Αρχική Τροποποίηση συνταξιοδοτικής νομοθεσίαςΆρθρο 03: Τροποποίηση του π.δ. 169/2007Σχόλιο του χρήστη Κ Κολιός | 1 Φεβρουαρίου 2013, 18:10
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΟΥ ΕΠΙΔΟΜΑΤΟΣ ΘΕΣΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΞΙΜΟ ΜΙΣΘΟ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΏΝ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΩΝ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ Το επίδομα θέσης ευθύνης, σύμφωνα με το άρθρο 4, παρ. 4 του Ν. 3620/2007 και ειδικότερα σύμφωνα με τις διατάξεις της περίπτωσης ι) της παρ. 2 του άρθρου 9 του π.δ.169/2007 υπολογίζεται, μεταξύ των άλλων , και στο συντάξιμο μισθό όλων των στελεχών της εκπαίδευσης που άσκησαν καθήκοντα ευθύνης οργανικών μονάδων. Οι μόνοι που εξαιρούνται από το ‘κάδρο’ των στελεχών που άσκησαν ή ασκούν καθήκοντα ευθύνης προϊσταμένων, είναι οι προϊστάμενοι που έχουν ασκήσει τα καθήκοντα αυτά κατά αναπλήρωση, έστω και αν είχαν επιλεγεί για τη θέση αυτή σύμφωνα με τις κάθε φορά ισχύουσες διοικητικές διατάξεις από το αρμόδιο κατά περίπτωση διοικητικό όργανο και άσκησαν τα καθήκοντά τους για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα ( πέραν της διετίας, ακόμα και πέραν 8ετίας). Χαρακτηριστική περίπτωση στην εκπαίδευση,(ίσως και μοναδική)είναι οι αναπληρωτές προϊστάμενοι των Κ.Δ.Α.Υ (Κέντρων Διάγνωσης Αξιολόγησης και Υποστήριξης ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών) του Υπουργείου Παιδείας ( Ν.2817/2000), των Κ.Ε.Δ.Δ.Υ (Κέντρων Διαφοροδιάγνωσης,, Διάγνωσης και Υποστήριξης ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών του ν. 3699/2008 που αντικατέστησαν τα Κ.Δ.Α.Υ του Ν. 2817/2000), αλλά και αναπληρωτών Διευθυντών ΕΕΕΕΚ (Εργαστηρίων Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, μαθητών με πολλαπλές αναπηρίες του Υπουργείου Παιδείας) Την εξαίρεση, αυτή, την περιέγραψε το ΓΛΚ σε απορριπτικές αποφάσεις του στους πρώτους συνταξιοδοτηθέντες αναπληρωτές προϊσταμένους ΚΔΑΥ ή ΚΕ.Δ.Δ.Υ το 2009. Τα πρόσωπα αυτά άσκησαν τα καθήκοντα θέσης ευθύνης για διάστημα πλέον των πέντε (5) ετών , ελάμβαναν το επίδομα θέσης ευθύνης και το επίδομα ειδικής απασχόλησης , κατέβαλαν τις αναλογούσες ασφαλιστικές εισφορές για ικανό χρονικό διάστημα και αντιμετωπίστηκαν δυσμενώς σε σχέση με άλλους υπαλλήλους που είχαν ασκήσει καθήκοντα προϊσταμένου για πολύ λίγο χρονικό διάστημα ( σε πάρα πολλές περιπτώσεις για διάστημα λίγων ημερών ) και οι οποίοι εντάχτηκαν στις διατάξεις της παραγράφου 4,του άρθρου 4 του Ν.3620/2007. Η κατάφωρη αυτή αδικία και δυσμενής διάκριση σε βάρος των αναπληρωτών προϊσταμένων ( αν και άσκησαν ή και ασκούν ακόμα καθήκοντα θέσης ευθύνης για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα που σε πολλές περιπτώσεις υπερβαίνει το διάστημα των 5, 6 , 7 ή και 8 ετών) αναγνωρίστηκε από το ΓΛΚ, αλλά η θεραπεία της περίπτωσης αυτής έπρεπε να συντελεστεί με νομοθετική ρύθμιση. Με το σχέδιο νόμου «Ρυθμίσεις για την τροποποίηση και τη βελτίωση συνταξιοδοτικών, δημοσιονομικών, διοικητικών και λοιπών διατάξεων του Υπουργείου Οικονομικών» το οποίο τίθεται σε δημόσια διαβούλευση έως την 8η Φεβρουαρίου 2013 και ειδικότερα με τις διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 3 το οποίο ορίζει ότι «3. Οι διατάξεις της περ. ι) της παρ. 2 του άρθρου 9 του π.