Γ. να έχετε εντοπίσει τα σημεία που χρειάζεται να επέμβει κάποιος μηχανισμός ώστε να γίνει το ζητούμενο, η υποχρέωση της επιχείρησης να εκδώσει απόδειξη (όχι η καταγραφή των αποδείξεων). Δ. να αναλύσετε και καταγράψετε σε αρχικό στάδιο τον προτεινόμενο μηχανογραφικό τρόπο υλοποίησης Ε. να δείξετε τα σημεία στα οποία ωφελείται ο πολίτης και φυσικά πόσο χρόνο εξοικονόμησε από την εφαρμογή της μηχανογραφικής υλοποίησης. Ζ. στο σημείο αυτό, εφόσον έχουν προηγηθεί τα βήματα Α έως Ε, θα μπορούσατε να προτείνετε τρόπους (πχ κάρτες μαγνητικές κλπ) καθώς και στοιχεία που απαιτούνται για την καταγραφή. Τελειώνοντας θα προτείνω να αποσύρετε την διαβούλευση αυτή, να συλλέξετε τις απαραίτητες πληροφορίες όσον αφορά την εξοικονόμηση χρόνου για τον πολίτη και ειδικά για κάθε καταγραφείσα περίπτωση και να επανέλθετε με ανανεωμένες προτάσεις για την μηχανογραφική υλοποίηση. Ευχαριστώ για τον χρόνο σας, Ιωάννης Τόγκας IT Director Unicredit Bank A.G.