Αρχική Επιτροπή ΚεφαλαιαγοράςΆρθρο 28:Τροποποιήσεις του πδ 237/1986Σχόλιο του χρήστη Γιάννης Λάριος | 4 Φεβρουαρίου 2013, 21:41
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Τα στοιχεία της ηλεκτρονικής βάσης δεδομένων ανασφάλιστων οχημάτων που θα δημιουργήσει η ΓΓΠΣ από τη ζεύξη των επιμέρους βάσεων δεδομένων, υποχρεωτικώς θα πρέπει να παρέχονται από τη ΓΓΠΣ με τρόπο ανοικτό (ανοικτά δεδομένα - open data) μέσω web service σε οποιοδήποτε αδειοδοτημένο Πάροχο Υπηρεσιών Πληρωμών (βάσει του ορισμού του ν. 3862/2010) που εκτελούν πληρωμές καταναλωτών κατά την απόκτηση/ ανανέωση ασφαλιστηρίου αυτοκινήτου, καθώς και σε οποιαδήποτε ασφαλιστική εταιρεία, ασφαλιστικό σύμβουλο, διαμεσολαβητή ή άλλο αναγνωρισμένο και εποπτευόμενο μέλος-φορέα της οικονομικής αλυσίδας που συμμετέχει στις ασφάλειες αυτοκινήτου. Τα εν λόγω ανοικτά δεδομένα που θα πρέπει να διατίθενται με τρόπο ανοικτό (open data) *δεν* πρέπει να περιλαμβάνουν τα προσωπικά στοιχεία των κατόχων των αυτοκινήτων, παρά *μόνο* τα χαρακτηριστικά των οχημάτων (αριθμός κυκλοφορίας, τεχνικά χαρακτηριστικά οχήματος - φορολογίσιμοι ίπποι, κυβικά κλπ.), την πληροφορία αν είναι ασφαλισμένα (ναι/ όχι) καθώς και μέχρι ποιά συγκεκριμένη ημερομηνία ισχύει η εν λόγω ασφάλεια. Η αξιοποίηση αυτών των δεδομένων κατά τρόπο ανοικτό (open data) είναι απαραίτητη ώστε να συνάδουν με τις προβλέψεις του νόμου για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση και το Πλαίσιο Διαλειτουργικότητας (Ν. 3979/2011) που επιτάσσουν την έμπρακτη αναγνώριση του δικαιώματος των φυσικών προσώπων και των νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου να επικοινωνούν και να συναλλάσσονται με τους φορείς του δημόσιου τομέα με χρήση τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών κατά τρόπο ασφαλή και χρηστικό. Εξάλλου, η διάθεση των δεδομένων των ανασφάλιστων οχημάτων με ανοικτό τρόπο στη βάση του παραπάνω σκεπτικού, συνάδει με την αιτιολογική του Πλαισίου Διαλειτουργικότητας του Ν. 3979/2011 που κάνει ειδική μνεία στην εξασφάλιση διαλειτουργικότητας μεταξύ δημοσίων αρχών και ιδιωτών, προκύπτει με σαφήνεια ότι η διαλειτουργικότητα μεταξύ συστημάτων του Δημοσίου και του Ιδιωτικού τομέα και η περαιτέρω χρήση ανωνυμοποιημένης δημόσιας πληροφορίας που μπορούν να οδηγήσουν στην ανάπτυξη υπηρεσιών Κοινωνίας της Πληροφορίας, αποτελούν βασικό στόχο του ήδη υπάρχοντος νομοθετικού πλαισιού. Ως εκ τούτου, είναι απαραίτητο να συμπεριληφθεί ρητή αναφορά στη διάθεση των δεδομένων των ανασφάλιστων οχημάτων με ανοικτό τρόπο.