δ.169/2007 έχουν εφαρμογή μόνο για όσα από τα αναφερόμενα σε αυτές πρόσωπα έχουν ασκήσει τα καθήκοντα του Προϊσταμένου Οργανικής Μονάδας τουλάχιστον για μία διετία, μετά από επιλογή τους για τη θέση αυτή από το αρμόδιο κατά περίπτωση όργανο, σύμφωνα με τις οικείες διοικητικές διατάξεις, και όχι κατά ανάθεση ή αναπλήρωση» διατηρείται η δυσμενής διάκριση κατά των στελεχών αυτών (αναπληρωτές προϊστάμενοι οργανικών μονάδων ), αν και έχουν ασκήσει καθήκοντα από θέση ευθύνης για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα και έχουν καταβάλλει τις αναλογούσες ασφαλιστικές εισφορές , εισφορές πολλαπλάσιες σε σχέση με άλλα στελέχη που άσκησαν καθήκοντα για πολύ λίγο χρονικό διάστημα . EΕΠΕΙΔΗ το Υπουργείο Παιδείας ουδέποτε ενεργοποίησε τις διατάξεις της παραγράφου 8 του άρθρου 2 του ν.2817/2000 για την επιλογή προϊσταμένων ΚΔΑΥ , σύμφωνα με τις οποίες «Σε κάθε ΚΔΑΥ προϊστάμενος ορίζεται ένας εκπαιδευτικός που είναι αποσπασμένος σε αυτό ή ένας από τα μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων , ύστερα από πρόταση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΥΣΕΕΠ), που συνεδριάζει υπό την προεδρία του προέδρου του Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και με τη συμμετοχή ενός εκπαιδευτικού που υπηρετεί σε ΣΜΕΑ και ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων , τοποθετούνται οι προϊστάμενοι των ΚΔΑΥ. Ο προϊστάμενος του ΚΔΑΥ ασκεί επί του προσωπικού αυτού τις πειθαρχικές αρμοδιότητες προϊσταμένου Διεύθυνσης Εκπαιδευσης » και για το λόγο αυτό προκειμένου να λειτουργήσουν τα ΚΔΑΥ εξεδόθη η με με αριθμό 132847/Γ6/27-11-2003 Υπουργική Απόφαση , σύμφωνα με την οποία « οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης εγκρίνουν τη μετακίνηση των Προϊσταμένων των ΚΔΑΥ της Περιφέρειας τους και ορίζουν Αναπληρωτές των Προϊσταμένων των ΚΔΑΥ κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 97 του ν. 2683/1998(ΦΕΚ19 Α΄)» ΕΠΕΙΔΗ μέχρι τη λήξη της ισχύος του ν. 2817/2000 , ήτοι μέχρι την 02 Οκτωβρίου 2008 , ημερομηνία της δημοσίευσης του ν. 3699/2008 «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικής ανάγκες» ( ΦΕΚ 199 Α΄) τα ΚΔΑΥ όλης της χώρας λειτούργησαν αποκλειστικά υπό την ευθύνη Αναπληρωτών Προϊσταμένων ΕΠΕΙΔΗ το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων από την ημερομηνία της ισχύος του ν. 3699/2008 (ΦΕΚ 199 Α΄/2-10-2008), ο οποίος αντικατέστησε τον μέχρι τότε ισχύοντα ν. 2817/2000 , κατήργησε τα ΚΔΑΥ και αντί αυτών ίδρυσε τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ (Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης , Διάγνωσης και Υποστήριξης των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών) μέχρι και σήμερα ουδέποτε ενεργοποίησε τις διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 12 του ν.3699/2008 σύμφωνα με το οποίο «4.Σε κάθε ΚΕΔΔΥ προϊστάμενος ορίζεται , για 4ετή θητεία, κατόπιν επιλογής από το Υπηρεσιακό Συμβούλιο Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού( ΥΣΕΕΠ), το οποίο συνεδριάζει υπό την προεδρία του προέδρου του τμήματος ΕΑΕ του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου ή του αναπληρωτή του και με τη συμμετοχή σχολικού συμβούλου ΕΑΕ, οι οποίοι ορίζονται με την απόφαση συγκρότησης.Δικαίωμα συμμετοχής στην επιλογή έχουν εκπαιδευτικοί που έχουν σπουδές στην Εδική Αγωγή και Εκπαίδευση,ή μέλη του ΕΕΠ, οι οποίοι υπηρετούν οργανικά σε Σχολικές μονάδες ή ΚΕΔΔΥ της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης στην οποία υπάγεται το ΚΕΔΔΥ και με την προϋπόθεση να έχουν 3τή προϋπηρεσία σε ΣΜΕΑ ή σε ΚΕΔΔΥ. Κριτήρια επιλογής είναι αυτά που ισχύουν και για τα άλλα στελέχη της εκπαίδευσης. Τοποθετούνται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων , ύστερα από πρόταση του ΥΣΕΕΠ.. Όταν δεν καλύπτονται οι θέσεις με επιλογή από το ΥΣΕΕΠ , ορίζεται αναπληρωτής προϊστάμενος με διετή θητεία από τον περιφερειακό διευθυντή εκπαίδευσης , με πρόταση του οικείου Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού ( ΠΥΣΕΕΠ), ύστερα από προκήρυξη ενδιαφέροντος..» ΕΠΕΙΔΗ οι αναπληρωτές προϊστάμενοι των ΚΕΔΔΥ ορίστηκαν με επιλογή από το οικείο Περιφερειακό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού ( ΠΥΣΕΕΠ) με θητεία διετούς διάρκειας , κατόπιν προκήρυξης ενδιαφέροντος και με κριτήρια επιλογής αυτά που ισχύουν για τα στελέχη της εκπαίδευσης ΕΠΕΙΔΗ οι διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 3 του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου «Ρυθμίσεις για την τροποποίηση και τη βελτίωση συνταξιοδοτικών, δημοσιονομικών, διοικητικών και λοιπών διατάξεων του Υπουργείου Οικονομικών» διατηρεί σε βάρος των προσώπων αυτών δυσμενή διάκριση , παρά το γεγονός ότι άσκησαν πλήρη καθήκοντα ευθύνης και για χρονικό διάστημα σε πολλές περιπτώσεις πέραν της διετίας ή ακόμα και της 8ετίας ΕΠΕΙΔΗ τα πρόσωπα αυτά κατέβαλλαν για μεγάλο χρονικό διάστημα τις αναλογούσες ασφαλιστικές εισφορές σε βάρος των επιδομάτων θέσεως ευθύνης που νομίμως ελάμβαναν ΕΠΕΙΔΗ με τις διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 3 του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου «Ρυθμίσεις για την τροποποίηση και τη βελτίωση συνταξιοδοτικών, δημοσιονομικών, διοικητικών και λοιπών διατάξεων του Υπουργείου Οικονομικών» ρυθμίζονται κατά διάφορο τρόπο όμοιες κατά τα ουσιώδη στοιχεία τους καταστάσεις, συνίσταται διακριτική και δυσμενής μεταχείριση κατά των προσώπων που άσκησαν με αναπλήρωση καθήκοντα θέσεως ευθύνης για πολύ μεγάλα χρονικά διαστήματα με αποτέλεσμα η διάταξη αυτή να θίγει τις αρχές της ισότητας , της αναλογικότητας και της προστατευόμενης εμπιστοσύνης των διοικούμενων αυτών προσώπων ΘΕΩΡΟΥΜΕ ΟΤΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΕΙ Η ΔΙΑΤΑΞΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥ 3 ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 3 ΤΟΥ ΥΠΟ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ , ΩΣΤΕ ΝΑ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΦΘΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΠΟΥ ΑΣΚΗΣΑΝ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΥ ΟΡΓΑΝΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΜΕ ΑΝΑΠΛΗΡΩΣΗ ή με ΑΝΑΘΕΣΗ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΓΙΑ ΜΙΑ ΔΙΕΤΙΑ , ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΣΗ ΑΥΤΗ ΑΠΟ ΑΡΜΟΔΙΟ ΚΑΤΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΟΡΓΑΝΟ , ΥΣΤΕΡΑ ΑΠΟ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ.